  • Data: 2009-10-19 17:39:31
    Temat: Re: Glebia ostrosci a ogniskowa - mity i fakty
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-10-19 18:41:37 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > *******koniec cytatu*******
    >
    > Inaczej mówiąc - wzór przybliżony, pomijający zależność głębi ostrości
    > od ogniskowej jest wystarczająco dokładny dla odległości mniejszych od
    > 1/4 hiperfokalnej - dla większych odległości wpływ ogniskowej jest na
    > tyle duży, ze trzeba go uwzględnić.

    Marku plizzzzz.
    "Na odległościach większych wpływ ogniskowej jest coraz większy"
    Inaczej mówiąc, wraz ze wzrostem odległości rośnie wpływ ogniskowej.
    Tylko jak rośnie? To pytanie zadałem. Zwrot klucz _jest_coraz_większy_.
    _coraz_ w języku polskim oznacza narastanie, coraz cieplej. Z dnia na
    dzień jest robi się cieplej. Z każdym przebiegniętym kilometrem jestem
    coraz bardziej zmęczony. Coraz głupszy. Nie zgłupiał, tylko głupieje.
    Trwający proces.
    A dla odległości mniejszych można przyjąć zależność go od skali
    odwzorowania. I tu mogę się zgodzić, że to przybliżenie może być stałe.
    Tak jak pierwiastek kwadratowy z dwóch można przyjąć w przybliżeniu
    1,41 i pewnych okolicznościach stosując tę wartość otrzyma się
    wystarczająco dokładny wynik. Jeśli wynik jest za mało dokładny, należy
    przyjąć, że =1,4142, albo 1,4142136 itd. Ale dzięki temu wynik końcowy
    będzie _coraz_ bardziej dokładny.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam