  • Data: 2014-04-07 14:54:54
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-07 02:01, XX YY pisze:
    > Nie jest mozliwy przypadek, o ktorym piszesz. Filtr nie powoduje
    > spadku ostrosci na 70 mm a spowodowal wyrazny spadek na 300mm. Jesli
    > nie obnizyl ostroscii na 70 mm tzn ze filtr jest praktycznie
    > neutralny optycznie. Nie on byl powodem spadku ostrosci na 300 mm.
    > Czy nie potrafisz tego zrozumiec czy nie chcesz.

    Nie o to chodzi. Rozmawiamy na dwa nie związane ze sobą tematy. Jeden z
    nich to Twoje twierdzenie, że nawet najgorszy filtr nie jest w stanie
    zepsuć jakości obrazu, któremu to się sprzeciwiam i tego dotyczy
    wcześniejsza moja wypowiedź.

    Drugi temat, to rzecz jaką obserwowałem: nasilenie psucia obrazu przez
    nie jeden kiepski filtr (i żaden z markowych wysokich modeli) przy
    dłuższej ogniskowej, której to zależności nie potrafię zrozumieć. Po na
    logikę psucie to powinno być jednakowe.

    > Wplyw bylby bardziej
    > widoczny na krotszej ogniskowej. Gdyby rueczywiscie obnizal ostrosc,
    > musialby obnizac w calym zakresie ogniskowych.
    >
    > Powodem spadku nie jest filtr , lecz wyraznie gorsza rozdzielczosc
    > obiektywu na 300mm.

    A dlaczego po zdjęciu kiepskiego filtra lub założeniu lepszego
    rozdzielczość nagle powraca? Oczywiście jest minimalnie gorsza niż na
    krótkim końcu ale bardzo trzeba się temu przyglądać aby zobaczyć. To
    niuans. A ja tu mówię o takich zmianach, że np. oddalonej tablicy
    rejestracyjnej nie byłem w stanie odczytać. No może nie tablicy, ale
    jakiegoś mniej kontrastowego napisu tej wielkości.

    Marek