  • Data: 2014-03-31 13:58:09
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Tego to nie wiem, ale myślę że drgania samego otoczenia są (tu)
    >
    > pomijalne. Natomiast najbardziej to mi się trzęsie aparat na statywie
    >
    > (chwilami widać to nawet na LCD, np. w powiększeniu 2x).

    niestety sa znaczace. to jest bardzo czuly uklad.
    trojnog nieobciazony, juz pod wplywem niewielkiego wiatru zaczyna drzec i drgac.
    z tym ze ruch obrazu spowodowany taka przyczyna jest powolny , tzn na czasach rzedu
    gdzies krotszych od 1/10 - 1/20 sek nie powinen odgrywac roli.
    natomiast na dluzszych czasach rzedu sekund juz bedzie wplyw wyrazny.

    stabilizacja dziala w tym przypadku jak pas transmisyjny - niewielkie drgania aparatu
    pobudzaja sensory , te zas uklad stabilizacyjny tak jakby to byl ruch reki , a nie
    jest. stad "plywajacy" obraz.
    I to nie jest ani wada , ani uszkodzenie stabilizacji i tego nie da sie poprawic w
    warsztacie.

    juz reasumujac:
    na b krotkich czasach czy stabilizacja jest zalaczony czy wylaczone nie ma to
    znaczenia dla ostroeci
    na b dlugich czasach na statywie nalezy stabilizacje wylaczyc.

    ale to nic nowego , wiemy o tym wszyscy od lat.