  • Data: 2014-03-21 09:36:21
    Temat: Re: Gdzie lezy wuzszosc Intel na AMD
    Od: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.03.2014 02:15, jakson pisze:

    > Wyzszosc intela jest we wszystkim:
    > - nizszy pobor energii / chlodniejszy
    W stresie. A tak to równie ciepły co AMD.
    > - wiecej mocy obliczeniowej z 1W
    > - rozne dodatki typu: AVX2
    Tu bym dyskutował, bo Intel intelowi nierówny. AMD niektóre dodatki daje
    już od najtańszych wersji i one po prostu działają, a w Intelu kupując
    nawet i7, trzeba dobrać odpowiedni model i serię, żeby się później nie
    rozczarować, że czegoś brakuje, na czym nam zależało.

    Spójrz choćby na wirtualizację. AMD po prostu działa. Intel jak już da
    wsparcie dla VT-d, to znowu grymasi odnośnie chipsetu. Jak już masz taki
    chipset, to się okazuje, że producent płyty ma to w d... i nie
    zaimplementował tego. Itd itd A takich fjuczerów kfjotków w przypadku
    intela można wymienić więcej. Wystarczy zajrzeć na arc.

    Za każdy dodatek w intelu się płaci extra. I jeszcze należy pamiętać, że
    zakup intela wiąże się z kompromisem. Chcesz kręcić, zapomnij o
    niektorych dodatkach, co jest czasami głupie.

    Podobnie sprawa wygląda odnośnie wsparcia dla grafiki. Intel kocha się z
    MS i pomimo, że ichniejsze sterowniki dla linuksów nie były złe, to
    coraz częściej dają d... mikromiekkiemu.

    > - zintegrowana iris (zwlaszcza wersja ze zintegrowanym 128MB)
    A co to?

    > - itd...
    >
    > AMD przoduje jedynie z cena.
    Też nie zawsze, gdzie różnice bywają niewielkie...

    Żeby nie było spiny, to sam mam E3v2, bo intel skusił mnie technologią
    QuickSync. Zapomnieli jednak w swych słitaśnie kolorowych ulotkach
    poinformować, że technologia ta działa na jedynie słusznym systemie...
    GPU też średnio się przydało, bo nie dało rady tego guana zwirtualizować.