-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "EM" <e...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Jak sterowac silnik asynchroniczne ?
Date: Mon, 8 Nov 2010 08:26:01 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 28
Message-ID: <ib88nb$jdk$1@news.onet.pl>
References: <4cd725a9$0$20987$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: aqx146.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1289201195 19892 83.17.183.146 (8 Nov 2010 07:26:35 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Nov 2010 07:26:35 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:598819
[ ukryj nagłówki ]Witam
Ostatnio sie nieco interesowałem tematem zwalniania dmuchaw z silnikiem
indukcyjnym.
Często piszą, że dobrym podejściem jest falownik, a raczej przemiennik
częstotliwości i ja się z tym oczywiście zgadzam.
Tylko jakoś na rynku nie ma takich układów. Natomiast w tematyce wentylacji,
gdzie takie silniki się stosuje, znaleźć można autotransformatory, elektroniczne
regulatory napięcia zmiennego oraz regulatory tyrystorowe do dmuchaw.
Przykład regulatora: REB lub ETX
http://www.venture.pl/produkt,338,REB,pl.htm
Spotkałem też na elektrodzie wątek o hałaśliwej pracy zwolnionego silnika i
proponowane rozwiązanie to szeregowy dławik dużej mocy (od jakiejś lampy chyba
200W).
Natomiast regulatory do oświetlenia mogą nie pracować dobrze z obciążeniem takim
silnikiem - trzeba o tym wiedzieć.
W oryginalnym okapie lepszej firmy oczywiście widziałem prosty regulator fazowy.
Prawdą jest, że takie zwalnianie silnika indukcyjnego, które jest wynikiem
zwiększania poślizgu jest bardzo mało sprawne. Silnik ciągnie dużo prądu, a
kręci się wolniej. Możliwe jest przegrzanie silnika.
--
Pozdrawiam
EM
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.10 09:42 J.F.
- 08.11.10 14:51 Dariusz K. Ładziak
- 08.11.10 15:12 Elektrolot
- 08.11.10 15:13 Jarosław Sokołowski
- 08.11.10 15:17 Elektrolot
- 08.11.10 15:20 Jarosław Sokołowski
- 08.11.10 15:32 Elektrolot
- 08.11.10 16:13 Jarosław Sokołowski
- 08.11.10 16:49 Elektrolot
- 08.11.10 20:42 Jarosław Sokołowski
- 08.11.10 21:45 Elektrolot
- 08.11.10 22:03 Jarosław Sokołowski
- 08.11.10 22:59 Dariusz K. Ładziak
- 08.11.10 23:04 Dariusz K. Ładziak
- 08.11.10 23:31 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=