  • Data: 2009-08-22 18:27:42
    Temat: Re: Jak kupowałem aparat...
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "XX YY" <f...@g...com> napisał:

    >zapomniales o najwazniejszym.
    >
    >wieksza lub mniejsza pasja / fascynacja fotografia czyli mniejsza lub
    >wieksza pasja do wciskania spustu.
    >prawdziwy milosnik sprzetu i fotografii wciska spust dla samej
    >przyjemnosci wcisniecia.

    I... ma potem ileś tam identycznych krajobrazów? Rozumiem sens częstego
    naciskania spustu gdy sytuacja się zmienia - reportaż, zdjecia z koncertu,
    zdjęcia żywych zwierząt itp. W sytuacji, gdy fotografujemy ten sam,
    statyczny motyw jaki jest sens wielokrotnego naciskania spustu? W przypadku
    zdjęć krajobrazowych rozumiem sens wielu zdjeć tego samego motywu gdy
    zmienia się światło lub np. układ chmur na niebie na ciekawszy - ale wtedy i
    fotograf analogowy zrobi kilka zdjeć - chyba, ze faktycznie ze względu na
    koszty nie może sobie na toi pozwolić...

    >wraz z pojawieniem sie automatycznego przesuwu filmu , po wyparciu
    >przezen dzwigni szybkiego przesuwu opor przed wcisnieciem spustu
    >zmalal.

    Ja sądzę, że to raczej nie automatyczny pzresuw a wywołany wprowadzeniem
    labów spadek kosztów wywołąnia filmu i wykonania odbitek był pzryczyną.

    >Po wprowadzeniu cyfry opor ten jest jeszcze mniejszy - a to dlatego,
    >ze wyzwolenie spustu nie przeklada sie bezposrenio na koszty- jak to
    >bylo w analogu.

    Zgadza się, zmalał - ale przyznaj sam - bawi Ciuę posiadanie całej serii
    praktycznie identycznych zdjęć tego samego motywu? Ja gdy widzę jakiś motyw
    identyczny lub bardzo podobny do już przeze mnie sfotografowanego -
    zastanawiam się jaka jest szansa, ze teraz zrobię mu lepsze zdjecia niż
    takie, ktore już uprzednio zrobiłem. Jeśli dochodzę do wniosku, że
    praktycznie zerowa - zazwyczaj aparatu nie wyciągam.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    XXX