  • 21. Data: 2009-07-13 11:23:25
    Temat: Re: Jak kupowałem Tamrona 17-50/2.8 w ARCDECO
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 13 Lip, 12:49, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Użytkownik <qbaphoto> napisał> I to mnie właśnie dziwi.
    >
    > Mnie to tez dziwi. Ciekawym jak w USA handluja tymi Tamronami, gdzie
    > po otwarciu originalnego pudelka trzeba ten obiektyw sprzedac duzo
    > taniej.
    > ------------------------------
    >
    > Może są różne sorty na róże części świata ?
    > Specjalnie by mnie to nie zaskoczyło.
    >
    > adam
    To by wyjasnialo zaznaczanie sprzedawcow, ze to USA egzemplarz, lub
    deutsche ware, albo gray market, czyli nijaki.
    Pozdrawiam StaM

  • 22. Data: 2009-07-13 11:54:23
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Ja rozumiem że obiektyw doszedł :) Jak się sprawuje sam obiektyw ?
    >
    > Tomek

    mam ten obiektyw od miesiaca jest to najtanszy zoom jaki mam i
    zdecydowanie najlepszy.
    wysoka rozdzielczosc absolutnie porowynwalna ze stalkami.
    na 2,8 nie ma spadku rozdzielczosci jak to w obiektywach bywa - jest
    wyzsza niz na 4,0 , mozna smialo robic zdjecia na pelnej dziurze.
    Krzywa rozdzielczosci z lewej strony jest w przyblizeniu plaska ,
    spadek dopiero od 8,0
    odchylki AF sa minimalne , b dobra powtarzalnosc i trafnosc w calym
    zakresie ogniskowych

    bije na glowe precyzja ostrzenia 24-70L

    mechanicznie jest spoko - widac ze tamron zrobil oszczednosci , ale
    tam gdzie nie maja one wplywu na jakosc.
    optycznie powiedzialbym na 5+
    mechanicznie na 4+

    wielka zaleta - wewnetrzne ostrzenie .

    XXX

  • 23. Data: 2009-07-13 12:03:57
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

> [...]

    To by wyjasnialo zaznaczanie sprzedawcow, ze to USA egzemplarz, lub
    deutsche ware, albo gray market, czyli nijaki.
    ---------------------------------

    Dokładnie tak.
    Trzebaby się przelecieć po jakichś forach USjańskich i popatrzeć czy
    zgłaszane są w takich jak u nas proporcjach zastrzeżenia co do tego
    obiektywu. Na pierwszy strzał na DPReview nic nie widzę.

    Inna sprawa czy jest możliwy fabryczny sort na klasę A, B i C. W sumie
    obiektyw to nie panga, w przypadku której rynki zaopatruje się po kolorze
    mięsa rzucając do nas (a jakże) niemal pangowe ścierwo ; )

    adam

  • 24. Data: 2009-07-13 14:42:36
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-13 14:03:57 +0200, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > Inna sprawa czy jest możliwy fabryczny sort na klasę A, B i C.

    Jest możliwy.
    Każdy produkt wykonywany jest w z iluś tam elementów, które to z kolei
    mają swoje odchyłki produkcyjne. Wystarczy, że gotowy wyrób będzie
    spełniał normę na styk.
    Na świecie są trzy rynki USA/Japonia, Europa i reszta świata. My
    niestety ciągle jesteśmy w tym trzecim.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2009-07-13 15:18:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > bije na glowe precyzja ostrzenia 24-70L

    Też mam, ale takich głupot bym nie pisał.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 26. Data: 2009-07-13 15:42:33
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    _____________________________________
    > Też mam, ale takich głupot bym nie pisał.

    Adam
    _____
    Mam rowniez tego tamrona, i nie wiem kogo,czego on bije, ale dziala
    znakomicie z D90, a przedtem wspaniale sie spisywal z fuji s5
    Pozdrawiam StaM
    ...acha kupilem w Niemczech, bez zadnych przymiarek.

  • 27. Data: 2009-07-13 16:11:47
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <q...@g...com> napisał:

> [...]
    >Pozdrawiam StaM
    >...acha kupilem w Niemczech, bez zadnych przymiarek.

    Mój egzemplarz też znakomicie działał kiedyś z Pentaxem K10D a obecnie z
    K20D. Kupowałem w Polsce, jeden z pierwszych egzemplarzy które
    wyprodukowano z bagnetem Pentaxa (numer seryjny <100). Wspominam o tym, bo
    wydaje mi się, że jest to argument pzreciw tezie, ze nasz rynek traktowany
    jest przez Tamrona po macoszemu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 28. Data: 2009-07-13 16:15:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    q...@g...com pisze:
    > _____________________________________
    _____
    > Mam rowniez tego tamrona, i nie wiem kogo,czego on bije, ale dziala
    > znakomicie z D90, a przedtem wspaniale sie spisywal z fuji s5

    Oczywiście, że działa i pięknie pracuje (przebrany), ale jest znacznie
    wolniejszy i mniej dokładny w trudniejszych warunkach od 24-70l. Gdyby
    tak nie było nikt z kotleciarzy nie celowałby właśnie w elkę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kupiłem aparat, więc jestem fotografem, znam painta, więc jestem grafikiem/

  • 29. Data: 2009-07-13 16:32:15
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 13 Lip, 18:15, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > wolniejszy i mniej dokładny w trudniejszych warunkach od 24-70l. Gdyby
    > tak nie było nikt z kotleciarzy nie celowałby właśnie w elkę.
    ..jak cytujaesz?! To nie ja napisalem ze jest lepszy od eLki.
    StaM

  • 30. Data: 2009-07-13 16:53:25
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 13 Jul., 17:18, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Też mam, ale takich głupot bym nie pisał.
    >
    > --

    to co masz to nadmierne mniemanie o swojej nieomylnosci.