eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędziRe: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.159-205-37-165.dynamic.inetia.p
    l!not-for-mail
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Date: Sat, 16 Dec 2023 15:40:12 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <ulkcsh$34d3m$6@news.icm.edu.pl>
    References: <ucgepp$1b6fh$1@dont-email.me>
    <7xpevz12iibp.1syvkbmecsgnf$.dlg@40tude.net>
    <2...@a...localdomain>
    <uksbi4$a7d2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <2...@a...localdomain>
    <ul051i$1t69b$3@dont-email.me> <ul08ji$mc7$3$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul1fcl$2601d$1@dont-email.me> <ul1m1o$nqj$1$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul1rat$27lbk$1@dont-email.me> <ul21f0$nqj$2$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul23aq$28sfa$1@dont-email.me> <ul27ik$nqj$4$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul290g$29otc$1@dont-email.me> <ul2rjj$go6$1$titanus@news.chmurka.net>
    <ul4l0a$2ne8r$2@dont-email.me>
    <2...@a...localdomain>
    <ul5dk2$2r9kv$1@dont-email.me> <ul7m49$qog$1$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul7tgm$3ahj3$1@dont-email.me> <ul9r8i$tpj5$4@news.icm.edu.pl>
    <ul9sk2$3moog$1@dont-email.me> <ulajuh$viqj$2@news.icm.edu.pl>
    <ulhd0p$1sl9n$1@dont-email.me> <ulhhoe$1e69e$1@news.icm.edu.pl>
    <ulhrkg$1uuln$1@dont-email.me> <ulk1cj$2b3u8$1@news.icm.edu.pl>
    <ulk98v$2e170$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 16 Dec 2023 14:40:17 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl;
    posting-host="159-205-37-165.dynamic.inetia.pl:159.205.37.165";
    logging-data="3290230"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <ulk98v$2e170$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:786274
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 16.12.2023 o 14:38, heby pisze:
    > On 16/12/2023 12:24, io wrote:
    >>> No ustalilismy, że maszynista będzie dyktował dmesg przez telefon na
    >>> serwis. Znaczy ktoś ustalił, ja nie.
    >> Czyli "Świeci, spać nie daje. No komu to może być potrzebne".
    >
    > Raczej obserwacja własna, że maszynistów z doświadczeniem w IT, a nawet
    > maszynistów ze znajomością jezyka angielkiego technicznego, jest
    > relatywnie mało.

    No ale, póki co, Tobie "świeci, spać nie daje" a nie im.

    >
    >>> Nie, to kwestia definicji zawodności. Udpalenie jednej kontrolki jest
    >>> znacznie mniejszą awarią niż upalenie panelu LCD. Ba, wielu ludzi
    >>> wymieni tą kontrolkę bez fatygowania serwisu, na miejscu.
    >> To nie jest kwestia definicji. Te panele są po prostu bardziej
    >> niezawodne od pojedynczych kontrolek.
    >
    > Być może jakieś penale są. Czy ten jest? Wystający dmesg pozwala mi
    > powątpiewać w stabilnośc software zbudowanego na zabawkowym Ubuntu czy
    > innym Knoppixie.

    Tak się będziesz czepiał a panele i tak będą.

    >
    >>> Tak, w pociągach są nawiewy. Nie wiem czy mają kontrolki, ale tutaj
    >>> rzecz w tym, że awaria nieistotnego elementu zwiazanego z komfortem,
    >>> nie jest problemem. Jesli wszystko masz w panelu, to awaria oznacza
    >>> awarię typu katastrofa.
    >> Człowieku, na tym panelu nie ma żadnego nawiewu.
    >
    > Czyli nie pojmujesz abstrakcji. Zebrałeś wszystkie indykatory i
    > wsadzięłeś je w jeden element. O ile osobne idykatory jest łatow
    > naprawić, to ten jeden element, jak sam zauważasz, w przypadku awarii
    > spowoduje zatrzymanie składu.

    Ty, idź do filmiku i zobacz co masz na tym panelu.

    >
    > To ma sens, jesli panej jest zrobiony profesjonalnie, przetestowany, bez
    > oszczędzania.
    >
    > A tutaj mamy wystające dmesg.
    >
    > Rozumiesz moje obawy?

    A ja to się obawiam, że nie znasz zagadnienia i podnosisz nieistotne
    kwestie do rangi krytycznych.

    >
    >> Ruch kolejowy nie jest sterowany maszynistą tylko infrastrukturą.
    >> Pociągi są wykrywane i identyfikowane balisami. Tory są otwierane na
    >> przejazdy pociągów, reszta pozostaje zamknięta. Zajmuje się tym
    >> interlocking. Jak panel przestaje działać to pociąg zatrzymuje się i
    >> tyle.
    >
    > :D
    >
    > TBDU.

    Niczego wielkiego nie wymyśliłeś, te pociągi mogę jeździć samoczynnie
    jak kolejki PIKO.

    >
    >>> Bez znaczenia jakie. W przypadku składów podmiejskich produkowanych w
    >>> PRL nit nie robił dramy z powodu niedziałajacej kontroli ogrzewania
    >>> kabiny. Tam kontrolka jest osobnym elementem. Się naprawi przy
    >>> najbliższej okazji.
    >> To nie ma sensu, weź oglądnij ten film co Ci podali !!!
    >
    > Ależ obejrzałem. A na marginesie: miało sens w latach 70,80,90. Nagle
    > sens zniknął? Moim zdaniem przyszła moda na kokpity boeningów. Niedługo
    > ride-by-wire i wyświetlacze HUD pojawi się pewnie i w rowerach z Auchan.

    Miało, wtedy panele były właśnie takie, jak opisujesz.

    >
    >>>> Już pisałem, pociągu nie da się zatrzymać na czerwonym jak nie masz
    >>>> tego na panelu.
    >>> A jak panel zgaśnie, to da się zatrzymac, czy hamulce też odpina i
    >>> jadę na czerwonym?
    >> A jak prądu w trakcji braknie podczas jazdy to jak hamuje?
    >
    > Pewnie pneumatycznie.
    >
    > Ale postulujesz, że nie da się zatrzymać ppociągu na czerwonym, bo
    > "komputer mówi nie". Do kitu z takim pociągiem.
    >

    Nie da się bo jak zobaczysz to czerwone, o ile w ogóle zobaczysz, to już
    nie zdążysz wyhamować.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: