    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Mon, 31 Mar 2014 04:58:09 -0700 (PDT)
    <kf7t6q$4s8$1@node1.news.atman.pl> <kfactc$cms$1@node2.news.atman.pl>
    <kfbiri$j93$1@node2.news.atman.pl> <kfct40$6ir$1@node1.news.atman.pl>
    <kfd98v$jod$3@node1.news.atman.pl> <kfddhe$okn$1@node1.news.atman.pl>
    <kfdhre$tda$1@node1.news.atman.pl> <kfdljm$1pl$1@node1.news.atman.pl>
    <kfdpm7$6a8$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1302130956470.3800@quad>
    <kfg9r1$o7a$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <lh9m6h$mop$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <lh9tu8$ubo$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <lha7er$7tc$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <lhbbd1$mo6$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    Subject: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    From: XX YY <f...@g...com>

    > Tego to nie wiem, ale myślę że drgania samego otoczenia są (tu)
    >
    > pomijalne. Natomiast najbardziej to mi się trzęsie aparat na statywie
    >
    > (chwilami widać to nawet na LCD, np. w powiększeniu 2x).

    niestety sa znaczace. to jest bardzo czuly uklad.
    trojnog nieobciazony, juz pod wplywem niewielkiego wiatru zaczyna drzec i drgac.
    z tym ze ruch obrazu spowodowany taka przyczyna jest powolny , tzn na czasach rzedu
    gdzies krotszych od 1/10 - 1/20 sek nie powinen odgrywac roli.
    natomiast na dluzszych czasach rzedu sekund juz bedzie wplyw wyrazny.

    stabilizacja dziala w tym przypadku jak pas transmisyjny - niewielkie drgania aparatu
    pobudzaja sensory , te zas uklad stabilizacyjny tak jakby to byl ruch reki , a nie
    jest. stad "plywajacy" obraz.
    I to nie jest ani wada , ani uszkodzenie stabilizacji i tego nie da sie poprawic w
    warsztacie.

    juz reasumujac:
    na b krotkich czasach czy stabilizacja jest zalaczony czy wylaczone nie ma to
    znaczenia dla ostroeci
    na b dlugich czasach na statywie nalezy stabilizacje wylaczyc.

    ale to nic nowego , wiemy o tym wszyscy od lat.