  • Data: 2016-08-23 18:56:37
    Temat: Re: Inżynieria w dobie globalnej katastrofy ekologicznej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    >To że mają dużo obiektów, rozłożonych na wielkim obszarze i że
    >zajmowanie się tym wszystkim kosztuje kupę kasy, to żadna rewelacja.

    Ile tam padlo - 84 tysiace tam ?
    No to tab wypadalo srednio 840 rocznie w wieku 100 lat - nie wiem czy
    to na tame duzo, czy malo..

    >Powiedz tylko czy Amerykanie pozostawiają jakieś tamy własnemu losowi
    >z braku pieniędzy na ich utrzymanie,
    >czy je w zorganizowany sposób rozbierają mając jednak w tym trochę
    >bardziej sensowny cel.

    Ale tego sie chyba nie da zostawic na wlasny los.
    Kiedys sie to zawali i nieszczescie bedzie. A USA takze koszty, i to
    olbrzymie.

    Trzeba by co najmniej jakis przeplyw na dnie zapewnic, zeby wody nie
    pietrzyla, i dogladac czy sie nie zapchal.

    Dodatkowo czytasz - licencji trzeba, licencja ma termin, trzeba
    przedluzyc, a to moze nie tylko ekspertyzy technicznej wymagac, ale
    spelnienia norm srodowiskowych. Np przeplawki dla ryb.

    A jak to w polityce - jak sie gdzies wladza uprze, to nie popusci, i
    trzeba bedzie liczyc na zaprzyjaznionego sedziego :)

    Wiec mnie tam nie dziwi, ze niektore starocie rozbieraja.
    Szczegolnie jak maja moc np 20MW i 100 lat.

    Wiesz moze, ile taka turbina z generatorem kosztuje ?
    Bo powiedzmy, ze tama dobra, ale nie chcialbym, aby mi turbina
    zmeczeniowo pekla, jak w Rosji, i chce wymienic na nowa.

    A taka tama to nie tylko szkody srodowiskowe, ale tez np mozliwosc
    zapobiegania powodziom.

    J.