  • Data: 2010-11-08 20:42:01
    Temat: Re: Jak sterowac silnik asynchroniczne ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Elektrolot napisał:

    > Zgadzam się jak najbardziej ;)
    > Tylko czy wypada takie urządzenie nazywać falownikiem, deprecjonując
    > znaczenie prostownika?

    Wypada. Raz taki prostownik zdeprecjonują, innym razem dowartościują --
    bilans wychodzi na zero. Ludzie na urządzenie do ładowania akumulatorów
    samochodowych mówią "prostownik". A tam najwięcej miejsca zajmuje,
    i najwięcej waży, transformator.

    > Ja miałbym większe zaufanie dla UPSa typu online, które nie tylko
    > generuje napięcie wyjściowe w trakcie zaniku napięcia wejściowego
    > ale także w trakcie obecności napięcia wejściowego. Działą on na
    > zasadzie podwójnego przetwarzania,

    Ten co o nim pisałem, to ma tak, że w czasie gdy napięcie wejściowe
    jest obecne, falownik pracuje, ale na biegu jałowym. I synchronizuje
    się z częstotliwością i fazą linii zasilającej. W razie wystąpienia
    przerwy, błyskawicznie i bezszmerowo bierze na siebie zasilanie
    pełną mocą. Gdy zasilanie wróci, to odbiorniki przełączane są "na
    sieć" dopiero po ponownej synchronizacji.

    > podobnie tak jak przetwornica częstotliwości.

    No to ten całkiiem niepodobnie -- stara się niczego nie przetwarzać,
    tylko jak papuga powtarza to, co daje elektrownia.

    > To jedyne skojarzenie które mi się nasunęło z przetwornicą częstotliwości.

    Do przetwarzania częstotliwości, to fajna jest supeheterodyna.

    --
    Jarek