  • 141. Data: 2010-11-04 04:58:40
    Temat: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin BQB

    > Dodam tylko, jedno pytanie, czy te tarcze, gdy zajdzie taka ekstremalna
    > sytuacja nie spiszą się lepiej, niż gładkie?

    Wątpię. W sumie skoro wytrzymały Ci kilkadziesiąt tys. to nie masz czego
    żałować. Po prostu następnym razem rozważ gładkie tarcze + lepsze klocki.
    Klocki wpływają bardzo istotnie na jakość hamowania, bo różnią się od
    siebie znacząco, choćby współczynnikiem tarcia czy odpornością na wysokie
    temperatury. Najłatwiej w tym rejonie coś poprawić. Tylko uważaj, żeby
    nie kupić takich, które na zimno nie będą w ogóle hamowały.

    --
    ignorance is bliss

  • 142. Data: 2010-11-04 07:33:11
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > Naprawdę myślisz, że dasz radę użyć to w formie zapłaty?

    Za uszczęśliwienie ludzi jestem gotów zrzec się wynagordzenia.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 143. Data: 2010-11-04 07:33:32
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > Ja widzę natomiast że Ty wiesz lepiej co ja widziałem, mimo
    > iż Ciebie tu ze mną nie było gdy hamowałem... Brawo jasnowidzu!

    Gdzie te foty?

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 144. Data: 2010-11-04 07:34:10
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > Widzę DoQ, że usilnie starasz się stworzyć wokół siebie kółko
    > wzajemnej adoracji... Szukasz nowych kolegów metodą
    > wyśmiewania się ze mnie? Czujesz się jakoś samotny w swojej wiosce?
    > Nie masz tam żadnych kolegów gdzieś w okolicy że tu szukasz?

    A ty nie masz kolegów lokalnie, ze siedzisz w polskim usenecie?

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 145. Data: 2010-11-04 07:36:22
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > W takim razie poprawianie standardowych hamulców w ogóle
    > nie ma sensu. Tylko przyspieszasz moment w którym guma Ci
    > się od asfaltu odlepi - nic więcej.

    Twoja głupota na początku mnie denerwowała a teraz śmieszy. Nie wiem jak to
    jest hondzie z USiA, ale w znakomitej większości samochód dostępnych w
    europie hamulce nie działają na zasadzie binarnej. Już sie nie moge doczekać
    aż napiszesz, ze bez ABS nie da się jeździć.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 146. Data: 2010-11-04 08:31:02
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Pszemol

    > W takim razie poprawianie standardowych hamulców w ogóle nie ma sensu.
    > Tylko przyspieszasz moment w którym guma Ci się od asfaltu odlepi - nic
    > więcej.

    Hm... nie widzę związku. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 147. Data: 2010-11-04 08:33:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kml

    > Praktycznie _każda_ tarcza gładka, montowana z przodu, jest wentylowana
    > w znakomitej większosci samochodów i POMIMO tego są one dodatkowo
    > nacinane i wiercone żeby JESZCZE LEPIEJ pozbywać się gazów, które
    > powstają w czasie hamowania. Takie tarcze mniej się grzeją a skoro mniej
    > sie grzeją to jest mniej gazów, które jest łatwiej odprowadzić zatem
    > skuteczność hamowania spada WOLNIEJ w stosunku do tarcz bez dodatkowej
    > wentylacji.

    Te otwory nie są do wentylacji tylko do odprowadzania gazów i pyłów.
    Jakaś tam wentylacja jest raczej efektem ubocznym, w dodatku raczej nie
    pożądanym, bo przez różnice temperatur w okolicach tych otworów tarcze w
    tych miejscach pękają. I to nie tylko Mikody ale i znacznie droższe.
    Pewnie dlatego wielu producentów zrezygnowało z przewierceń (na wylot) na
    rzecz nawierceń lub ogranicza się tylko do nacięć. Oczywiście w
    niektórych autach sportowych występują tarcze z przewierceniami, ale to
    są inne materiały, inna technologia i w ogóle inna bajka niż tarcze po
    100 zł.

    --
    ignorance is bliss

  • 148. Data: 2010-11-04 08:33:32
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > Hm... nie widzę związku. ;-)

    On prefereuj tarcze tak samo gładkie jak jego mózg.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 149. Data: 2010-11-04 08:35:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kml

    > Fadeing. Google-> hamulce+fadeing. To jest wyjaśnienie w jakie sposób
    > lepiej wentylowane tarcze mają rzeczywisty wpływ na drogę hamowania
    > samochodu.

    W normalnym aucie fading nie pojawia się przy pojedynczym hamowaniu.

    --
    ignorance is bliss

  • 150. Data: 2010-11-04 11:30:37
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > begin kml

    > W normalnym aucie fading nie pojawia się przy pojedynczym hamowaniu.

    160->0->160->0 i w cywilnym samochodzie bywa różnie. Zakładam, ze w
    układzie jest płyn hamulcowy a nie woda.

    --
    pozdrawiam
    kml