  • Data: 2014-04-06 23:10:50
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W takich warunkach kompletnie przestałem rozumieć dlaczego kiepski filtr
    >
    > rozmazywał mi obraz dużo mocniej na długim końcu. Z tego wynika, ze
    >
    > zawsze taka sama powierzchnia filtra rzutowana jest na matrycę a więc
    >
    > potencjalne niedoskonałości powierzchni filtra powinny wnosić podobny
    >
    > efekt niezależnie od ogniskowej. Tymczasem było dokładnie odwrotnie -
    >
    > rozmazanie obrazu przy długiej ogniskowej było nieporównywalnie większe.
    >
    > Why?

    fantazjujesz.
    szukasz rozwiazan na tzw " chlopski rozum" przy czym nie masz podstawowej wiedzy.
    czerpiesz ze zrodel takich jak to forum lub inne podobne.

    tutaj masz odpowiedz:

    http://www.optyczne.pl/217.4-Test_obiektywu-Tamron_S
    P_70-300_mm_f_4-5.6_Di_VC_USD_Rozdzielczość_obrazu.h
    tml

    nie filtr UV jest odpowiedzialny za to , ze spada rzdzielczosc na dlugim koncu.

    filtr obnizylby w takim samym stopniu rozdzielczosc na dlugim i na krotkim koncu.