-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.news-service.com!postnews.google.com!z41
g2000yqz.googlegroups.com!not-for-mail
From: JAM <j...@y...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
Date: Fri, 29 Jan 2010 12:42:14 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 72
Message-ID: <e...@z...googlegroups.com>
References: <hjt4d3$6ma$1@inews.gazeta.pl>
<5...@l...googlegroups.com>
<hjvatg$671$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 198.208.159.17
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1264797734 2574 127.0.0.1 (29 Jan 2010 20:42:14 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Jan 2010 20:42:14 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: z41g2000yqz.googlegroups.com; posting-host=198.208.159.17;
posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.2; WOW64;
GM_UserLogonTimeUTC: 2010-01-29 11:40:53; GM_UserLogonTimeBias:
300; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 1.0.3705; .NET
CLR 3.0.04506.30; InfoPath.2; MS-RTC LM 8),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251187
[ ukryj nagłówki ]On Jan 29, 1:52 pm, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> JAM pisze:
>
> > Amerykanskie czasopsimo Popular Mechanics zrobilo niedawno test
>
> Jakby nie patrzeć Corvette to dwuosobowy samochód sportowy, M3 to
> oczywiście mocno usportowiony, ale mimo wszystko kompakt z normalną
> kanapą z tyłu.
Zgoda. Lepsze byloby porownanie z Ferrari ale akurat takiego artykulu
nie bylo pod reka. Chodzilo mi o to aby pokazac, ze nie wszystko zloto
co sie swieci.
> BMW jest większe, cięższe i ma słabszy silnik.
Masz czesciowa racje. BMW jest ciezsze, ale spora czesc, dlaczego jest
ciezsze to efekt ciezszego silnika. Artykul konkretnie wspomina, ze
silnik BMW sam w sobie jest ciezszy. Natomiast nie masz racji, ze BMW
jest wieksze. Jest najwyzej wyzsze. To tylko mala 3. Corvette to dosyc
duzy samochod. Dluzszy i szerszy od BMW.
> Jeżeli chodzi o trakcję, BMW ma wyższy prześwit, ma znacznie węższe opony,
> Stosunek mocy do masy 13.6% wyższy w Corvette.
Ale to wlasnie efekt (czesciowo) ciezszego silnika. Szerokie opony
maja zapewne znaczenie tuz przy starcie, gdzie unikasz latwiej
zerwania przyczepnosci. Ale na wyzszych biegach to juz nie ma
znaczenia, chyba, ze na zakretach. A jak podaja autorzy Corvette w
kazdym zakresie predkosci bije BMW dynamika na prostej drodze. Nie
chce porownywac jazdy po drodze kretej bo to ma przy tych dwoch
roznych klasach pojazdu najmniejszy sens.
> Przy takiej przewadze na papierze, różnice w mierzonych osiągach
> (zwłaszcza czas okrążenia) są mniejsze nić bym się spodziewał.
Ten model Covette jest najmniej wysilony. Model Z06 i ZR1 deklasuja
wiele pojazdow kilkukkrotnie od nich drozszych ale ich cena przewyzsza
cene BMW M3 i dlatego autorzy nie brali ich pod uwage. Silnik w
zasadzie jest ten sam we wszystkich trzech modelach.
> W każdym razie ten test to porównanie samochodów które po prostu nie są
> samochodami tej samej klasy.
> Dochodzą jeszcze normy ekologiczne.
> Ograniczenie emisji CO2 które już jest wprowadzane w Europie praktycznie
> wymusza stosowanie niewielkich i wysilonych silników.
Norma ekologiczna CO2 to nic innego jak ograniczenie przepisami
zuzycia paliwa w kontrolowanym tescie tylko podane w innej formie
pomiarowej. Corvette emituje wiec mniej CO2 niz wspomniane BMW M3
przynajmniej w tescie amerykanskim EPA. On jest zblizony w swoim
przebiegu szosowym do europejskiego ale nie jest identyczny. W
europejskim moze byc nieznacznie inny wynik. Zreszta sam pomiar EPA
tez polega na pomiarze ilosci wyemitowanego CO2, ktory sie potem
przelicza na przejechana ilosc mil/1 galonie benzyny i w ten sposob
publikuje.
> Przyszłość w tym układzie to doładowane silniki ze zmiennymi fazami
> rozrządu o dużej mocy z małej pojemności.
Przyszlosc to raczej hybrydy ladowane w domu z sieci elektrycznej tak
aby przebieg czysto elektryczny w ruchu miejskim wystarczal na 50 - 60
km bez wlaczania silnika spalinowego ale to juz zupelnie inny temat na
inny watek.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
Następne wpisy z tego wątku
- 29.01.10 22:13 Tomasz Pyra
- 30.01.10 00:04 J.F.
- 30.01.10 00:42 masti
- 30.01.10 01:13 JAM
- 30.01.10 01:28 Zygmunt M. Zarzecki
- 30.01.10 01:29 JAM
- 30.01.10 01:44 Zygmunt M. Zarzecki
- 30.01.10 03:29 J.F.
- 30.01.10 08:26 limken
- 30.01.10 11:31 J.F.
- 30.01.10 21:57 jacek2v
- 30.01.10 22:16 Zygmunt M. Zarzecki
- 30.01.10 22:06 jacek2v
- 30.01.10 23:05 JAM
- 30.01.10 23:35 JAM
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=