  • Data: 2010-11-08 16:13:59
    Temat: Re: Jak sterowac silnik asynchroniczne ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Elektrolot napisał:

    > Falownik to przekształtnik, który przetwarza napięcie/prąd DC na
    > napięcie/prąd AC. Chyba wszyscy się zgodzą, że urządzenie, które
    > jest zasilane z sieci AC i na wyjściu ma AC, jest przekształtnikiem
    > AC/AC a nie DC/AC.

    Ja się zgodzę. Zgodzę sie również z tym, że technika w ostatnich czasach
    czyni wielkie postępy -- czasem potrafi wyprodukować urządzenia typu
    "dwa w jednym" -- na przykład prostownik i falownik w jednej obudowie.

    > Na UPSach się nie znam. Wątek dotyczy sterownia silników. Ja nigdy
    > nie widziałem przetwornicy częstotliwości przeznaczonej do sterownia
    > prędkości silników, która miałby zabudowany transformator w obwodzie
    > mocy.

    Ja to widziałem taki na tyratronach. Ale to dawno było, więc chyba
    nieprawda.

    > Jedno jest pewne UPSa nie nazwałbym bym przetwornicą częstotliwości,
    > przecież na wejściu mamy 50Hz i na wyjściu też.

    Mam mocno ograniczone zaufanie do takich konstrukcji. Wolę te UPS-y, które
    potrafią z zerowej częstotliwości na wejściu zrobić 50Hz na wyjściu.

    --
    Jarek