  • Data: 2014-03-31 15:51:31
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY <f...@g...com> writes:

    > niestety sa znaczace. to jest bardzo czuly uklad.
    > trojnog nieobciazony, juz pod wplywem niewielkiego wiatru zaczyna drzec i drgac.
    > z tym ze ruch obrazu spowodowany taka przyczyna jest powolny , tzn na
    > czasach rzedu gdzies krotszych od 1/10 - 1/20 sek nie powinen odgrywac
    > roli.
    > natomiast na dluzszych czasach rzedu sekund juz bedzie wplyw wyrazny.

    Takich długich nie testowałem, tak jak napisałem - dużo za jasno.
    Aparat ustawiłem w oknie, ale jakiś tam wpływ wiatru zapewne był - tego
    nie wliczam jednak jako "drgania otoczenia", tylko jako huśtanie się
    statywu.

    > na b krotkich czasach czy stabilizacja jest zalaczony czy wylaczone
    > nie ma to znaczenia dla ostroeci

    No ale 1/15 to jest IMHO dość długi czas.
    Spojrzę może wieczorem przy dłuższych.

    > na b dlugich czasach na statywie nalezy stabilizacje wylaczyc.
    >
    > ale to nic nowego , wiemy o tym wszyscy od lat.

    Teoretycznie - ale czy tak jest w praktyce, to zaczynam wątpić.

    Pamiętam że stabilizacja (taka "electronic steady shot czy jak to tam
    się nazywało) psuła video, no ale kamerą to się kręci w czasie
    filmowania i tak ma być.
    --
    Krzysztof Hałasa