-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mai
l
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Gdzie kupic uzywke?
Date: Mon, 14 Jun 2010 09:31:17 +0200
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 302
Message-ID: <hv4m05$1t3d$1@news.mm.pl>
References: <hul316$94k$1@news.onet.pl> <hul4fs$dmc$1@news.onet.pl>
<hul5hv$h2e$1@news.onet.pl> <hulcbp$fmi$1@news.task.gda.pl>
<h...@p...onet.pl> <huncet$nds$1@news.task.gda.pl>
<h...@p...onet.pl> <huniln$72l$1@news.task.gda.pl>
<h...@p...onet.pl> <huq3hg$htl$1@news.onet.pl>
<h...@p...onet.pl> <husokm$lpo$1@news.task.gda.pl>
<h...@p...onet.pl>
<4c1235af$0$2607$65785112@news.neostrada.pl>
<h...@p...onet.pl> <hutfdd$e9a$1@news.onet.pl>
<h...@p...onet.pl> <hutlpb$u2r$1@news.onet.pl>
<huu485$17la$1@news.mm.pl> <huv9th$a40$1@news.onet.pl>
<huvdl0$24l9$1@news.mm.pl> <hv0601$b00$1@news.onet.pl>
<hv0ekm$1o51$1@news.mm.pl> <hv0jbs$ckv$1@news.onet.pl>
<hv0p8j$1at0$1@news.mm.pl> <hv242v$c3a$1@news.onet.pl>
<hv25up$rmh$1@news.mm.pl> <hv2n3t$f91$1@news.onet.pl>
<hv3dcj$16pn$1@news.mm.pl> <hv3k60$vv4$1@news.onet.pl>
<hv3nss$s5n$1@news.mm.pl> <hv4gb8$di1$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1276500805 62573 81.190.86.247 (14 Jun 2010 07:33:25 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 14 Jun 2010 07:33:25 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <hv4gb8$di1$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2288647
[ ukryj nagłówki ]Jurand pisze:
>> Rzezbiarzy to ty masz (jakies kamienie szlifierskie itp. :P)
>> Jedz moze do tej fabryki toyoty dla ktorej niby robiles i zobacz jaki
>> maja tam lakier :P
>
> Tam nie mają lakieru do nadwozi, bo to fabryka z elementami zawieszenia.
>
To jedz tam gdzie maja...
> No, jest możliwość, że zadzwonię.
>
A ja mam ci uwierzyc na slowo :P
Ok ja dzwonilem, nie uzywaja ;>
>> Ja? Alez skad, nie prowadze lakierni.
>> Za to widac DuPont tez sie zagapil :P
>> Ale to przeciez taka mala nie liczaca sie firma :>
>
> Może się nie zagapił - zobaczymy.
>
No tak, bo tam piekarze robia.
Jakby zatrudnili Juranda to by nie byli do tylu... a sa juz lata w plecy
z tego co piszesz.
>> Ty szczekasz, ja czekam, az zdobedziesz podstawy do dyskusji na ten
>> temat.
>> Na razie ich nie masz.
>
> Szczekasz.
>
Raczej oczekuje, ze wysilisz sie na zdobycie minium wiedzy na temat na
ktory chesz dyskutowac.
>> To jest konkret.
>
> Aha.
>
Ty chialbys wszystko na tacy.
Wybacz, ale niedoczekanie twoje.
>> Boisz sie przepisac z wikipedii co to wytrzymalosc materialow?
>
> Nie, bo wiki w tym względzie niedużo pomaga.
>
Dla laika wystarczy.
>> Wychodzi zakompleksiony dresik, ktory musi kupic audi dla zmylki? :P
>
> Tak, jestem dresem. Typowym.
>
Nie wiem czy typowym, ale bardzo boisz sie, ze ktos cie bedzie z takim
utozsamial.
>> Dobre, naprawde dobre to jest :P
>> Jak bede musial zbierac puszki to tez bede mowil, ze nie musze tego
>> robic, tylko to takie hobby, przy ktorym mozna wiele sie nauczyc o
>> technologii ich wytwarzania :P
>
> No jakbyś zbierał puszki na szeroką skalę - to mógłbyś na tym zarobić na
> coś lepszego, niż stary TDS.
>
Spoko, juz dawno mam cos lepszego niz TDS, ale jakos zal mi rozstawac
sie z E34. Auto nie do zdarcia, a juz w sumie nie wiele warte.
>> Taa... mowisz tobie zdazyli wytlumaczyc.
>
> W dodatku masz problem ze zrozumieniem tekstu pisanego jak widać.
>
To ze piszesz bzdury akurat zrozumialem bardzo dobrze.
>> A podaj, to co podasz i tak ma sie nijak do wytrzymalosci jednej
>> glowicy i drugiej :>
>
> Ma się. Tylko, że masz na tyle ciasny umysł, że tego nie ogarniasz.
>
Haha, wlanie ze nie ma sie.
Tylko jeszcze nie wpadles na to, dlaczego.
>> Napisalem ci wiele razy, ale raczysz nie zauwaz, lub masz problemy z
>> czytaniem.
>> Szansy nie masz zadnej, ze ci glowica w TDSie peknie podczas normalnej
>> eksploatacji.
>
> Być może nie pęknie głowica, tam może w międzyczasie pęknąć wiele innych
> rzeczy.
O, a to co znowu za ciekawostki?
U mnie osobiscie TDS 4 lata, 100kkm i jedyne co nie tyle pekalo, a sie
rozpadlo to pompa wody, ktora zostala wymieniona na taka co sie juz nie
rozpadnie.
Wiele innych TDSow, ktore dobrze znam tez nie maja zadnych problemow,
typu pekanie czegokolwiek.
>
>> Jak bedziesz jezdzil bez wody to peknie i w TDSie i w TDI.
>
> I tutaj się bardzo mylisz - bo wcale nie trzeba jeździć bez wody, żeby w
> TDS-ie głowica pękała.
>
A co trzeba?
>> Buu skucha, ciezar akurat jest malo wazny.
>
> Nie mówimy tutaj o ważności, tylko o WADZIE, kretynku.
A ponoc taka wysoka kultura... :P
>Wadzie, która
> spodowowała ODEJŚCIE od produkcji głowic żeliwnych.
>
Bzdura.
To nie ciezar byl przyczyna odejscia od glowic zeliwnych.
>> A co to za soba pociaga?
>> Jakbys wiedzial to bys wiedzial tez, ze zeliwne glowice sa gorsze i
>> pod tym wzgledem mniej wytrzymale.
>
> To, że coś gorzej przewodzi ciepło, nie oznacza, że bardziej się przy
> tym odkształca.
Nie wiesz jednak.
>> Za to zeliwo chetniej peka i jest o wiele wieksza szansa na jej
>> pekniecie.
>
> Znowu pieprzysz od rzeczy. W jakiej sytuacji chętniej pęka? Jak w niego
> walisz młotkiem?
>
W takiej samej sytuacji, w ktorej jest aluminium.
>> Za to stopy alu nie pekaja tak chetnie jak zeliwo i w rezultacie
>> narazenie na pekniecia jest mniejsze niz w przypadku zeliwa.
>
> Nie, te wszystkie pęknięcia długich głowic alu 6 cylindrowych to są
> zwidy posiadaczy takich pojazdów.
Nie to nie sa zwidy, bo posiadacze tych pojazdow nie maja problemow z
pekajacymi glowicami.
Te pekajace glowice to tylko twoj wymysl.
Wejdz sobie na forum BMW, rozne problemy z tymi samochodami sa tam dosc
dobrze opisane i zobacz ile znajdziesz watkow o pekajacych glowicach.
Jest nawet forum specjalnie poswiecone silnikom diesla w BMW, jak wiesz
wiekszosc to 6 cylindrowe, tylko i wylacznie z glowicami aluminiowymi...
poszukaj tych swoich wyimaginowanych pekajacych glowic.
> Normalnie Karolek napisał, że nie
> pękają, to nie pękają.
>
Raczej to ty sobie ubzdurales, ze pekaja :P
>> Ja wiem, tlumaczyc betonowi nie mam juz sily.
>
> Nie wiesz, bo LEPSZE zastosowaie może oznaczać niższe koszty produkcji,
> łatwiejszą obróbkę, łatwiejsze naprawy, itp.
>
To swoja droga... skurcz zeliwa jest wiekszy niz alu, co raczej nie jest
zaleta.
Podobnie lejnosc, alu ma lepsza.
Jednak najwazniejsze jest to, ze glowica zeliwna nie daje juz rady w
nowoczesnych wysilonych silnikach.
>> Juz napisalem.
>> Wszystkie wiodace marki produkujace silniki podzielaja moje zdanie (a
>> raczej ja podzielam ich, ale to juz nie wazne).
>
> Na pewno wszyscy producenci kierowali się przy wdrażaniu głowic
> aluminiowych tym, że rzadziej niż żeliwne pękają. Taak, to był
> najpoważniejszy argument. ROTFL ;)
>
No raczej byl bardzo wazny, bo troche lipa by byla jakby glowice zaczely
pekac jeszcze na gwarancji :>
A zeliwne by pekaly, no chyba, ze robiliby glowice gabarytami
przypominajace te z samochodow ciezarowych :>
>> I wytrzymalsze od zeliwa w danych warunkach pracy.
>
> W TDS-ach wykracza poza te "dane" warunki pracy.
>
Przestan juz klamac.
TDSy nie maja zadnych problemow z glowicami, to jest twoj jakis chory
wymysl.
>> Ubzdurales sobie ze dlugie 6 cylindrowe glowice pekaja, a to gowno
>> prawda.
>> To sa jakies twoje chore wymysly i nie maja potwierdzenia w
>> rzeczywistosci.
>> Za to potwierdzenie w rzeczywistosci maja krotkie, zeliwne,
>> jednocylindrowe glowice (takie jak lubisz i niby te co maja byc
>> najwytrzymalsze), ktore pekaja nagminnie.
>
> Nie, debilku, nie ubzdurałem sobie.
Uuu znowu wysoka kultura :P
> Problem długich głowic aluminiowych
> od lat spędza sen z powiek właścicielom chociażby takich aut jak Nissan
> Patrol 2.8 TD. Ponieważ jesteś debilem, to nie zauważyłeś, że nie tylko
> TDS ma takie głowice, o jakich piszę. Dziwnym trafem w obu tych
> silnikach ta głowica zachowuje się dokładnie tak samo, jeśli dojdzie do
> przegrzania - zaczyna się krzywić i pękać.
Przestan pierdolic.
TDSy nie maj problemow z glowicami, podobnie jak cala reszta znakomitych
silnikow diesla od BMW, ktore rowniez maja 6 cylindrow i aluminiowe glowice.
>Jej naprawa raz, że jest
> trudna, dwa - jest dużo bardziej kosztowna, niż głowic żeliwnych, które
> - o dziwo - praktycznie w ogóle po TAKIM SAMYM przegrzaniu nie mają
> pęknięć.
LOL, ale fachura z ciebie.
Co jak co, ale zeliwne glowice z cala pewnoscia naprawia sie trudniej!
> Nawet 5-cylindrowe (też długie) w Audi 2.5 TDI. Ale ponieważ
> jesteś debilem, dalej się będziesz upierał, że Ty wiesz lepiej - to
> wejdź sobie na forum rajdy4x4.pl, tam gości, którym odjechała do nieba
> głowica Patrola jest od groma i tam możesz swoje rewelacje im
> przedstawiać - na pewno będą Cię bardzo kochać za to ;)
>
A co mnie patrol... mowa o TDSach.
Ale jak juz gdzies mnie odsylasz, to moze sam zerknij jak sie sprawuja
krotkie, zeliwne glowice w VMach :P
>> Ach nie jestes, juz myslalem.
>
> Nie żartuj - myślałeś?
>
Ano, to jest takie cus, z czego istnienia nie zdajesz sobie sprawy.
>> To na szczescie tylko twoje zdanie.
>
> Nie tylko moje, ale nic Ci do tego ;)
>
To jest tam was dwoch? :P
>> A ja po trochu elektronikiem, mechanikiem od budowy maszyn i aktualnie
>> moze nie specem, ale liznalem co nieco inzynierii materialowej (nie to
>> zebym sie probowal chwalic, tylko skoro piszesz kim jestes z zawodu to
>> pomyslalem, ze tez zdradze).
>
> To jeszcze musisz sobie tą wiedzę poukładać i skonfrontować wszystko z
> czymś takim, co się nazywa EKONOMIA produkcji. Możesz dojść do ciekawych
> wniosków.
Tak tak, ekonomia produkcji :P
Tak sobie to tlumacz.
>> Nie no fajnie, ale moze zostan przy tym na czym sie znasz, a dobor
>> materialow zostaw innym.
>
> Ja nie dobieram materiałów do produkcji głowic. Za daleko pojechałeś.
>
No jak to, znasz przeciez dokladnie wszystkie stopy jakie stosuja
producenci, wiesz, ktore materialy sa lepsze i dlaczego ich nie
stosuja... takie rzeczy to musi wiedziec gosc, ktory dobiera te materialy.
>> No ja tylko od dziecka, ale mlody jeszcze jestem wiec moze to nie tak
>> dlugo...
>
> To, że młody jesteś, to wyziera z każdego posta....
>
No i...?
>> Fajnie, rozwijaj sie, ale nie badz moze samoukiem i skorzystaj z
>> wiedzy innych.
>> Jezeli nie na polibudzie to moze chociaz z jakiejs ksiazki?
>
> Haha akurat jest takich kilka zagadnień, w których jeśli nie będziesz
> sam czegoś dotykał i sam się na własnych błędach uczył - to najlepsza
> książka Ci nic nie wytłumaczy ;) No ale to wszystko jeszcze przed Tobą.
>
Ale naprawde, zacznij moze od tej ksiazki.
Potem bedziesz snul wlasne teorie i moze wprowadzisz cos odkrywczego.
Jak narazie to tylko farmazony usukteczniasz w swoich postach.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.06.10 14:28 Pszemol
- 14.06.10 14:33 Pszemol
- 14.06.10 14:54 ::[TOOMAS]::
- 14.06.10 15:23 szerszen
- 15.06.10 09:38 Jurand
- 15.06.10 02:33 Pszemol
- 15.06.10 15:41 szerszen
- 15.06.10 18:41 Jurand
- 15.06.10 20:23 Karolek
- 15.06.10 21:15 Jurand
- 15.06.10 22:33 Karolek
- 16.06.10 01:08 Pszemol
- 16.06.10 09:17 szerszen
- 16.06.10 20:01 Pszemol
- 16.06.10 23:02 Lukasz W.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
Najnowsze wątki
- 2025-03-18 Tesla na złom
- 2025-03-18 Ziobrotura 3.0 będzie w prawie przesłuchać "świadka" Tuska bez adwokata w sprawach Sienkiewicza/Bodnara/...?
- 2025-03-18 Produkty ,,Made in Germany" wciąż na topie - art. na www.dw.com
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-03-17 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-17 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-17 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=