  • 31. Data: 2009-07-13 17:03:11
    Temat: Re: Jak kupowałem Tamrona 17-50/2.8 w ARCDECO
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 13 Jul., 18:15, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Oczywiście, że działa i pięknie pracuje (przebrany), ale jest znacznie
    > wolniejszy i mniej dokładny w trudniejszych warunkach od 24-70l. Gdyby
    > tak nie było nikt z kotleciarzy nie celowałby właśnie w elkę.
    >
    > --

    zastanowilbys sie jesli juz cos piszesz.
    kolejny wciskanie ciemnoty na zywca. .

    ja pomierzylem czas w jakim przebiega silnik AF przez caly zakres od
    makro do nieskonczonosci w obu obiektywach z tym samym korpusem .jest
    on nieznacznie krotszy dla tamrona.
    ( tamron jest mniejszy , mechanizmy maja krotsza droge do pokonania)
    praktycznie sa to czasy niemalze rowne wynoszace 1 sekunde - czas
    przejscia calego zakresu na krotkim koncu.

    w obiektywach znajduje sie mechanizm wykonawczy.

    czas analizowania ostrosci szczegolnie w gorszych warunkach
    oswietleniowych zalezy od centrali a ta znajduej sie w korpusie
    aparatu - nie zalezy od obiektywu.
    obydwa sa tej samej jasnosci - jasnosc sygnalu dla mytryc ukladu AF
    jest taka sama.
    Tamron ma wieksza rozdzielczosc - mozna oczekiwac ze jakosc sygnalu
    jest lepsza z tamrona - ale to nie ma wiekszego znaczenia.
    Roznica jest taka ze tamron swietnie ostrzy glosno , elka cicho
    mydli.

    nic dziwnego , ze do takiego wniosku doszedles , jaki przytoczyles ,
    jesli rzeczowym argumnetem ma byc fakt , iz kotleciarze uzywaja tego
    obiektywu.

    XXX

  • 32. Data: 2009-07-13 17:12:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    q...@g...com pisze:

    > ..jak cytujaesz?! To nie ja napisalem ze jest lepszy od eLki.

    Samo się zacytowało :)
    Wiadomo, komu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 33. Data: 2009-07-13 17:13:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > ja pomierzylem czas w jakim przebiega silnik AF przez caly zakres od
    > makro do nieskonczonosci w obu obiektywach z tym samym korpusem .jest
    > on nieznacznie krotszy dla tamrona.

    Idź na jakieś forum ślubne ze swoimi rewelacjami :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /bardzo polecam ten telefon bo sam go mam/

  • 34. Data: 2009-07-13 17:28:26
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 13 Jul., 19:13, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Idź na jakieś forum ślubne ze swoimi rewelacjami :)
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /bardzo polecam ten telefon bo sam go mam/

    to nie o to chodzi gdzie mam pojsc.
    zwyczajnie zmyslasz
    nie jest prawda ze 24-70 L znacznie szybciej ostrzy szczegolnie w
    gorszych warunkach.
    tamron szybcij ostrzy choc glosniej.

    24-70 zostal skonstruowany dla FF gdzie wymagania co do
    rozdzielczosci sa nieco nizsze niz dla obiektywow apc-c , a takim
    jest tamron - mniejszy , szybszy , nieco glosniejszy , o wyzszej
    rozdzielczosci , z dokladniejszym silnikiem AF , nieco wiekszej
    dystorsji i viniecie na krotkim koncu.
    cala prawda - nie ma co demonizowac.

    Ze kotleciarze uzywja 24-70L jest calkiem zrozumiale - raz ze wzgledow
    prestizowych , dwa , ze w razie zalania zupa elka winna byc
    szczelniejsza :-)))

    XXX

  • 35. Data: 2009-07-13 20:57:43
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-13 18:15:29 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Oczywiście, że działa i pięknie pracuje (przebrany), ale jest znacznie
    > wolniejszy i mniej dokładny w trudniejszych warunkach od 24-70l. Gdyby
    > tak nie było nikt z kotleciarzy nie celowałby właśnie w elkę.

    Tylko by kupowali 17-50 do FF? :-P

    de Fresz

  • 36. Data: 2009-07-13 21:01:25
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-13 16:42:36 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Każdy produkt wykonywany jest w z iluś tam elementów, które to z kolei
    > mają swoje odchyłki produkcyjne. Wystarczy, że gotowy wyrób będzie
    > spełniał normę na styk.
    > Na świecie są trzy rynki USA/Japonia, Europa i reszta świata. My
    > niestety ciągle jesteśmy w tym trzecim.

    Znaczy taki przykładowy Tamron Poland podlega pod Afrika Head Quater?
    Czy może w europejskiej centrali otwierają każde pudełko i jak kiepsko
    ostrzy, to wrzucają na kontener do Polski?

    de Fresz

  • 37. Data: 2009-07-13 21:45:51
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-13 23:01:25 +0200, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > Znaczy taki przykładowy Tamron Poland podlega pod Afrika Head Quater?
    > Czy może w europejskiej centrali otwierają każde pudełko i jak kiepsko
    > ostrzy, to wrzucają na kontener do Polski?

    Nic takiego nie napisałem.
    Napisałem, że się da i z przeglądania opinii w necie można taki wniosek
    wyciągnąć.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2009-07-13 21:48:25
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-13 23:45:51 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Nic takiego nie napisałem.

    Uff ;-)

    > Napisałem, że się da i z przeglądania opinii w necie można taki wniosek
    > wyciągnąć.

    To poprzeglądaj jeszcze opnie u angoli czy amerykańców. W przypadku
    Tamronów czy Sigm oni też są "trzecim światem" ;-)

    de Fresz

  • 39. Data: 2009-07-13 22:25:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Tylko by kupowali 17-50 do FF? :-P

    Kupowaliby 28-75

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../

  • 40. Data: 2009-07-14 09:10:06
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-14 00:25:37 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Kupowaliby 28-75

    Inny obiektyw na innym body nie musi już wypadać tak dobrze w
    porównaniu z L-ka. Ja poniekąd jestem w stanie uwierzyć, że Jansalowi
    trafił się jakiś wybitny egzemplarz, który na jego body (APS-C) działa
    lepiej, niż wspomniana L-ka (FF). Daleki byłbym od robienia z tego
    ogólnej zasady, ale IMHO jest to możliwe. A powodów dla których
    kotleciarze wybierają eLki jest IMHO kilka i nie tylko do ostrości się
    one sprowadzają.

    de Fresz