eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaHamulce samochodowe-dlaczego › Re: Hamulce samochodowe-dlaczego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Hamulce samochodowe-dlaczego
    Date: Tue, 05 Jan 2010 11:45:45 +0100
    Organization: ATMAN
    Lines: 27
    Message-ID: <hhv3m1$s3u$1@node1.news.atman.pl>
    References: <hhcla9$5ql$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhd69r$1sq$1@news.onet.pl>
    <hhs7j7$o66$1@node2.news.atman.pl>
    <i...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 83.238.176.82
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1262686721 28798 83.238.176.82 (5 Jan 2010 10:18:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Jan 2010 10:18:41 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (X11/20090817)
    In-Reply-To: <i...@4...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:25846
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. pisze:
    > On Mon, 04 Jan 2010 09:11:14 +0100, Rafał wrote:
    >> A ja ostatnio słyszałem taki argument że bęben rozgrzewając się zwiększa
    >> swoją średnicę, tym samym przy użyciu takiego samego ciśnienia w
    >> układzie hamulcowym, sprawność hamulca maleje.
    >> W przypadku zaś tarczy, gdy ona się rozgrzewa, zwiększa się jej grubość
    >> a tym samym docisk do klocków przy takim samym ciśnieniu w układzie -
    >> sprawność wzrasta.
    >
    > Cos w tym jest, tylko jeden niuans - skoro cisnienie jest takie same,
    > to i sily sa takie same.
    >
    > To moze zadzialac na "recznym" - dzwignia zaciagnieta, linki napiete,
    > ulamki mm wpywaja na sily mocno.
    >
    > J.
    >

    To że ciśnienie stałe to była moja inwencja, chodzi o to że nie
    zwiększamy siły z jaką hamujemy.
    Rozszerzająca się od ciepła tarcza rozpycha klocki no i siłą rzeczy
    ciśnienie się zwiększy i to właśnie zwiększone ciśnienie powoduje
    "lepsze hamowanie" w bębnach odwrotnie. Natomiast siła przyłożona od
    strony pompy hamulcowej się nie zwiększa.

    Można polemizować czy to zwiększone ciśnienie w układnie nie cofnie
    pompy aby siły działające na obu końcach układu hamulcowego się wyrównały...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: