  • Data: 2010-11-08 21:45:36
    Temat: [OT]Re: Jak sterowac silnik asynchroniczne ?
    Od: Elektrolot <e...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wypada. Raz taki prostownik zdeprecjonują, innym razem dowartościują --
    > bilans wychodzi na zero. Ludzie na urządzenie do ładowania akumulatorów
    > samochodowych mówią "prostownik". A tam najwięcej miejsca zajmuje,
    > i najwięcej waży, transformator.

    I dlatego, że ludzie mówią na zestaw trafo + prostownik mówią "prostownik" to
    przetwornicę
    częstotliwości powinno się nazywać falownikiem.

    > Ten co o nim pisałem, to ma tak, że w czasie gdy napięcie wejściowe
    > jest obecne, falownik pracuje, ale na biegu jałowym. I synchronizuje
    > się z częstotliwością i fazą linii zasilającej. W razie wystąpienia
    > przerwy, błyskawicznie i bezszmerowo bierze na siebie zasilanie
    > pełną mocą. Gdy zasilanie wróci, to odbiorniki przełączane są "na
    > sieć" dopiero po ponownej synchronizacji.

    Czyli dalej opisujesz typ offline a ja pisałem o online ponieważ tylko w takim widać
    jakąś analogię
    do przetwornicy częstotliwości. W przykładzie który podajesz nie widać żadnej. Więc
    nie wiem czemu
    cały czas ciągniesz temat.

    > No to ten całkiiem niepodobnie -- stara się niczego nie przetwarzać,
    > tylko jak papuga powtarza to, co daje elektrownia.

    No właśnie.

    > Do przetwarzania częstotliwości, to fajna jest supeheterodyna.

    Superheterodyna i UPS bardzo dobre skojarzenie.

    Dla mnie OT.