  • Data: 2014-03-25 21:48:45
    Temat: Re: Gdzie lezy wuzszosc Intel na AMD
    Od: "jakson" <j...@e...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Tu bym dyskutował, bo Intel intelowi nierówny. AMD niektóre dodatki daje
    > już od najtańszych wersji i one po prostu działają, a w Intelu kupując
    [...]
    > Spójrz choćby na wirtualizację. AMD po prostu działa. Intel jak już da
    [...]
    > Za każdy dodatek w intelu się płaci extra. I jeszcze należy pamiętać, że

    Wszystko co napisales o intelu/AMD to oczywiscie (smutna) prawda,
    ale watkotworca pytal o wyzszosc duzo drozszego intela nad AMD :).

    > Podobnie sprawa wygląda odnośnie wsparcia dla grafiki. Intel kocha się z
    > MS i pomimo, że ichniejsze sterowniki dla linuksów nie były złe, to
    > coraz częściej dają d... mikromiekkiemu.

    Niestety dobrych wiesci nie ma - intel zarzucil tworzenie sterownikow
    do swoich grafik pod linuksy - ich glowny target to Windows i Android.

    > A co to?

    Iris Pro 5200 - nowy (Haswell), topowy zintegrowany uklad graficzny,
    ponad dwukrotnie szybszy od HD4xxx.
    Ma "zintegrowane" 128MB eDRAMu traktowanego jako L4 cache.

    > Żeby nie było spiny, to sam mam E3v2, bo intel skusił mnie technologią
    > QuickSync. Zapomnieli jednak w swych słitaśnie kolorowych ulotkach
    > poinformować, że technologia ta działa na jedynie słusznym systemie...
    > GPU też średnio się przydało, bo nie dało rady tego guana zwirtualizować.

    Jak juz wspomnialem malzenstwo "intelowa grafika" + linuks
    nie przetrwalo proby czasu. Po prostu to koniec.

    PS
    Zeby nie bylo spiny mam sprzety na intelu, ale wiekszosc na AMD :).
    AMD kupuje, bo nie jest takie zle, mam do nich sentyment,
    no i zeby byla jakas konkurencja do intela.
    (Tak, wiem, ze juz dawno sie poddali i skupili na APU)