-
Data: 2010-02-04 05:12:02
Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Feb 3, 6:58 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>
> Tylko ze Opel Insignia ma w Polsce silniki od 1.6 do 2.8l, a Buick La
> Cross 3.0 lub 3.6 L, a dawniej 3.8 lub 5.3.
> Takie dobre te amerykanskie silniki, ze az trzeba opracowywac na
> europe o 200ccm mniejszy [choc mocniejszy] ? :-)
> A, i ten nowy 3l silnik dla Amerykanow jest DOHC :-)
Stary LaCrosse to inna platforma. W nowym silnik jest "ten sam" tylko
w USA jest odprezony i powiekszony aby chodzil na benzynie 86
oktanowej. Pisalem juz kiedys na ten temat. 86 oktanowa benzyna jest o
$0.20 tansza w USA i ma to znaczenie w sprzedazy. Jedna z przyczyn
kiepskiej wielu modeli EU (szczegolnie tych tanszych) jest fakt, ze
wymagaja benzyny premium.
> P.S. Gdzies mi tam na stronie Buicka mignela informacja o 2.4l Ecotek.
> W Polsce do insigni nie oferuja. Moze jakis inny model.
Ten sam zabieg. Konstrukcja ta sama, tylko rozwiercona i odprezona aby
chodzic na tanszym paliwie.
> Tylko dawnie tak mi sie wydawalo ze cena z manualem to tak gdzies na
> uboczu jest podawana, jakby w ogole nie bylo zainteresowania.
> A teraz u Hondy - co najmniej rownorzedna :-)
Nie jest rownorzeda. Opcja automatu w Civic kosztuje $800 dolarow
wiecej.
> 27mpg ? czyli 8.7 l/100km ? Tyle to nawet mocniejszy 1.4 z manualem
> nie pali, jak uczciwie goniony :-)
Przejedz test EPA to porozmawiamy.
> http://moto.onet.pl/5909831,0,4,filmy.html
>
> Jesli wierzyc naszym dziennikarzom [a tego robic nie nalezy], to Honda
> wlasnie zostala pozwana, bo jej hybryda pali 7.5/100 a nie 5.
Raczej kaczka dziennikarska. Test ma tak zwany "disclaimer",
twierdzacy, ze aktualne zuzycie mocno zalezy od sposobu uzytkowania
przez klienta. Prawnik raczej nie wygra. Prius sprzedaje juz 7 lat a
poprzedni test EPA bardzo slabo korelowal dla hybryd i Toyota jakos
nie przegrala procesu. Jest to jedna z przyczyn, dla ktorych EPA
zostala zmuszona do zmiany testu i dostosowania jego wynikow do
obecnych statystyk uzytkowania pojazdu. Generalnie tego typu testy
zmienia sie niechetnie, bo trudno jest potem porownywac wyniki sprzed
zmiany z tymi po zmianie.
> A moze jednak wierzychttp://hybridreview.blogspot.com/2009/12/hond
a-civic-hybrid-lawsuit.html
> Straty pojda w miliony :-)
>
> P.S. No prosze, 1.3 litra, hybryda a prawie 8 pali
Jak widac spokojne jezdzenie po miescie to nie to co test EPA.
Mowiles, ze zaniza wyniki :-)
> Szkoda ze nie tekstem, ale maksymalne przyspieszenie w city
> 3.3 mph/sec to chyba za malo. 10s przyspieszania do 50km/h ?
> Moge zgrac log z GPS :-)
Jarku. Ty mozesz byc wyjatkiem :-) Raczej udaj sie do wydzilau
transportu Politechniki Warszawskiej i spytaj o pomiar statystyczny z
ulic warszawskich. Wtedy pogadamy jaki procent kierowcow ile
przyspiesza. Popatrz na high speed test. Jak duzy jest procent
samochodow w Polsce, ktory wogole jest w stanie osiagnac 100 km/h w
7.4 s ?
> >Chevrolet Volt - hybryda drugiej generacji, wlasnie dokladnie tak ma
> >dzialac.
>
> Ma ? To ja sie pytam czemu od dawna tak nie dzialaja.
Projektowanie nowej technologii zabiera czas. Powazny koncern to nie
firma krzak, ktora sprzeda produkt i zniknie z rynku aby potem nie
musiec go naprawiac, servisowac i brac odpowiedzialnosci jak cos
pojdzie nie tak.
> 32mpg ? Panda pali mniej, choc nie jest hybryda :-)
Ponownie polecam, abys najpierw przejechal test EPA a potem
porownywal. Porownywanie wynikow dwoch kompletnie roznych testow jest
nonsensowne.
> >Co do wymiany baterii, doswiadczenia Toyoty wskazuje, ze w Priusie
> >niektorzy klienci wracaja do dealera aby wymienic baterie po uplywie
> >6-7 lat od zakupu pojazdu i wcale po tym czasie nie jest to jeszcze
> >masowe. [...] Koszt wymiany baterii w Priusie to okolo $2300.
>
> No to brzmi rozsadnie. Ciekawie czy w Europie bedzie podobnie.
Nie widze powodu (moze poza srednio zimniejszym klimatem) aby bylo
specjalnie inaczej.
> >Pisalem juz o tym. EV1 mial przebieg do 90 mil przy bardzo spokojnej
> >jezdzie w cieply letni dzien. Ten przebieg spadal do 7 - 9 mil w
> >czasie jazdy zimowej
>
> Ogrzewanie ? Przeciez sa stany w ktorych ogrzewac nawet w zimie nie
> trzeba. Mozna tez pomyslec nad odwroceniem klimy.
EV1 z chodzaca klima tez mial duzo mniejszy przebieg. Problem w tym,
ze nawet 90 mil przebiegu polaczone z wymogiem kilkugodzinnego
ladowania jest nie do przzyjecia dla normalnych ludzi. Spodziewana
sprzedaz EV1 to kilka tysiecy narwanych aktywistow Green Peace i
koniec. Realia ekonomiczne rynku motoryzacyjnego nie dopuszczaja na
tego typu pojazdy.
> >a czas ladowania takiego samochodu po wyczerpaniu
> >baterii siegal od kilku do kilkunastu godzin w zaleznosci od tego
> >jakie gniazdko miales w dostepne (110V czy 220V). Samochod o takich
> >parametrach uzytkowych jest tworem kompletnie nie nadajacym sie do
> >masowej sprzedazy.
>
> No ale sam piszesz ze 40 mil wystarcza zeby 90% nie odpalalo silnika.
> Jako drugi pojazd w rodzinie sie nada, a i tak pol dnia czeka w
> garazu.
To nie tak. Nawet ludzie jezdzacy male dystanse no codzien nie kupia
pojazdu, ktory po przejechaniu 90 mil musi stanac na kilka godzin aby
sie naladowac. Wiekszosc normalnych ludzi raz w miesiacu czy raz na
kwartal musi pojechac gdzies dalej, liczy sie z tm, ze pojedzie tam
gdzie jest zima itp. W Volcie po prostu po 40 milach wlaczy sie silnik
spalinowy i nie tylko doladuje ci baterie, ale spokojnie jedziesz
dalej bez zatrzymywania sie a przejscie z jednego napedu na drugi jest
kompletnie plynne. Wedlug testu EPA Volt bedzie mial wynik 200 mil/
gal. Sprobuj to pobic najlepszym dieslem europejskim w samochodzie o
rozmiarach i masie Opla Astra i osiagach, ktorych wymaga test EPA. W
EV1 po prostu stajesz i szukasz w polu gniazdka z napieciem co
najmniej 110V (8 godzin czekania) lub 220V (rzadkosc w USA) i 4-6
godzin czekania. To jest kompletnie nie do przyjecia dla normalnych
klientow. EV1 mogle jedynie liczyc na waska grupke aktywistow, pare
gwiazd Holywwod, ktorzy kupia go dla szpanu itp.
> Czytalem uzytkownikow - byli zadowoleni. Chcieli to odkupic [bo nie
> byly sprzedawane, tylko w leasingu], ale nie pozwolono im.
> Mozna bylo uzywac w ochronie, mozna bylo zajezdzic chocby w
> komunikacji wewnatrzfabrycznej - ale nie, wszystkie poszly na
> przemial.
Ponownie czytales propagande aktywistow. Jarku, takie sa realia
prawne. Producenci nie moga rozdawac pojazdow bez brania
odpowiedzialnosci za nie. Rozdanie aktywistom kilku tysiecy sztuk EV1
to proszenie sie o sprawy sadowe kilka lat pozniej za zaniedbanie
klienta w obsludze, serwisie itp. GM testuje liczne pojazdy na swoich
torach testowych. Zaden z tych pojazdow nie moze potem zostac
sprzedany publicznosci, nawet jezeli nie zrobiono w nim zadnej
przerobki ekserymentalnej. Wszystkie pojazdy ida na przemial. Tak
zreszta robia dokladnie wszyscy producenci i nie tylko w USA.
> "In 1994, GM debuted 50 hand-built Impacts to use in a consumer study.
> The cars would be lent to drivers for periods of one to two weeks,
> under the agreement that their experiences would be logged; the
> program was known as PrEView, and organized by GM's Sean McNamara.
> Volunteers had to own a garage where a high-current charging unit
> could be installed by an electric company. McNamara expected at most
> eighty volunteers in the Los Angeles area, but was forced to close the
> phone lines after 10,000 people called in. In metropolitan New York,
> 14,000 callers responded before the lines were closed."
>
> Byc moze pozniej, jak doszlo do placenia, to przestali dzwonic.
Dokladnie tak. Policzono wszystkie telefony. Znana sztuczka. Ludzie
dzwonia aby sie zapytac o szczegoly wcale nie majac zamiaru jeszcze na
nic. Przewaznie wietrzac okazje, ze sobie za darmo potestuja samochod
przez 3 miesiace. Zreszta byc moze w pierwszym okresie znalazlbys
kilku tysiecy frajerow. Reklama czyni cuda. O 9 milach w zimie sie nie
pisze, o tym, ze po 90 milach samochod staje i wymaga kilku do
kilkunastu godzin postoju tez nie. To dopiero wychodzi w czasopismach
motoryzacyjnych i w dziennikach telewizyjnych po fakcie. I nagle z
14,000 telefonow nie zglasza sie potem juz nikt. Najwyzej banda
prawnikow wietrzaca okazje typu "Honda oszukala w hybrydach".
> >Taki
> >samochod moze najwyzej produkowac z zyskiem garazowa firma butikowa,
> >ktorej nie obciazaja liczne koszty wlasne jakie maja wielkie koncerny.
>
> A do zwyklych samochodow sie to nie odnosi ? :-)
Nie duze koncerny maja spore koszta wlasne. Male serie sie nie
oplacaja. Popatrz na casus Smarta. Ile lat Merceds tracil na nim
pieniadze ?
> A jednak .. oprzyrzadowanie produkcji juz bylo, GM opracowal druga
> wersje .. nikt nie policzyl oplacalnosci wczesniej ?
Nie. To byl samochod eksperymentalny. Nie byla planowana produkcja
wielkoseryjna. Poszukaj sobie artykulow na temat samochodow na ogniwa
paliwowe. Kilkaset sztuk Hondy, GM, Toyoty jezdzi w Kaliforni. Zaden z
tych samochodow nie zostanie sprzedany chetnym. Wszystkie sa
eksperymentalne. Po doswiadczeniach GM z EV1 firmy jedynie nauczyly
sie, aby nie eksperymentowac na szerokiej publicznosci. Te na ogniwa
paliwowe sa jedynie leasingowane lokalnym wladzom miejskim i stanowym.
Zaden prywatny obywatel nie moze go wziasc w leasing,
> A projektantow .. skierowano do hybryd, czy wyp* na zbity pysk i za
> pare lat zatrudniono nowych do gonienia Japonczykow ?
Jest sporo nowinek do pracy 42 volty, hybrydy, elektryczne
wspomaganie. Nie sadze aby stracili prace naukowcy pracujacy nad EV1.
To generalnie ludzxie posiadajacy wysoka wiedze. Nie warto takich
ludzi zwalniac.
>
> J.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.10 18:34 J.F.
- 05.02.10 13:56 JAM
- 05.02.10 16:35 J.F.
- 05.02.10 18:15 jacek2v
- 06.02.10 02:19 JAM
- 06.02.10 13:58 Robert Rędziak
- 06.02.10 14:07 J.F.
- 06.02.10 13:55 J.F.
- 06.02.10 14:22 DoQ
- 06.02.10 14:47 Robert Rędziak
- 07.02.10 05:41 JAM
- 07.02.10 11:51 J.F.
- 13.02.10 08:00 jacek2v
- 13.02.10 08:17 jacek2v
- 13.02.10 08:02 jacek2v
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=