  • Data: 2010-02-03 18:08:14
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Feb 2, 3:23 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Clo to tylko 10%. inne podatki obciazaja tez europejskie wozki.
    > A te porszawki sie sprzedaja jak glupie :-)

    Ty piszesz o clach dla pryawtnego importera. Dla producenta sa inne
    stawki. Europa bardzo chroni swoj rynek. Dwa kraje, ktore faktycznie
    rzadza EU to Francja i Niemcy. Oba sa silnie zainteresowane aby nie
    dopuszczac konkurencji na rynek, ktory opanowali. GM musialby budowac
    fabryki na miejscu i kupowac ponad polowe podzespolow, zeby ominac
    wysokie bariery celne. W przypadku samochodow duzych to zbyt duza
    inwestycja na zbyt maly popyt. Ze wzgledu na ceny paliwa, w Europie
    samochody duze, o duzej mocy sprzedaja sie w malych ilosciach wogloe.
    Popatrz na ulice Warszawy. 90% samochodow to samochody klasy Fiat
    Panda z silnikem odpowiednim do klasy :-)

    > Ale z innymi silnikami ?

    To zalezy. Ten najmniejsze silniki ponizej 1.8 l sa rzeczewiscie
    lokalne w tym sensie, ze to rodzina silnikow Ecotec amerykanskich ale
    w USA sprzedaje sie jedynie wersje 2.0 l i wieksze. Amerykanie po
    prostu nie kupuja samochodow w tej klasie, ktorym brakuje mocy. To
    zreszta nic specjalnego. BMW rowniez nie sprzedaje w USA modeli serii
    3 z malymi silnikami. Seria 3 zaczyna sie w USA od modelu 325 z
    silnikiem 6-cio cylindrowym. Koszmarne podatki od paliwa niewatpliwie
    nie pozostaja bez skutkow. Natomaist te silniki, ktore maja 2.0l i
    wiecej oraz silniki V6 w tych samochodach nie sa "europejskie" tylko
    jednakowe po obu stronach Atlantyku. Widzisz Jarku, jak propaganda
    potrafi zamieszac w glowie :-) Juz myslales, ze masz takie wspaniale
    Oplowskie, "jewropejskie" cudo V6 pod maska a to zwykly high feature
    V6 rodem z Chevroleta. Ani Opel ani Saab nie maja obecnie swoich
    silnikow V6. To co uzywaja to wylacznie konstrukcje amerykanskie.
    Jedynie diesle sa czysto europejskie Amerykanie nie lubia diesli i nie
    konstuuja takowch praktycznie wogole do samochdow osobowych.

    > Nie upieram sie przy vette, moga byc tez inne
    > marki, ale cos chyba te oszczedne i dopracowane amerykanskie silniki
    > nie moga sie przebic przez Atlantyk :-)

    Jakos sie przebijaja, tyle ze pod marka Opel :-). Ford tez z
    powodzeniem sprzedaje pare jedankowych silnikow po obu stronach
    kaluzy. Fordowi nawet udalo sie przebic przez propagande bez potrzeby
    udawania ze sie jest "niemiecka" firma o innej nazwie.

    > 5 miejsce tez niezle. Ale jak widzialem oferowane sa wersje z
    > automatem i manualem, ciekawe ile czego schodzi :-)

    Manuali schodzi malo. Jak popatrzysz na rynek USA manuale maja prawie
    wylacznie samochody najtansze i wersja z manualem jest zwykle duzo
    gorzej wyposazona. Chodzi tu o to, ze manuale kupuja ludzie, ktorych
    po prostu nie bardzo stac na nic innego i musza oszczedzic nawet na
    skrzyni biegow. Generalnie to pierwszy samochod, ktory rodzice kupuja
    studentowi. To zwykle okolo $700 oszczednosci. Hondy Civic sa dla tych
    ludzi zwykle zbyt drogie. Taniej jest kupic jakas Kia wiec ci
    oszczedni raczej wybiora Kia niz Honde. Ci co kupuja Civic zwykle stac
    ich na automat.

