-
Data: 2010-02-06 13:55:51
Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Fri, 5 Feb 2010 17:19:30 -0800 (PST), JAM wrote:
>On Feb 5, 10:35 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Ale to mnie zaskoczyles nadal .. to ile ta turbinka dodaje mocy ?
>> Dziwnie malo, skoro rekompensuje tylko roznice 2.8/3.0.
>
>Widocznie nie usilowali jakos szczegolnie silnika wysilac. W koncu
>Insignia (podobnie jak Buick) to nie jakis sportowy racer tylko
>samochod dla zamoznych tatusiow.
No ale skoro 3.0 ma 255KM, to ile powinien miec w wersji 2.8 ?
238KM, moze troche wiecej, skoro lepsze paliwo i wyzszy stopien
sprezania. Oplacalo sie dokladac turbine dla 9% ?
>> Ale wniosek dalszy .. niezle musial GM wyzylowac ten silnik skoro
>> turbinke rownowazy. Obroty 6900 to jak jakiejs japonskiej szlifierce.
>> I DOHC i inne skroty - no europejski silnik. Czemu nie dopracowal
>> poprzedniej konstrukcji, czyzby te 3.8 jednak gorsze bylo ? :-)
>
>To byl doskonaly silnik. Mozesz nie wierzyc, ale jednym z powodow jego
>konca bylo wlasnie to co widzisz tu na tej grupie. Po prostu media nie
>dawaly GM spokoju, ze silnik przestarzaly, "wielki" itp. Taka
>propaganda zaczynala sie odbijac na sprzedazy.
A nie lepiej bylo zaczac stosowna kampanie medialna ?
Mniej wazne co by publika pomyslala, wazne ze co chwila czytalaby
o markach GM :-)
A wyniki sa faktycznie ciekawe Lacrose 2010 z silnikiem 3.0 ma
17/26mpg, a z silnikiem 3.6 - 17/27 mpg. Lepszy ?
A model 2009 z 3.8 - 17/28 mpg.
>> Co mnie z kolei dalej zaskakuje - tym razem w Europie.
>> Skoro tu sie sprzedaja Insygnia 1.6, to czemu turbo w 2.8
>> obowiazkowe ?
>
>W takich decyzjach bardzo duzy udzial ma marketing. Mysle, ze 2.8 V6
>Insignia w Europie ma uchodzic za "High end" dla bogatszych wiec i
>silnik dali mocniejszy i dodali jeszcze turbo. W Europie turbo raczej
>podnosi "wartosc" techniczna pojazdu dla przecietnego klienta a
>napewno bardziej niz w USA gdzie czesto ludzie nie chca turbo. Mysle,
>tez ze glownie dlatego dali 2.8 , bo z kolei odwrotnie niz w USA, w
>Europie duzy silnik ale nie jakos szczegolnie wysilony ma walsnie
>negatywny odbior spoleczny czego nie ma w USA.
No coz, moze w Niemczech to jakos inaczej wyglada, ale IMO to 240KM
moze w Europie uchodzic za "High End", a 2.8 ma rownie negatywny
odbior jak 3.0 :-)
>> A moze jednak turbina ma wiecej zalet ? Czystosc spalin, halas ?
>> Czy prozaicznie ciut nizsze spalanie przy tej wielkosci to znacznie
>> nizszy podatek :-)
>> Bo oferta turbin w europie sie powieksza..
>
>Turbo daje oszczednosci paliwa przy zblizonych osigach. Nie moze
>jakies gigantyczne, ale daje. Podnosi sprawnosc.
W benzynowych tez ?
>> >Jarku. Jest kryzys. Trzeba przyciagac klienta szczegolnie teraz, wiec
>> >firmy motoryzacyjne chwytaja sie kazdego sposobu. Przyciaga sie
>> >krzyczaca niska cena po czym jak juz klient pojawi sie u dealera, to
>> >mu sie sprzedaje "opcje". To znana sztuczka w USA.
>>
>> Ale wlasnie jej teraz nie ma - wyskakuja obie ceny obok
siebie.http://automobiles.honda.com/civic-sedan/pric
e.aspx?Model=FA1E2AEW
>
>Moze u was w Polsce. USA nadal tkwi w glebokim kryzysie.
Ale ja nie o kryzysie tylko o ofercie Hondy USA.
Dwie ceny obok siebie. Nie jest to wiec sztuczka na przyciagniecie
klienta do salonu.
>> Chociaz .. dobrze licze dla LaCross ma 17mpg=13.7l/100 w miescie, i
>> 26mpg = 9 l/100 w trasie ?
>> Mozliwe, ale w miescie trzeba delikatnie jezdzic, a i w trasie nie
>> uzywac mocy :-)
>To zalezy co uwazasz za uzywanie mocy. Napewno Corvette uzywana przy
>predkosciach 250 km/h spali duzo wiecej niz podaje test EPA :-).
Nie da sie u nas pojechac 250 :-). No nie, przesadzam, pare autostrad
mamy, ale na codzien to raczej 70-130 na zwyklej drodze.
>> A mozesz napisac jak to u ciebie wyglada ? zatankuj pare razy do pelna
>> i spisz licznik.
>
>Zalezy o ktory samochod pytasz. Obecny, Chevrolet Impala 3.9 l V6 (230
>KM) w jezdzie miejskiej, predkosci do 65 mph, swialta co kilkaset
>metrow, i ruch drogowy o zmiennej predkosci ale bez wiekszych korkow
>robi wedlug komputera srednio 20 mpg - zima.
Nie oszukuje ten komputer jakos ? Np uwzglednia tylko czas gdy
samochod sie porusza ?
>> >Honda moglaby najwyzej ponosic odpowiedzialnosc, gdyby oszukiwala w
>> >tescie EPA. EPA nie testuje wszystkich samochodow sama.
>>
>>No ale co - wyssali sobie z palca
?http://www.detnews.com/article/20091216/AUTO01/9121
60399/1448/LIFESTY...
>
>Och nie wyssali. Po prostu prawnik szuka okazji do zarobku. Takich
>drobnych cwaniaczkow jest duzo, ale zwykle nie wygrywaja tak jawnie
>naciaganych spraw.
Ale z tego by wynikalo ze po pierwsze - znalazl ten zarobek, po drugie
- Honda zaplaci miliony szerokiej publice, a nie jemu.
No chyba ze to prawnik Hondy go wydymal i w efekcie Honda zaplaci
wiecej, ale on dostanie znacznie mniej :-)
>> No i zmieniono .. aczkolwiek ciekaw jestem jak sie w takim tescie w
>> ogole mierzy hybrydy. Przeciez one moga wcale silnika nie odpalic.
>
>Mowisz o hybrydach II generacji. Te pierwsze odpalaja silnik
>praktycznie zawsze. Nie pamietam dokladnie ile ale Prius moze na
>elektrycznym jechac tylko do pewnej niewielkiej predkosci, praktycznie
>jedynie na parkingu.
Sie doczytalem ze silnik elektryczny ma 50kW, ale baterie okolo
1,3kWh. Faktycznie - na pare minut starczy. Choc i tak moze na tescie
Sporo oszukac.
>Natomiast co do zuzycia paliwa, jezeli faktycznie masz do pracy nie
>dalej niz 30 km i po pracy rzadko jedziesz gdzie indziej, to mozesz
>wlasnie byc takim klientem Volta, ktory nie odpala silnika benzynowego
>przez pol roku :-) Zreszta Volt ma wiele ciekawych rozwiazan
>wynikajacych z tego faktu. Na przyklad silnik spalinowy odpali od razu
>w zimie, bo baterie litowe wymagaja odpowiedniej temperatury, wiec
>trzeba je ogrzac. Potem moze sie wylaczyc jak juz nagrzeje.
Potem to ja go sam wylacze, bo juz bede w pracy :-)
No chyba ze cieply garaz :-)
>Zbiornik paliwa w Volcie musi byc metalowy i
>kompletnie szczelny po zammknieciu ze specjalnym ukladem
>odpowietrzania aby paliwo w nim zgromadzone nie starzalo sie.
Ja na LPG jezdzilem, wiec wiem co to benzyne przez rok trzymac :-)
>Uklad baterii w Volcie ma wiec swoj system chlodzenia i
>ogrzewania. Juz samo to powinno dac ci obraz jak ciekawym
>technologicznie i technicznie zagadnieniem jest wysokiej klasy
>hybryda,
Ale to samo powinno byc w EV1.
>> Ale przeciez projektujac test miejski w kraju w ktorym obowiazuje
>> 50km/h w miastach, nie mozna tam zawrzec cyklicznego rozpedzania do
>> setki :-)
>Dobry test powinie oddawac faktyczne uzytkowanie przecietnego obywatel
>a nie iluzje przestrzagania przepisow drogowych. Od przepisow
>drogowych jest policja a nie wydzial ochrony srodowiska :-)
No ale jak ktos przeczyta ze test przewiduje rozpedzanie do setki po
miescie, to powie ze policja zle pracuje :-)
>> Ja sie na tych przepisach nie znam, ale moze sie okazac ze to nie
>> takie latwe do ominiecia, albo trzeba jakiej kucji czy innych.
>> Prawo mamy strasznie grube i skomplikowane.
>
>No ale jezeli producent w 100% recyclinguje to gdzie tu problem. ?
Np taka ze oplata za koszt gospodarowanie odpadami przy sprzedazy
_musi_ byc, bo tak rzecze ustawa. Dalej moze ja mozna jakos odzyskac,
ale byc musi.
>Toyota faktycznie je recyclinguje, To nie pic na wode.
Jak czytam ze zawieraja 15kg lanthanu, to sie nie dziwie.
Podobnie chyba ze zwyklymi akumulatorami - odkad jest u nas 30zl
kaucji, to mysle ze mniej olowiu trafia na zlomowiska :-)
>Z tego co
>czytalem EU ma wprowadzic (a moze juz to zrobili) obowiazek
>recyclingowania komputerow przez producentow i producent chyba nie
>placi juz ekstra podatku, tylko musi "za darmo" te komputery odbierac
>od uzytkownika po zuzyciu i "recyclingowac". Mam cicha nadzieje, ze
>nie polega to na wyrzuceniu na smietnik w Indiach :-)
W Indiach ? Ja mam nadzieje ze nie polega to na wyrzuceniu na smietnik
w Polsce :-)
Te przepisy sa u nas jakies dziwaczne i skomplikowane. Z jednej strony
mamy jakies rejestracje, raporty, oraz oplaty. Z drugiej obowiazek
odbierania nie tyle po zuzyciu, co nawet starego sprzetu przy
sprzedazy nowego. I dotyczy nie tylko komputerow, ale praktycznie
calej elektroniki.
A tak jak patrze na komputer czy telewizor: blaszana obudowe huta
pewnie chetnie jako zlom przyjmie. Ale juz puszki po konserwach mozna
wyrzucac bez ograniczen. Aluminium z twardych dyskow tez cenny
surowiec.
Plastikowe elementy .. tu moze byc z recyklingiem gorzej, bo jakos o
tym nie slychac, kazdy woli swieze tworzywo. Ale elektrowna pewnie
kazda ilosc jako paliwo przyjmie, o ile nie zawieraja chloru i bromu.
Zostajemy z plytami drukowanymi .. metale w tym cenne ale strasznie
wymieszane i malo, olowiu ilosc znikowa lub wcale, laminat
szklano-epoksydowy sie do niczego nie nadaje .. i co z tym zrobic ?
Na wysypisko tak naprawde :-)
Ale moze nie doceniam - moze huta miedzi kazda ilosc chetnie
przyjmnie, bo ruda miedzi z kopalni jak ma 1% to "bogata".
Jak sobie radzicie recyklingiem pojazdow w USA ?
Bo tak sobie czytam ze u nas np jest jakis spory % wymaganej zbiorki
przez producentow, i nawet jest spelniany, bo kary wysokie .. tylko
ciagle nie ma pomyslu co z nimi zrobic.
Ale moze to jest sens zeby w malej europie opony trafily do elektrowni
z instalacja odsiarczajaca, czy chocby zostaly zmielone, niz maja w
calosci zajmowac miejsce na wysypiskach.
>> A GM nie mogl wpasc na taki logiczny wniosek ? Tymczasem zamiast
>> rozwinac EV1 w ta strone, zlikwidowal caly biznes na 10 lat ..
>Moze mogl ale nie wpadl. Jak mowilem, Toyota trafila w 10 i chwala im
>za to.
Jak sie doczytalem pojemnosci baterii .. to sie wcale nie dziwie ze
rozsadni producenci w to nie wchodza, a tylko jacys naiwni zieloni
kupuja :-)
Chociaz oszczednosc paliwa niby jest. Ciekawe ..
>> >Nie pisze, ze teraz jest nieoplacalny. Pewnie jest. Chodzi o to, ze
>> >przez lata to byl bardzo nieoplacalny samochod.
>> Mowisz ? I co sie nagle stalo - klientow przybylo, czy ksiegowi
>> skonczyli doliczac amortyzacje ?
>Nie wiem, moze im sie dalej niezbyt oplaca a moze skonczyli
>amortyzacje narzedzi i jakies tam zyski maja.
Czyli poprzednie straty byly do pewnego stopnia fikcyjne ?
>> Ja tam smarty glownie zapamietalem z autostrad. Dzielnie sobie te
>> pierdzidelka radzily, ale przy 160 zapewne nie byly oszczedne :-)
>>
>>No coz - wydaje mi sie ze to sie kupowalo z innych przyczyn niz
>>oszczednosc na paliwie ..
>
>No szpan i reklama. Fakt. Ale zaskakuje tym, ze nie jest tak oszczedny
>na jakiego wyglada. Powinienes kiedyz zobaczyc Smarta zaparkowanego
>przy Suburbanie :-)
"samochod w kombi" staje sie rzeczywistoscia ? :-)
Tak nawiasem mowiac to ja to gdzies widzialem - duzy camper, w a
srodku smart. Jakos trzeba po okolicy jezdzic, rower nie zawsze
wystarcza :-)
>> Jeszcze moze byc sprawa emisji CO2, ale w Niemczech zieloni by chcieli
>> zlikwidowac elektrownie atomowe i znow wychodzimy na zero, albo
>> jeszcze gorzej :-)
>
>Nie jest tak zle jak myslisz. Hybrydy generalnie beda ladowane w nocy,
>kiedy pradu jest nadmiar nawet jak pozamykasz te atomowe.
Pradu moze nadmiar, ale mysle ze spozycie wegla jednak wzrosnie.
A jak ma byc piec weglowy plus turbina parowa plus siec przesylowa
plus baterie .. to cos mi sie wydaje ze lepiej byloby od razu benzyna
palic :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.02.10 14:22 DoQ
- 06.02.10 14:47 Robert Rędziak
- 07.02.10 05:41 JAM
- 07.02.10 11:51 J.F.
- 13.02.10 08:00 jacek2v
- 13.02.10 08:17 jacek2v
- 13.02.10 08:02 jacek2v
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją