-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.159-205-37-165.dynamic.inetia.p
l!not-for-mail
From: io <i...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Date: Sat, 16 Dec 2023 15:40:12 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <ulkcsh$34d3m$6@news.icm.edu.pl>
References: <ucgepp$1b6fh$1@dont-email.me>
<7xpevz12iibp.1syvkbmecsgnf$.dlg@40tude.net>
<2...@a...localdomain>
<uksbi4$a7d2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<2...@a...localdomain>
<ul051i$1t69b$3@dont-email.me> <ul08ji$mc7$3$Mirek@news.chmurka.net>
<ul1fcl$2601d$1@dont-email.me> <ul1m1o$nqj$1$Mirek@news.chmurka.net>
<ul1rat$27lbk$1@dont-email.me> <ul21f0$nqj$2$Mirek@news.chmurka.net>
<ul23aq$28sfa$1@dont-email.me> <ul27ik$nqj$4$Mirek@news.chmurka.net>
<ul290g$29otc$1@dont-email.me> <ul2rjj$go6$1$titanus@news.chmurka.net>
<ul4l0a$2ne8r$2@dont-email.me>
<2...@a...localdomain>
<ul5dk2$2r9kv$1@dont-email.me> <ul7m49$qog$1$Mirek@news.chmurka.net>
<ul7tgm$3ahj3$1@dont-email.me> <ul9r8i$tpj5$4@news.icm.edu.pl>
<ul9sk2$3moog$1@dont-email.me> <ulajuh$viqj$2@news.icm.edu.pl>
<ulhd0p$1sl9n$1@dont-email.me> <ulhhoe$1e69e$1@news.icm.edu.pl>
<ulhrkg$1uuln$1@dont-email.me> <ulk1cj$2b3u8$1@news.icm.edu.pl>
<ulk98v$2e170$1@dont-email.me>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 16 Dec 2023 14:40:17 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl;
posting-host="159-205-37-165.dynamic.inetia.pl:159.205.37.165";
logging-data="3290230"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Content-Language: pl
In-Reply-To: <ulk98v$2e170$1@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:786274
[ ukryj nagłówki ]W dniu 16.12.2023 o 14:38, heby pisze:
> On 16/12/2023 12:24, io wrote:
>>> No ustalilismy, że maszynista będzie dyktował dmesg przez telefon na
>>> serwis. Znaczy ktoś ustalił, ja nie.
>> Czyli "Świeci, spać nie daje. No komu to może być potrzebne".
>
> Raczej obserwacja własna, że maszynistów z doświadczeniem w IT, a nawet
> maszynistów ze znajomością jezyka angielkiego technicznego, jest
> relatywnie mało.
No ale, póki co, Tobie "świeci, spać nie daje" a nie im.
>
>>> Nie, to kwestia definicji zawodności. Udpalenie jednej kontrolki jest
>>> znacznie mniejszą awarią niż upalenie panelu LCD. Ba, wielu ludzi
>>> wymieni tą kontrolkę bez fatygowania serwisu, na miejscu.
>> To nie jest kwestia definicji. Te panele są po prostu bardziej
>> niezawodne od pojedynczych kontrolek.
>
> Być może jakieś penale są. Czy ten jest? Wystający dmesg pozwala mi
> powątpiewać w stabilnośc software zbudowanego na zabawkowym Ubuntu czy
> innym Knoppixie.
Tak się będziesz czepiał a panele i tak będą.
>
>>> Tak, w pociągach są nawiewy. Nie wiem czy mają kontrolki, ale tutaj
>>> rzecz w tym, że awaria nieistotnego elementu zwiazanego z komfortem,
>>> nie jest problemem. Jesli wszystko masz w panelu, to awaria oznacza
>>> awarię typu katastrofa.
>> Człowieku, na tym panelu nie ma żadnego nawiewu.
>
> Czyli nie pojmujesz abstrakcji. Zebrałeś wszystkie indykatory i
> wsadzięłeś je w jeden element. O ile osobne idykatory jest łatow
> naprawić, to ten jeden element, jak sam zauważasz, w przypadku awarii
> spowoduje zatrzymanie składu.
Ty, idź do filmiku i zobacz co masz na tym panelu.
>
> To ma sens, jesli panej jest zrobiony profesjonalnie, przetestowany, bez
> oszczędzania.
>
> A tutaj mamy wystające dmesg.
>
> Rozumiesz moje obawy?
A ja to się obawiam, że nie znasz zagadnienia i podnosisz nieistotne
kwestie do rangi krytycznych.
>
>> Ruch kolejowy nie jest sterowany maszynistą tylko infrastrukturą.
>> Pociągi są wykrywane i identyfikowane balisami. Tory są otwierane na
>> przejazdy pociągów, reszta pozostaje zamknięta. Zajmuje się tym
>> interlocking. Jak panel przestaje działać to pociąg zatrzymuje się i
>> tyle.
>
> :D
>
> TBDU.
Niczego wielkiego nie wymyśliłeś, te pociągi mogę jeździć samoczynnie
jak kolejki PIKO.
>
>>> Bez znaczenia jakie. W przypadku składów podmiejskich produkowanych w
>>> PRL nit nie robił dramy z powodu niedziałajacej kontroli ogrzewania
>>> kabiny. Tam kontrolka jest osobnym elementem. Się naprawi przy
>>> najbliższej okazji.
>> To nie ma sensu, weź oglądnij ten film co Ci podali !!!
>
> Ależ obejrzałem. A na marginesie: miało sens w latach 70,80,90. Nagle
> sens zniknął? Moim zdaniem przyszła moda na kokpity boeningów. Niedługo
> ride-by-wire i wyświetlacze HUD pojawi się pewnie i w rowerach z Auchan.
Miało, wtedy panele były właśnie takie, jak opisujesz.
>
>>>> Już pisałem, pociągu nie da się zatrzymać na czerwonym jak nie masz
>>>> tego na panelu.
>>> A jak panel zgaśnie, to da się zatrzymac, czy hamulce też odpina i
>>> jadę na czerwonym?
>> A jak prądu w trakcji braknie podczas jazdy to jak hamuje?
>
> Pewnie pneumatycznie.
>
> Ale postulujesz, że nie da się zatrzymać ppociągu na czerwonym, bo
> "komputer mówi nie". Do kitu z takim pociągiem.
>
Nie da się bo jak zobaczysz to czerwone, o ile w ogóle zobaczysz, to już
nie zdążysz wyhamować.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.23 16:23 Jarosław Sokołowski
- 16.12.23 16:42 heby
- 16.12.23 16:44 heby
- 17.12.23 01:33 io
- 22.12.23 21:51 Janusz
- 23.12.23 11:18 Janusz
- 23.12.23 11:54 heby
- 23.12.23 14:19 Mirek
- 23.12.23 14:54 heby
- 23.12.23 16:47 titanus
- 23.12.23 17:39 Mirek
- 23.12.23 17:59 heby
- 24.12.23 13:35 io
- 24.12.23 19:10 Janusz
- 24.12.23 21:37 titanus
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jak shakować windę
- Sterowanie bezprzewodowe do wbudowania
- NC vs NO
- Jak dzięki mojemu pomysłowi amerykańce z Google przyspieszyli TV
- Jak dzięki mojemu pomysłowi amerykańce z Google przyspieszyli TV
- Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
- Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
- Elektryczna łapka i szerszeń
- moduł dtmf
- 0.5V
- Odbiór SDR na mikrokontrolerach
- Taki uziom....
- Nałożnica?
- ładowanie akku
- Mikrofala
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=