    > Mam co do tego watpliwosci :-)

    Nie wiedzialem, ze jestes ekspertem :-)
    Tu masz przebieg testu:

    http://www.fueleconomy.gov/FEG/fe_test_schedules.sht
    ml

    Napisz, jak nalezaloby zmienic ten przebieg, aby byl bardziej
    "miarodajny". Wysle do EPA jako sugestie :-)

    > Pozwole sobie twierdzic ze propagandy nie slucham, a nawet jakby
    > sluchal to by do mnie nie przemawiala zbyt glosno.
    > W zasadzie popieram fajne hybrydami .. ale jak ich nie mozna doladowac
    > z gniazdka (swoja droga - to jakis tajny uklad japonczykow z rzadem
    > USA ?), akumulatory trzeba bedzie wkrotce wymienic i beda kosztowac
    > fortune, zasieg z miesiaca na miesiac spada .. nie, trzeba jeszcze
    > troche poczekac.

    Chevrolet Volt - hybryda drugiej generacji, wlasnie dokladnie tak ma
    dzialac. W nocy ladujesz z gniazdka i masz samochod, ktory wylacznie
    na bateriach ma przejechac 40 mil w trybie miejskim. Silnik
    elektryczny wlaczy sie dopiero po 40 milach jezeli wogole zajdzie taka
    potrzeba. Dla 90% uzytkownikow w 90% dni uzytkowych taki przebieg
    spowoduje, ze wogole nie beda uzywac silnika spalinowego. W USA bedzie
    dostepny w drugiej polowie tego roku. W EU bedziesz mial szanse sobie
    taki kupic pod marka Opla.

    Co do wymiany baterii, doswiadczenia Toyoty wskazuje, ze w Priusie
    niektorzy klienci wracaja do dealera aby wymienic baterie po uplywie
    6-7 lat od zakupu pojazdu i wcale po tym czasie nie jest to jeszcze
    masowe. Brakuje niestety dalszych statystyk bo Prius nie ma wiecej lat
    za pasem na to aby miec pelniejsza statystyke. Koszt wymiany baterii w
    Priusie to okolo $2300.

    > Moze jak opanuja te silniki w kolach i przy okazji zrobia najlepszy
    > naped 4x4 ..

    > Ale Tesla to jakas niszowa manufaktura, mnie interesuje czemu GM to
    > zaoral do dna.

    Pisalem juz o tym. EV1 mial przebieg do 90 mil przy bardzo spokojnej
    jezdzie w cieply letni dzien. Ten przebieg spadal do 7 - 9 mil w
    czasie jazdy zimowej a czas ladowania takiego samochodu po wyczerpaniu
    baterii siegal od kilku do kilkunastu godzin w zaleznosci od tego
    jakie gniazdko miales w dostepne (110V czy 220V). Samochod o takich
    parametrach uzytkowych jest tworem kompletnie nie nadajacym sie do
    masowej sprzedazy. GM szacowal, ze sprzedaz EV1 w ciagu calej swojej
    produkcji nie przekroczy kilkunastu tysiecy pojazdow przez 5 lat
    produkcji i przyniesie producentowi wylacznie olbrzymie straty. Taki
    samochod moze najwyzej produkowac z zyskiem garazowa firma butikowa,
    ktorej nie obciazaja liczne koszty wlasne jakie maja wielkie koncerny.
    Samochod mozna produkowac, gdy przynosi chwilowo niewielkie straty ale
    moze przyniesc zysk, gdy poprawi sie rynek. Zaden koncern nie moze
    sobie pozowlic aby latami produkowac pojazd, ktory przynosi wylacznei
    olbrzymie straty. Nie sugeruje sie propagandowka pod tytulem "Kto
    zabil elektryczny samochod". To byl film zrobiony przez grupke
    aktywistow Green Peace i nie mial nic wspolnego z ekonomiczna
    rzeczewistoscia.

    > J.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/