eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak odpalić rozrusznik? › Re: Jak odpalić rozrusznik?
  • Data: 2012-02-15 22:49:37
    Temat: Re: Jak odpalić rozrusznik?
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1329079262@news.chmurka.net...
    > In pl.misc.elektronika nom <n...@u...gazeta.pl> wrote:

    >> Mojemu znajomemu, jeden dzień bo naprawie właśnie rozrusznika w
    >> warsztacie,
    >> samochód stojący na postoju sam ruszył (włączony I bieg) na rozruszniku,
    >> przejechał z 50m, przejechał przez skrzyżowanie i utknął w zaspie (akurat
    >> to
    >> była zima).
    >
    > Dlatego taką wagę przywiązuję do tego, żeby skutecznie ten rozrusznik
    > wyłączyć.

    Nie ma skutecznej metody wyłączenia rozrusznika.
    Rozrusznik posiada swój automat (przekaźnik z bendiksem), który po podaniu
    napiecia zasilającego na cewkę tego automatu wysuwa bendiks i zwiera styki
    zasilające rozrusznik wprost z akumulatora.
    Poza tym co zrobisz z biegami?
    Musisz mieć pewność, że nie będzie się dało uruchomić rozrusznika, kiedy
    samochód będzie stał na biegu. W okresie zimowym bardzo często pozostawia
    się samochody na biegu, żeby nie zamarzały hamulce ręczne. Chyba, że jest to
    nowoczesne auto z automatycznym hamulcem postojowym.
    Montowanie takich patentów jest po pierwsze bardzo niebezpieczne, a po
    drugie niezgodne z prawem. Każde zamontowane urządzenie w samochodzie musi
    posiadać atesty i homologacje oraz certyfikaty bezpieczeństwa. Ponadto po
    każdej takiej przeróbce prawo zobowiazuje do wykonania przeglądu, gdzie
    uprawniony diagnosta stwierdza czy dane urzadzenia posiadają ww atesty,
    homologacje oraz certyfikaty, a także czy zostało zamontowane w sposób
    prawidłowy i bezpieczny - mówiąc w skrócie czy spełnia warunki techniczne.
    Mówią o tym: Prawo o Ruchu Drogowym, rozporządzenia ministrów w sprawie
    warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia, a także
    szereg norm.

    Zamiast kombinować "jak łysy koń pod górę" to poszukał byś webasta do tego
    modelu lub pasującego i je zamontował tak jak powinno być fabrycznie.
    Oczywiście po montażu na przegląd.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: