  • Data: 2010-11-08 15:32:38
    Temat: Re: Jak sterowac silnik asynchroniczne ?
    Od: Elektrolot <e...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dobrze by było w tym miejscu ustalić, co "poprawnie" można nazwać
    > falownikiem.

    Falownik to przekształtnik, który przetwarza napięcie/prąd DC na napięcie/prąd AC.
    Chyba wszyscy się zgodzą, że urządzenie, które jest zasilane z sieci AC i na wyjściu
    ma AC, jest
    przekształtnikiem AC/AC a nie DC/AC.

    > Mam UPS z taką "przetwornicą częstotliwości", moc zdaje się coś koło 2kVA.
    > Napięcia w zasadzie nie przetwarza, bo bateria akumulatorów ma około 200V.
    > Trnsformator w środku jest, wielki jak w spawarce.

    Na UPSach się nie znam. Wątek dotyczy sterownia silników. Ja nigdy nie widziałem
    przetwornicy
    częstotliwości przeznaczonej do sterownia prędkości silników, która miałby zabudowany
    transformator
    w obwodzie mocy.
    Jedno jest pewne UPSa nie nazwałbym bym przetwornicą częstotliwości, przecież na
    wejściu mamy 50Hz i
    na wyjściu też.