eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHonda pokazuje jak robić silniki :) › Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
  • Data: 2010-02-06 13:55:51
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 5 Feb 2010 17:19:30 -0800 (PST), JAM wrote:
    >On Feb 5, 10:35 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Ale to mnie zaskoczyles nadal .. to ile ta turbinka dodaje mocy ?
    >> Dziwnie malo, skoro rekompensuje tylko roznice 2.8/3.0.
    >
    >Widocznie nie usilowali jakos szczegolnie silnika wysilac. W koncu
    >Insignia (podobnie jak Buick) to nie jakis sportowy racer tylko
    >samochod dla zamoznych tatusiow.

    No ale skoro 3.0 ma 255KM, to ile powinien miec w wersji 2.8 ?
    238KM, moze troche wiecej, skoro lepsze paliwo i wyzszy stopien
    sprezania. Oplacalo sie dokladac turbine dla 9% ?

    >> Ale wniosek dalszy .. niezle musial GM wyzylowac ten silnik skoro
    >> turbinke rownowazy. Obroty 6900 to jak jakiejs japonskiej szlifierce.
    >> I DOHC i inne skroty - no europejski silnik. Czemu nie dopracowal
    >> poprzedniej konstrukcji, czyzby te 3.8 jednak gorsze bylo ? :-)
    >
    >To byl doskonaly silnik. Mozesz nie wierzyc, ale jednym z powodow jego
    >konca bylo wlasnie to co widzisz tu na tej grupie. Po prostu media nie
    >dawaly GM spokoju, ze silnik przestarzaly, "wielki" itp. Taka
    >propaganda zaczynala sie odbijac na sprzedazy.

    A nie lepiej bylo zaczac stosowna kampanie medialna ?
    Mniej wazne co by publika pomyslala, wazne ze co chwila czytalaby
    o markach GM :-)

    A wyniki sa faktycznie ciekawe Lacrose 2010 z silnikiem 3.0 ma
    17/26mpg, a z silnikiem 3.6 - 17/27 mpg. Lepszy ?

    A model 2009 z 3.8 - 17/28 mpg.

    >> Co mnie z kolei dalej zaskakuje - tym razem w Europie.
    >> Skoro tu sie sprzedaja Insygnia 1.6, to czemu turbo w 2.8
    >> obowiazkowe ?
    >
    >W takich decyzjach bardzo duzy udzial ma marketing. Mysle, ze 2.8 V6
    >Insignia w Europie ma uchodzic za "High end" dla bogatszych wiec i
    >silnik dali mocniejszy i dodali jeszcze turbo. W Europie turbo raczej
    >podnosi "wartosc" techniczna pojazdu dla przecietnego klienta a
    >napewno bardziej niz w USA gdzie czesto ludzie nie chca turbo. Mysle,
    >tez ze glownie dlatego dali 2.8 , bo z kolei odwrotnie niz w USA, w
    >Europie duzy silnik ale nie jakos szczegolnie wysilony ma walsnie
    >negatywny odbior spoleczny czego nie ma w USA.

    No coz, moze w Niemczech to jakos inaczej wyglada, ale IMO to 240KM
    moze w Europie uchodzic za "High End", a 2.8 ma rownie negatywny
    odbior jak 3.0 :-)

    >> A moze jednak turbina ma wiecej zalet ? Czystosc spalin, halas ?
    >> Czy prozaicznie ciut nizsze spalanie przy tej wielkosci to znacznie
    >> nizszy podatek :-)
    >> Bo oferta turbin w europie sie powieksza..
    >
    >Turbo daje oszczednosci paliwa przy zblizonych osigach. Nie moze
    >jakies gigantyczne, ale daje. Podnosi sprawnosc.

    W benzynowych tez ?

    >> >Jarku. Jest kryzys. Trzeba przyciagac klienta szczegolnie teraz, wiec
    >> >firmy motoryzacyjne chwytaja sie kazdego sposobu. Przyciaga sie
    >> >krzyczaca niska cena po czym jak juz klient pojawi sie u dealera, to
    >> >mu sie sprzedaje "opcje". To znana sztuczka w USA.
    >>
    >> Ale wlasnie jej teraz nie ma - wyskakuja obie ceny obok
    siebie.http://automobiles.honda.com/civic-sedan/pric
    e.aspx?Model=FA1E2AEW
    >
    >Moze u was w Polsce. USA nadal tkwi w glebokim kryzysie.

    Ale ja nie o kryzysie tylko o ofercie Hondy USA.
    Dwie ceny obok siebie. Nie jest to wiec sztuczka na przyciagniecie
    klienta do salonu.

    >> Chociaz .. dobrze licze dla LaCross ma 17mpg=13.7l/100 w miescie, i
    >> 26mpg = 9 l/100 w trasie ?
    >> Mozliwe, ale w miescie trzeba delikatnie jezdzic, a i w trasie nie
    >> uzywac mocy :-)
    >To zalezy co uwazasz za uzywanie mocy. Napewno Corvette uzywana przy
    >predkosciach 250 km/h spali duzo wiecej niz podaje test EPA :-).

    Nie da sie u nas pojechac 250 :-). No nie, przesadzam, pare autostrad
    mamy, ale na codzien to raczej 70-130 na zwyklej drodze.

    >> A mozesz napisac jak to u ciebie wyglada ? zatankuj pare razy do pelna
    >> i spisz licznik.
    >
    >Zalezy o ktory samochod pytasz. Obecny, Chevrolet Impala 3.9 l V6 (230
    >KM) w jezdzie miejskiej, predkosci do 65 mph, swialta co kilkaset
    >metrow, i ruch drogowy o zmiennej predkosci ale bez wiekszych korkow
    >robi wedlug komputera srednio 20 mpg - zima.

    Nie oszukuje ten komputer jakos ? Np uwzglednia tylko czas gdy
    samochod sie porusza ?

    >> >Honda moglaby najwyzej ponosic odpowiedzialnosc, gdyby oszukiwala w
    >> >tescie EPA. EPA nie testuje wszystkich samochodow sama.
    >>
    >>No ale co - wyssali sobie z palca
    ?http://www.detnews.com/article/20091216/AUTO01/9121
    60399/1448/LIFESTY...
    >
    >Och nie wyssali. Po prostu prawnik szuka okazji do zarobku. Takich
    >drobnych cwaniaczkow jest duzo, ale zwykle nie wygrywaja tak jawnie
    >naciaganych spraw.

    Ale z tego by wynikalo ze po pierwsze - znalazl ten zarobek, po drugie
    - Honda zaplaci miliony szerokiej publice, a nie jemu.
    No chyba ze to prawnik Hondy go wydymal i w efekcie Honda zaplaci
    wiecej, ale on dostanie znacznie mniej :-)

    >> No i zmieniono .. aczkolwiek ciekaw jestem jak sie w takim tescie w
    >> ogole mierzy hybrydy. Przeciez one moga wcale silnika nie odpalic.
    >
    >Mowisz o hybrydach II generacji. Te pierwsze odpalaja silnik
    >praktycznie zawsze. Nie pamietam dokladnie ile ale Prius moze na
    >elektrycznym jechac tylko do pewnej niewielkiej predkosci, praktycznie
    >jedynie na parkingu.

    Sie doczytalem ze silnik elektryczny ma 50kW, ale baterie okolo
    1,3kWh. Faktycznie - na pare minut starczy. Choc i tak moze na tescie
    Sporo oszukac.

    >Natomiast co do zuzycia paliwa, jezeli faktycznie masz do pracy nie
    >dalej niz 30 km i po pracy rzadko jedziesz gdzie indziej, to mozesz
    >wlasnie byc takim klientem Volta, ktory nie odpala silnika benzynowego
    >przez pol roku :-) Zreszta Volt ma wiele ciekawych rozwiazan
    >wynikajacych z tego faktu. Na przyklad silnik spalinowy odpali od razu
    >w zimie, bo baterie litowe wymagaja odpowiedniej temperatury, wiec
    >trzeba je ogrzac. Potem moze sie wylaczyc jak juz nagrzeje.

    Potem to ja go sam wylacze, bo juz bede w pracy :-)

    No chyba ze cieply garaz :-)

    >Zbiornik paliwa w Volcie musi byc metalowy i
    >kompletnie szczelny po zammknieciu ze specjalnym ukladem
    >odpowietrzania aby paliwo w nim zgromadzone nie starzalo sie.

    Ja na LPG jezdzilem, wiec wiem co to benzyne przez rok trzymac :-)

    >Uklad baterii w Volcie ma wiec swoj system chlodzenia i
    >ogrzewania. Juz samo to powinno dac ci obraz jak ciekawym
    >technologicznie i technicznie zagadnieniem jest wysokiej klasy
    >hybryda,

    Ale to samo powinno byc w EV1.

    >> Ale przeciez projektujac test miejski w kraju w ktorym obowiazuje
    >> 50km/h w miastach, nie mozna tam zawrzec cyklicznego rozpedzania do
    >> setki :-)
    >Dobry test powinie oddawac faktyczne uzytkowanie przecietnego obywatel
    >a nie iluzje przestrzagania przepisow drogowych. Od przepisow
    >drogowych jest policja a nie wydzial ochrony srodowiska :-)

    No ale jak ktos przeczyta ze test przewiduje rozpedzanie do setki po
    miescie, to powie ze policja zle pracuje :-)

    >> Ja sie na tych przepisach nie znam, ale moze sie okazac ze to nie
    >> takie latwe do ominiecia, albo trzeba jakiej kucji czy innych.
    >> Prawo mamy strasznie grube i skomplikowane.
    >
    >No ale jezeli producent w 100% recyclinguje to gdzie tu problem. ?

    Np taka ze oplata za koszt gospodarowanie odpadami przy sprzedazy
    _musi_ byc, bo tak rzecze ustawa. Dalej moze ja mozna jakos odzyskac,
    ale byc musi.

    >Toyota faktycznie je recyclinguje, To nie pic na wode.

    Jak czytam ze zawieraja 15kg lanthanu, to sie nie dziwie.

    Podobnie chyba ze zwyklymi akumulatorami - odkad jest u nas 30zl
    kaucji, to mysle ze mniej olowiu trafia na zlomowiska :-)

    >Z tego co
    >czytalem EU ma wprowadzic (a moze juz to zrobili) obowiazek
    >recyclingowania komputerow przez producentow i producent chyba nie
    >placi juz ekstra podatku, tylko musi "za darmo" te komputery odbierac
    >od uzytkownika po zuzyciu i "recyclingowac". Mam cicha nadzieje, ze
    >nie polega to na wyrzuceniu na smietnik w Indiach :-)

    W Indiach ? Ja mam nadzieje ze nie polega to na wyrzuceniu na smietnik
    w Polsce :-)

    Te przepisy sa u nas jakies dziwaczne i skomplikowane. Z jednej strony
    mamy jakies rejestracje, raporty, oraz oplaty. Z drugiej obowiazek
    odbierania nie tyle po zuzyciu, co nawet starego sprzetu przy
    sprzedazy nowego. I dotyczy nie tylko komputerow, ale praktycznie
    calej elektroniki.

    A tak jak patrze na komputer czy telewizor: blaszana obudowe huta
    pewnie chetnie jako zlom przyjmie. Ale juz puszki po konserwach mozna
    wyrzucac bez ograniczen. Aluminium z twardych dyskow tez cenny
    surowiec.
    Plastikowe elementy .. tu moze byc z recyklingiem gorzej, bo jakos o
    tym nie slychac, kazdy woli swieze tworzywo. Ale elektrowna pewnie
    kazda ilosc jako paliwo przyjmie, o ile nie zawieraja chloru i bromu.

    Zostajemy z plytami drukowanymi .. metale w tym cenne ale strasznie
    wymieszane i malo, olowiu ilosc znikowa lub wcale, laminat
    szklano-epoksydowy sie do niczego nie nadaje .. i co z tym zrobic ?
    Na wysypisko tak naprawde :-)
    Ale moze nie doceniam - moze huta miedzi kazda ilosc chetnie
    przyjmnie, bo ruda miedzi z kopalni jak ma 1% to "bogata".

    Jak sobie radzicie recyklingiem pojazdow w USA ?
    Bo tak sobie czytam ze u nas np jest jakis spory % wymaganej zbiorki
    przez producentow, i nawet jest spelniany, bo kary wysokie .. tylko
    ciagle nie ma pomyslu co z nimi zrobic.

    Ale moze to jest sens zeby w malej europie opony trafily do elektrowni
    z instalacja odsiarczajaca, czy chocby zostaly zmielone, niz maja w
    calosci zajmowac miejsce na wysypiskach.

    >> A GM nie mogl wpasc na taki logiczny wniosek ? Tymczasem zamiast
    >> rozwinac EV1 w ta strone, zlikwidowal caly biznes na 10 lat ..
    >Moze mogl ale nie wpadl. Jak mowilem, Toyota trafila w 10 i chwala im
    >za to.

    Jak sie doczytalem pojemnosci baterii .. to sie wcale nie dziwie ze
    rozsadni producenci w to nie wchodza, a tylko jacys naiwni zieloni
    kupuja :-)

    Chociaz oszczednosc paliwa niby jest. Ciekawe ..

    >> >Nie pisze, ze teraz jest nieoplacalny. Pewnie jest. Chodzi o to, ze
    >> >przez lata to byl bardzo nieoplacalny samochod.
    >> Mowisz ? I co sie nagle stalo - klientow przybylo, czy ksiegowi
    >> skonczyli doliczac amortyzacje ?
    >Nie wiem, moze im sie dalej niezbyt oplaca a moze skonczyli
    >amortyzacje narzedzi i jakies tam zyski maja.

    Czyli poprzednie straty byly do pewnego stopnia fikcyjne ?

    >> Ja tam smarty glownie zapamietalem z autostrad. Dzielnie sobie te
    >> pierdzidelka radzily, ale przy 160 zapewne nie byly oszczedne :-)
    >>
    >>No coz - wydaje mi sie ze to sie kupowalo z innych przyczyn niz
    >>oszczednosc na paliwie ..
    >
    >No szpan i reklama. Fakt. Ale zaskakuje tym, ze nie jest tak oszczedny
    >na jakiego wyglada. Powinienes kiedyz zobaczyc Smarta zaparkowanego
    >przy Suburbanie :-)

    "samochod w kombi" staje sie rzeczywistoscia ? :-)

    Tak nawiasem mowiac to ja to gdzies widzialem - duzy camper, w a
    srodku smart. Jakos trzeba po okolicy jezdzic, rower nie zawsze
    wystarcza :-)

    >> Jeszcze moze byc sprawa emisji CO2, ale w Niemczech zieloni by chcieli
    >> zlikwidowac elektrownie atomowe i znow wychodzimy na zero, albo
    >> jeszcze gorzej :-)
    >
    >Nie jest tak zle jak myslisz. Hybrydy generalnie beda ladowane w nocy,
    >kiedy pradu jest nadmiar nawet jak pozamykasz te atomowe.

    Pradu moze nadmiar, ale mysle ze spozycie wegla jednak wzrosnie.

    A jak ma byc piec weglowy plus turbina parowa plus siec przesylowa
    plus baterie .. to cos mi sie wydaje ze lepiej byloby od razu benzyna
    palic :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: