  • 131. Data: 2010-11-03 22:52:47
    Temat: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-03 19:46, Hektor pisze:

    > Skąd się bierze dźwięk przy hamowaniu w samochodzie? Trudno zgadnąć,
    > może od skrzypiącej kanapy, kiepskiego zestawu audio, sztucznej szczęki
    > kierowcy lub zalęgniętej myszy w drzwiach? Może także pochodzić od
    > trących o siebie tarcz i klocków, ale to najmniej prawdopodobna hipoteza
    > z wymienionych.

    No patrz ten sam samochod: tarcze nawiercane i nacinane - huczenie przy
    kazdym hamowaniu, na gladkich tarczach cicho. Co to moze byc? Kiepski
    zestaw audio pewnie? Doradź coś bo ja myślałem że to przez te tarcze
    frezowane...

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 132. Data: 2010-11-03 23:02:26
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-11-03 02:02, Pszemol pisze:

    > A przecież tylko to się liczy aby droga hamowania była ograniczana
    > przyczepnością opony do asfaltu a nie siłą działania hamulców...
    > Jeśli tradycyjne hamulce z gładkimi tarczami umożliwiają Ci
    > zablokowanie kół i aktywację ABSu to nie ma czego tu poprawiać
    > bo w tym momencie polepszanie hamulców nic Ci nie da w sensie
    > skrócenia drogi hamowania.

    To auto nie ma ABSu. ABS w Felicji, to bardzo rzadko spotykany dodatek,
    chyba rzadszy niż klimatyzacja.

  • 133. Data: 2010-11-04 00:50:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > Dokończenie suplementu twoich mądrości z możliwością wrzucenia na
    > rapidshare.

    Naprawdę myślisz, że dasz radę użyć to w formie zapłaty?

  • 134. Data: 2010-11-04 00:51:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Ch.. sie znasz, nie studiowales na UCLA - u nich sie szkli :>

    Widzę DoQ, że usilnie starasz się stworzyć wokół siebie kółko
    wzajemnej adoracji... Szukasz nowych kolegów metodą
    wyśmiewania się ze mnie? Czujesz się jakoś samotny w swojej wiosce?
    Nie masz tam żadnych kolegów gdzieś w okolicy że tu szukasz?

  • 135. Data: 2010-11-04 00:52:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > Ja wiem lepiej, że ty wierzysz we wszystko co "widziałeś".

    Ja widzę natomiast że Ty wiesz lepiej co ja widziałem, mimo
    iż Ciebie tu ze mną nie było gdy hamowałem... Brawo jasnowidzu!

  • 136. Data: 2010-11-04 00:53:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > Ta, MarcinJM nie zdaje sobie sprawy z tego co się dzieje w samochodzie.

    Najwyraźniej nie wchodzi aż tak głęboko w szczegóły procesów fizycznych.

  • 137. Data: 2010-11-04 00:54:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message

    > To auto nie ma ABSu.
    > ABS w Felicji, to bardzo rzadko spotykany dodatek, chyba rzadszy niż
    > klimatyzacja.

    W takim razie poprawianie standardowych hamulców w ogóle
    nie ma sensu. Tylko przyspieszasz moment w którym guma Ci
    się od asfaltu odlepi - nic więcej.

  • 138. Data: 2010-11-04 00:56:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "jerzu" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > 180 tys. km. Obecnie jeżdżę na drugim komplecie tarcz.
    > Ale ja głownie w trasach.

    U mnie też większość licznika nastukane w trasach na autostradach.
    Zapomniałem o tym dodać - auto jedzie 26 mil do pracy w jedną stronę :-)
    26*1.6 wychodzi jakieś 41km w jedną stronę z czego 80% to autostrada.

  • 139. Data: 2010-11-04 04:54:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kml

    > Ta, MarcinJM nie zdaje sobie sprawy z tego co się dzieje w samochodzie.

    W tym przypadku się myli, bo żeby Wasza teoria była prawdziwa, to klocek
    i tarcza powinny być idealnie gładkie i poruszać się w stosunku do siebie
    idealnie równolegle, a tak oczywiście nie jest. A im słabsze części tym
    bardziej tak nie jest. Głównie po to się robi np. wielotłoczkowe zaciski
    żeby dociskały klocek możliwie równomiernie do tarczy, a takie coś w
    zwykłych autach praktycznie nie występuje. Inne, jeszcze bardziej
    egzotyczne rozwiązanie to pływające tarcze (zamiast pływających zacisków).

    W zwykłym aucie są tarcze takiej sobie jakości, klocki takiej sobie
    jakości i takie sobie pływające, jednotłoczkowe zaciski.

    --
    ignorance is bliss

  • 140. Data: 2010-11-04 04:55:56
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Hektor

    > Nie wiem jakich używałeś klocków Mistrzu. No ale skoro pozwoliłeś sobie
    > na rozrzutność zakupienia technologicznie zaawansowanych produktów
    > topowej firmy Mikoda, to widać, że Twoje wywody mają silne podstawy.

    Ogarniasz w ogóle temat dyskusji? Rozmawiamy o zasadności zakładania
    TANICH tarcz z nacięciami/nawierceniami.

    --
    ignorance is bliss