  • Data: 2016-06-10 14:05:08
    Temat: Re: Jak się robi kabelki?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Stąd się właśnie wzięło moje pytanie. Jeśli taki kabelek
    > potrafi kosztować 2 złote w detalu, w Polsce, to raczej
    > wyklucza to pracę ręczną i jednocześnie powstaje ciekawe
    > pytanie techniczne o automatyczne rozplątywanie żył.
    > Okazuje się, że się myliłem i proces oparty jest na białku... :-/

    Tak samo z wieloma podobnymi dziedzinami produkcji. Miałem
    trochę do czynienia z przemysłem włókienniczym. Wiem jak
    wyglądają wielohektarowe hale przędzalni, widziałem tysiące
    maszyn tkackich pod jednym dachem. Czasem ktoś mi zaczyna
    wciskać głodne kawałki o tym, jak to niemce z balcerowiczami
    do spółki złośliwie i z premedytacją wykończyły nam kwitnący
    przemysł tekstylny, i nawet w Łodzi nikt już nie tka ani nie
    przędzie. Wtedy pytam, czy jeden z drugim chciałby, aby jego
    żona i córka stały tak cały dzień przy maszynie i przewlekały
    nieteczki. Przeważnie by nie chciał, więc traci wątek i dalsza
    rozmowa na ten jakże fascynujący temat się urywa.

    Jarek

    --
    U prząśniczki siedzą jak anioł dzieweczki,
    przędą sobie przędą jedwabne niteczki.