eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak one to szrobili i czy da się to zronić za normalne pieniądze. › Re: Jak one to zrobili i czy da się to zrobić za normalne pieniądze.
  • Data: 2015-06-13 15:40:57
    Temat: Re: Jak one to zrobili i czy da się to zrobić za normalne pieniądze.
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
    news:mlh1ln$sei$1@node1.news.atman.pl...
    > OIDP są trzy poziomy siły błysku, ale aparat prawdopodobnie ustala to na
    > podstawie odległości a nie pomiaru z przedbłysku - zresztą przedbłysk był
    > wyłaczony - to pamiętam na 100%, natomiast czy siła błysku była (czy się w
    > ogóle dało) ustawiona ręcznie - tego nie jestem pewien, bo mogę mylić z
    > innymi aparatami, które później miałem.

    Hmm... to trudno mi orzec, może jakiś rozrzut parametrów przy kolejnych
    zadziałaniach, mieszczacy się w normie? Niee chcę gdybać, bo to już może
    pójść za daleko w dociekaniach.

    > Jeszcze wyjaśnienie dlaczego brakuje kawałka materiału: aparat był
    > zasilany z zasilacza sieciowego poprzez "adapter" zrobiony ze starego
    > akumulatorka. Być może ten adapter zawiódł, albo po prostu był
    > krótkotrwały zanik napięcia - w każdym razie aparat wyłaczył się ale nie
    > schował obiektywu, co wyglądało normalnie a to, że nie błyska co te
    > kilkadziesiąt minut trudno było przyuważyć.

    Przyznam, że efekt ostateczny jest na tyle dobry, że śmiało można darować tę
    przerwę. Rzeczywiście, "utrata przytomności" była gwałtowna, skoro nawet nie
    mrugnął okiem, nie zamknął go. Ale i tak bardzo fajnie wyszło. Lubię takie
    nietypowe zastosowania sprzętu, bo np. można zobaczyć coś, co zwykle nam
    umyka. A na "nieprzytomny" aparat zrobić jakiegoś prostego "watchdoga",
    który kasowany byłby błyskiem lampy, oraz możliwie nieczuły na słabsze
    światło. Nie trzeba nawet wyższej elektroniki używać, pamiętam na mojej
    byłej centrali telefonicznej prosty układ czasowy, chyba na jednym, czy 2
    tranzystorach, no, dość stabilny, żeby był sens użycia, jego działanie, to
    bycie zrzucanym cyklicznie od impulsów taryfikacyjnych, wyzwolenie ustawiało
    się na progu zadziałania, jeśli z jakiegoś powodu impuls nie pojawił się,
    układ nie był zrzucany i rozładowywał się, co w rezultacie dawało alarm. Dla
    każdej taryfy i modułu centrali (z wyjątkiem 2 międzymiastowych - tu
    taryfikacji nie było) był osobny watchdog. Potrafił o 3 w nocy zadzwonić, bo
    coś mu nie podeszło, budząc tym samym obsługę tylko po to, aby się przeszła
    na stojak i nacisnęła guziczek :) Oczywiście, wszystkie zadanie były
    wykonywane przed zaśnięciem, a w razie czego budził alarm, lub telefon.
    Pomyślałem sobie, że taki watchdog mógłby zaalarmować, gdyby błysk w
    przewidzianym czasie nie został wyzwolony, co zminimalizowało by straty w
    materiale. Do dopracowania jak zrobić, aby nie przeszkadzało mu obce
    światło.

    PS Rób dalej takie filmy, to bardzo fajna sprawa!

    896510439 896126048