  • Data: 2014-03-26 10:32:41
    Temat: Re: Gdzie lezy wuzszosc Intel na AMD
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Deep inside the Matrix, convinced that Wed, 26 Mar 2014 06:57:55 +0100
    is the real date, " 666" <j...@g...pl> has written something quite
    wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Miałem wrażenie, że AMD było momentami "ciekawsze" w sensie lepszych procesorów
    (DX5, i586) do starszych podstawek, podczas gdy
    >Intel co chwila wymyślał nowe sockety.

    Dla tych, którzy mają ochotę wciągnąć porcję historycznej wiedzy z
    punktu widzenia poważnie podchodzącej do swojego rzemiosła firmy
    składającej pecety, polecam stronkę:

    http://redhill.net.au/a/a-guide.html

    Ciekawa i lekka lektura o procesorach od 8088 aż do P4 i Athlonów XP,
    po drodze parę pochlebnych(!) wzmianek o Cyrixach i o tym, dlaczego
    miały taką (nie całkiem zasłużoną) złą sławę, trochę opisów wynalazków
    jak WinChip czy 386 taktowany 75MHz(!). Osobne sekcje o dyskach i
    płytach głównych, znów okraszone całymi garściami praktycznych
    informacji o jakości, trwałości, stabilności i co z czym najlepiej
    "chodziło".

    Świetne, interesujące kompendium praktycznej wiedzy i anegdot dla
    tych, którzy chcieliby poznać historię pecetów, popławić się w
    nostalgii i przypomnieć dawne, piękne czasy, gdy wszystko było
    znacznie prostsze (choć pomyłki przy konfiguracji sprzętu mogły być
    opłakane w skutkach :) ), parametry pracy sprzętu ustawiało się
    zworkami a wtyczkę zasilania do płyty głównej można było wsadzić
    odwrotnie (!), i gdy nawet wiodący producent procesorów miał w ofercie
    co najwyżej kilka linii znacząco różnych CPU, a nie k...
    kilkadziesiąt różniących się trudnymi do wychwycenia niuansami.
    Polecam!

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.