  • Data: 2010-02-07 11:51:13
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 6 Feb 2010 20:41:33 -0800 (PST), JAM wrote:

    >Ale jak ? GM nie posiada wlasnych gazet a reklama to za malo. Jezeli
    >przeciwko sobie masz popularnych dziennikarzy magazynow
    >motoryzacyjnych to nie pozostaje ci nic innego jak w koncu sie
    >dostosowac.

    W Europie jakos potrafia. Mozna po dobroci - dac auto do testowania do
    rok, sa artykuly sponsorowane, mozna wycofac wszystkie reklamy :-)

    >Nie ulega watpliwosci, ze te runde GM przegral bez wzgledu
    >nato czy mial silniki dobre parametrami czy nie. Nauka z tego jest
    >taka, ze nowinki techniczne nalezy wprowadzac od czasu do czasu nawet
    >gdy nie maja one wplywu na jakas szczegolna poprawe parametrow.

    Albo rozejrzec sie za jakas gazeta do kupienia :-)

    >Nie przesadzaj, przeciez to najdrozsza wersja Insignia. Moze na tyle
    >rynku EU nie znam, ale chybaby nie sprzedawali czegos drozej jak nie
    >ma uznania ?

    Ja moze tez sie nie znam, ale IMO bez turbiny sprzedawaloby sie rownie
    dobrze. W koncu to nie sportowe auto gdzie sie licza osiagi, zwykly
    dupowoz, do wyboru takze z silnikiem 1.6 :-)

    >Tez. Zmniejszasz straty ssania,

    Zaraz, przeciez przez wiekszosc czasu trzeba i tak dolot dlawic
    przepustnica.

    >i poprawiasz stopien sprezania,

    Hm, a nie odwrotnie ?

    >Przeciez w normalnym ruchu miejskim rzadko wykorzystasz pelna moc
    >silnika o ile wogole.

    Ja nawet na tych 50kW nie licze, ale i 10kW to tylko przez 10 minut.

    >Nie za bardzo, bo skad wezmiesz energie ? Jak zaczniesz ogrzewac i
    >chlodzic pradem z baterii to okaze sie, ze masz przebieg nie 70 mil a
    >15 mil

    Ale ja raczej w druga strone - skoro trzeba chlodzic w Priusie, to
    pewnie trzeba i w EV1. No chyba ze tylko przy ladowaniu trzeba.
    Skoro trzeba podgrzewac w Priusie, to i EV1 tez - choc on mial
    niklowe, moze nie trzeba.

    >a potem stoisz 8 godzin aby ten samochod naladowac. W tym tkwi
    >gigantyczna przewaga hybrydy. Jak sie skonczy bateria to jedziesz
    >dalej na benzynie a ladujesz wtedy, kiedy tobie jest wygodnie.

    Nie mowie nie, ale jak auto ma 50 mil zasiegu, a ja potrzebuje
    przecietnie 20, to na drugie auto moze sie nada.

    Fuj, zginelo mi najwazniejsze slowo - opon. Opony sa sprzedawane,
    zbierane, bo tak przepis nakazuje .. i nie wiadomo co z nimi zrobic.
    Trafiaja na skladowisko, za spora oplata :-)

    >Bardzo silny jest nacisk aby materialy uzywane nadawaly sie do
    >recyclingu.

    To jest zrozumiale, choc ciekaw jestem jak to z plastikami wychodzi.

    >Na przyklad nie wolno stosowac olowiu w lutowaniu..

    W USA tez ? Tylko co z cyna - sa jakies odporne stopy, czy mroz to
    jednak szybko zalatwi ? W Europie podpada pod do elektronika
    powszechnego uzytku, wiec teoretycznie domowa.

    Lutowania sie chyba w samochodach generalnie nie stosuje, poza
    elektronika na plytkach ?

    >Bo na to zle patrzysz. Do utrzymania samochodu w ruchu jest potrzebna
    >niewielka ilosc energii. Gross energii zuzywasz na rozpedzanie
    >samochodu i tracisz przy hamowaniu.

    Ale w trasie one tez oszczedne.

    >Ale wiatrowe dzialaja i w nocy :-)

    Ale tu jest Polska, wiatry generalnie slabe.

    J.