  • Data: 2014-04-07 15:28:01
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > A dlaczego po zdjęciu kiepskiego filtra lub założeniu lepszego
    >
    > rozdzielczość nagle powraca? Oczywiście jest minimalnie gorsza niż na
    >
    > krótkim końcu ale bardzo trzeba się temu przyglądać aby zobaczyć. To
    >
    > niuans. A ja tu mówię o takich zmianach, że np. oddalonej tablicy
    >
    > rejestracyjnej nie byłem w stanie odczytać. No może nie tablicy, ale
    >
    > jakiegoś mniej kontrastowego napisu tej wielkości.
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Marek

    gdybys zalozyl nasadke duto , moze bys numerow samochodu nie odczytal

    oczywiscie , ze slabe filtry potrafia zrujonowac obraz , ale to wskutek odbic - jesli
    sa slabe warstwy przeciwodblaskowe. szklo jest na tyle przezroczyste , ze nie obnizy
    w sposob mierzalny rozdzielczosci obrazu z matrycy ( przeciez sa jeszcze filtry AA ,
    obnizajace rozdzielczosc) .
    nie chce wchodzic w szczegoly.

    MOzna wyciac kawalek zwyklej szyby okiennej , czystej, bez skazy , przylozyc tuz
    przed soczewke i spadek rozdzieczosci bedzie niemierzalny w ten sposob na matrycy , o
    ile zadbasz o to, zeby nie bylo odblaskow.
    To sa za niskie zmiany , zeby je pomierzyc albo zobaczyc golym okiem.

    jeslii je stwirdziles, to przyczyna nie byl filtr UV. pisalem to 10 albo i 100 razy
    , tak jak pisalem ze stabilizacja nie jest zlem koniecznym , co twierdziles.

    filtr uv nie pogorszy rowniez pracy AF , o ile nie jest zrodlem odblaskow.

    powod dla ktorego obiektyw nie chcial wyostrzyc na 300 mm i widziales nieostry obraz
    jest calkiem inny. Tanmron ma specyficzny autofocus.

    Zobaczyles na 300 mm z filtrem nieostro , nie dlatego ze byl filtr , tylko ze AF
    przypadkiem nie AF wyostrzyl. Innym razem po zdjeiu filtra moze i wyostrzyl ostro -
    ale byla to sprawa przypadku. Tak jest w tamronie.
    Na postawie opisu , jaki tutaj podjesz domyslam suie , ze masz w tym tamronie AF
    dostrojony do ogniskowych ok 70mm natomist niedostrojiny dp 300 mm.
    do tego dochodzi nizsza rozdzielczosc na 300 mm , jakosc sygnalu dla sensorow AF
    jest gorsza , AF bedzie sie mylil czesciej na 300 mm niz na 70 mm.
    Mam ten AF pomierzony i wiem co pisze. Wyjatkowy uklad , nie napotkalem nigdy o
    podobnej charakterystyce.
    UV nie obnizy rozdzielczosci ( o ile nie ma akurat takiej konfiguracji swiatla , ze
    pojawia sie odblaski ) , ani nie pogorszy pracy AF.

    O ile sie odblaski pojawiaja , filtr UV slabej jakosci potrafi zrujnowac obraz.
    O tym pisalem.
    Zle diagnozujesz przyczyny.
    Mozesz mi wierzyc lub nie - siedze w tym dostatecznie dlugo.