  • 41. Data: 2009-07-14 12:27:36
    Temat: Re: Jak kupowałem Tamrona 17-50/2.8 w ARCDECO
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Inny obiektyw na innym body nie musi już wypadać tak dobrze w
    > porównaniu z L-ka. Ja poniekąd jestem w stanie uwierzyć, że Jansalowi
    > trafił się jakiś wybitny egzemplarz, który na jego body (APS-C) działa
    > lepiej, niż wspomniana L-ka (FF). Daleki byłbym od robienia z tego
    > ogólnej zasady, ale IMHO jest to możliwe. A powodów dla których
    > kotleciarze wybierają eLki jest IMHO kilka i nie tylko do ostrości się
    > one sprowadzają.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > de Fresz

    kupilem spontanicznie przez internet , niczego nie przebieralem.

    pierwsze zaskoczenie - obiektyw maly i lekki czyli nadajacy do
    podrozy

    drugie , pare zdjec probnych wybitnie ostrych.
    w chwili wolnego czasu pomierzylem rozdzielczosc.
    krzywe rozdzielczosci sa wybitne - nie chce mi sie pokazywac , ale
    jest swietnie.
    najwieksze zaskoczenie - na pelnej dziurze wcale nie spada
    rozdzielczosc ( lub spada nieistotnie ) i drugie dla kazdej
    ogniskowej praktycznie taka sama precyzja ostrzenia. rozdzielczosc
    optyczna jest tak wysoka , ze mimo niewielkich bledow ostrzenia jakie
    sie czasem zdazaja ostrosc / rozdzielczosc pozostaja wciaz b wysokie.

    dla mnie najwiekszym rozczarowaniem w 24-70 L jest to , ze na 2,8
    rozdzielczosc wyraznie spada a na 24/2,8 obiektyw pracuje jak szklo
    butelkowe .
    kupuje sie ten zoom po to zeby miec przyzwoity od 4,0 - a to juz zadne
    cudo nie jest - ale jest i tak lepiej jak w wielu innych zoomach ,
    choc gorzej niz w tym tamronie.

    w sumie odkad mam tamrona nie uzywam elki w aps-c

    XXX