-
Data: 2010-02-07 11:51:13
Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sat, 6 Feb 2010 20:41:33 -0800 (PST), JAM wrote:
>On Feb 6, 7:55 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> A nie lepiej bylo zaczac stosowna kampanie medialna ?
>> Mniej wazne co by publika pomyslala, wazne ze co chwila czytalaby
>> o markach GM :-)
>
>Ale jak ? GM nie posiada wlasnych gazet a reklama to za malo. Jezeli
>przeciwko sobie masz popularnych dziennikarzy magazynow
>motoryzacyjnych to nie pozostaje ci nic innego jak w koncu sie
>dostosowac.
W Europie jakos potrafia. Mozna po dobroci - dac auto do testowania do
rok, sa artykuly sponsorowane, mozna wycofac wszystkie reklamy :-)
>Nie ulega watpliwosci, ze te runde GM przegral bez wzgledu
>nato czy mial silniki dobre parametrami czy nie. Nauka z tego jest
>taka, ze nowinki techniczne nalezy wprowadzac od czasu do czasu nawet
>gdy nie maja one wplywu na jakas szczegolna poprawe parametrow.
Albo rozejrzec sie za jakas gazeta do kupienia :-)
>> No coz, moze w Niemczech to jakos inaczej wyglada, ale IMO to 240KM
>> moze w Europie uchodzic za "High End", a 2.8 ma rownie negatywny
>> odbior jak 3.0 :-)
>Nie przesadzaj, przeciez to najdrozsza wersja Insignia. Moze na tyle
>rynku EU nie znam, ale chybaby nie sprzedawali czegos drozej jak nie
>ma uznania ?
Ja moze tez sie nie znam, ale IMO bez turbiny sprzedawaloby sie rownie
dobrze. W koncu to nie sportowe auto gdzie sie licza osiagi, zwykly
dupowoz, do wyboru takze z silnikiem 1.6 :-)
>> >Turbo daje oszczednosci paliwa przy zblizonych osigach. Nie moze
>> >jakies gigantyczne, ale daje. Podnosi sprawnosc.
>> W benzynowych tez ?
>Tez. Zmniejszasz straty ssania,
Zaraz, przeciez przez wiekszosc czasu trzeba i tak dolot dlawic
przepustnica.
>i poprawiasz stopien sprezania,
Hm, a nie odwrotnie ?
>> Sie doczytalem ze silnik elektryczny ma 50kW, ale baterie okolo
>> 1,3kWh. Faktycznie - na pare minut starczy. Choc i tak moze na tescie
>> Sporo oszukac.
>
>Przeciez w normalnym ruchu miejskim rzadko wykorzystasz pelna moc
>silnika o ile wogole.
Ja nawet na tych 50kW nie licze, ale i 10kW to tylko przez 10 minut.
>> >Uklad baterii w Volcie ma wiec swoj system chlodzenia i
>> >ogrzewania. Juz samo to powinno dac ci obraz jak ciekawym
>> >technologicznie i technicznie zagadnieniem jest wysokiej klasy
>> >hybryda,
>> Ale to samo powinno byc w EV1.
>Nie za bardzo, bo skad wezmiesz energie ? Jak zaczniesz ogrzewac i
>chlodzic pradem z baterii to okaze sie, ze masz przebieg nie 70 mil a
>15 mil
Ale ja raczej w druga strone - skoro trzeba chlodzic w Priusie, to
pewnie trzeba i w EV1. No chyba ze tylko przy ladowaniu trzeba.
Skoro trzeba podgrzewac w Priusie, to i EV1 tez - choc on mial
niklowe, moze nie trzeba.
>a potem stoisz 8 godzin aby ten samochod naladowac. W tym tkwi
>gigantyczna przewaga hybrydy. Jak sie skonczy bateria to jedziesz
>dalej na benzynie a ladujesz wtedy, kiedy tobie jest wygodnie.
Nie mowie nie, ale jak auto ma 50 mil zasiegu, a ja potrzebuje
przecietnie 20, to na drugie auto moze sie nada.
>> Jak sobie radzicie recyklingiem pojazdow w USA ?
>> Bo tak sobie czytam ze u nas np jest jakis spory % wymaganej zbiorki
>> przez producentow, i nawet jest spelniany, bo kary wysokie .. tylko
>> ciagle nie ma pomyslu co z nimi zrobic
Fuj, zginelo mi najwazniejsze slowo - opon. Opony sa sprzedawane,
zbierane, bo tak przepis nakazuje .. i nie wiadomo co z nimi zrobic.
Trafiaja na skladowisko, za spora oplata :-)
>Bardzo silny jest nacisk aby materialy uzywane nadawaly sie do
>recyclingu.
To jest zrozumiale, choc ciekaw jestem jak to z plastikami wychodzi.
>Na przyklad nie wolno stosowac olowiu w lutowaniu..
W USA tez ? Tylko co z cyna - sa jakies odporne stopy, czy mroz to
jednak szybko zalatwi ? W Europie podpada pod do elektronika
powszechnego uzytku, wiec teoretycznie domowa.
Lutowania sie chyba w samochodach generalnie nie stosuje, poza
elektronika na plytkach ?
>> Jak sie doczytalem pojemnosci baterii .. to sie wcale nie dziwie ze
>> rozsadni producenci w to nie wchodza, a tylko jacys naiwni zieloni
>> kupuja :-)
>> Chociaz oszczednosc paliwa niby jest. Ciekawe ..
>
>Bo na to zle patrzysz. Do utrzymania samochodu w ruchu jest potrzebna
>niewielka ilosc energii. Gross energii zuzywasz na rozpedzanie
>samochodu i tracisz przy hamowaniu.
Ale w trasie one tez oszczedne.
>> >Nie jest tak zle jak myslisz. Hybrydy generalnie beda ladowane w nocy,
>> >kiedy pradu jest nadmiar nawet jak pozamykasz te atomowe.
>> Pradu moze nadmiar, ale mysle ze spozycie wegla jednak wzrosnie.
>Ale wiatrowe dzialaja i w nocy :-)
Ale tu jest Polska, wiatry generalnie slabe.
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-14 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-02-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-14 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-02-14 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-14 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-02-14 Ściemniacze na parkingach
- 2025-02-13 kilka pytań o klimę
- 2025-02-13 genialny pomysł
- 2025-02-12 diesel z otwartą komorą
- 2025-02-14 60 mA dużo czy spoko?
- 2025-02-13 Jaka moc wi-fi ?
- 2025-02-12 Drabina rozsuwana
- 2025-02-13 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=