  • Data: 2010-02-02 21:23:46
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 1 Feb 2010 17:39:47 -0800 (PST), JAM wrote:

    >Sprzedaje sie to co jest popularne na danym rynku. Corvette po
    >zaplaceniu europejskich cel kosztowaloby blisko $100,000 a za ta cene
    >sprzeda sie zbyt malo aby pokryc koszty obslugi.

    Clo to tylko 10%. inne podatki obciazaja tez europejskie wozki.
    A te porszawki sie sprzedaja jak glupie :-)

    >Natomiast
    >europejczycy kupuja liczne samochody amerykanskie. Przykladodo kupujac
    >Saab 3 kupujesz Pontiacka G6, kupujac Opla GT kupujesz Pontiacka
    >Solstice. Kupujac Opla Insignia kupujesz Buicka LaCrosse, kupujac Opla

    Ale z innymi silnikami ? Nie upieram sie przy vette, moga byc tez inne
    marki, ale cos chyba te oszczedne i dopracowane amerykanskie silniki
    nie moga sie przebic przez Atlantyk :-)

    >Na automat wcale nie tak duzo. Tu malo kto potrafi jezdzic manualnym.
    >W 2009 roku Honda sprzedala 260,000 sztuk modelu Civic wogole. To
    >nizely wynik, ale daje temu modelowi dopiero 5 miejsce na liscie
    >najlepiej sprzedajacych sie w 2009 roku.

    5 miejsce tez niezle. Ale jak widzialem oferowane sa wersje z
    automatem i manualem, ciekawe ile czego schodzi :-)

    >Co to znaczy w warunkach drogowych ? Test EPA nie dosc ze jest
    >jednakowy dla wszystkich to ma na celu symulacje wlasnie typowych
    >warunkow drogowych.

    Mam co do tego watpliwosci :-)

    >Nie to po prostu propaganda europejskich producentow, ktorzy przespali
    >hybrydy.

    Pozwole sobie twierdzic ze propagandy nie slucham, a nawet jakby
    sluchal to by do mnie nie przemawiala zbyt glosno.
    W zasadzie popieram fajne hybrydami .. ale jak ich nie mozna doladowac
    z gniazdka (swoja droga - to jakis tajny uklad japonczykow z rzadem
    USA ?), akumulatory trzeba bedzie wkrotce wymienic i beda kosztowac
    fortune, zasieg z miesiaca na miesiac spada .. nie, trzeba jeszcze
    troche poczekac.
    Moze jak opanuja te silniki w kolach i przy okazji zrobia najlepszy
    naped 4x4 ..

    >Calkowicie elektryczne robi Tesla.

    Ale Tesla to jakas niszowa manufaktura, mnie interesuje czemu GM to
    zaoral do dna.

    J.