  • Data: 2009-08-22 16:51:32
    Temat: Re: Jak kupowałem aparat...
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Czarek" <4...@g...de> napisał:

    >Święte słowa, ale nie zgodzę się z wnioskiem. Zależy to nie tyle od
    >tematyki, ale od człowieka, który uległ technice, a więc pośrednio od
    >techniki chyba również. Znam wiele osób, które robiły świetne zdjęcia
    >techniką klasyczną, a po przejściu na syfrę zaczęli sadzić knoty,
    >dodatkowo w niespotykanej wcześniej ilości.

    Czynnik ludzki niewątpliwie też gra rolę.
    W/g mnie jeśli ktoś uprawiajacy taką fotografię, gdzie można wszystko
    przewidzieć i bez pośpiechu przygotować przed zdjęciem (krajobraz, statyczny
    portret w studio, martwa natura itp.) zwiększa po zmianie sprzętu na cyfrowy
    wielokrotnie ilość zdjęć i procent knotół wśród nich rośnie, to możliwości
    są następujące:
    1. Kiepski fotograf (ale wtedy przedtem też by knoty sadził).
    2. Leń - nie chce mu się myśleć przed zdjęciem.
    3. Nie panuje nad nowym sprzętem i nie jest pewny rezultatów (ale jeśli to
    jedyna przyczyna - efekt masowego knotoróbstwa powinien dość szybko
    ustąpić).
    4. Zaczyna robić eksperymenty czy czegoś nowego nie da się z tego motywu
    wycisnąć (ale wtedy zdjecia - nawet jeśli nieudane - raczej nie bedą
    'zwykłymi' knotami).
    Oczywiście kilka z tych powodów może wystepować rónocześnie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)