  • Data: 2009-08-22 20:03:07
    Temat: Re: Jak kupowałem aparat...
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czarek pisze:
    > Oglądałem niedawno nagranie próby orkiestry pod Karajanem i odniosłem
    > wrażenie, że dyrygentowi nie chodziło o zgranie, bo i bez niego byli
    > zgrani, ale narzucał im własną interpretację, jak mają grać. Np.
    > "panowie, tu jest forte, ale forte też można grać delikatnie,
    > spróbujmy jeszcze raz".

    Oj, to jest znacznie bardziej złożone i zależy od olbrzymiej ilości
    czynników i akurat dyrygent jest jednym z istotnych, ale bynajmniej nie
    ma nad tym pełnego panowania (stąd czasem szlag go trafia, choć muzycy
    są najwyższej klasy).

    > Czyli jednak potrafisz zachwycić się formą?

    Tak, ale czymś bardziej złożonym niż obrazek ze srebra. Znacznie bardziej.

    > Jest drobna różnica między krucjatą, a zwracaniem uwagi na różnice w
    > efektach uzyskanych innymi technologiami.

    No, zwracanie uwagi to zostało w tym wątku daleko przekroczone.
    Zresztą w historii usenetu rzuciłem czytanie tylko dwóch grup. Jedna to
    kolej, a druga - prf. Z powodu chamstwa.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl