  • Data: 2014-04-08 18:16:06
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Chory jestem więc piszę krótko:

    Doceniam poświęcenie i życzę zdrowia :-)

    > Większa głębia ostrości, dużo mniejsze rozmycie kartonika.

    Aha... faktycznie o to może chodzić.

    > Szczerze mówiąc nigdy w takie rzeczy nie wnikałem, dla mnie dobry filtr
    > to taki, który nie pogarsza mi zauważalnie zdjęć.

    Noooo to oczywiste. Tylko czemu zawsze jest to 300zł+ ??? :-D

    > Ale przypominając
    > sobie jakieś tam podstawy optyki ze szkoły podstawowej(?)... wady filtra
    > mogą być różne - mogą to być małe niedokładności np. na całej
    > powierzchni, albo np. powierzchnia może być doskonała, ale może nie być
    > idealnie płaska i równoległa do drugiej powierzchni.

    Mogą być jeszcze kiepskie powłoki + odblaski. No ale to wszystko nie
    tłumaczy wpływu ogniskowej na stopień rozmywania obrazu przez kiepski
    filtr. Powinno być zawsze tak samo. Zresztą pytam tylko z ciekawości -
    nie musimy tego dochodzić, skoro choroba Cię dodatkowo męczy.

    Marek