    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gdzie kupic uzywke?
    Date: Fri, 11 Jun 2010 18:31:43 +0200
    <hul5hv$h2e$1@news.onet.pl> <hulcbp$fmi$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl> <huncet$nds$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl> <huniln$72l$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    <4c0f9524$0$2584$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    <4c109cd0$0$17097$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    <4c11e93f$0$2593$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    <4c12335a$0$17106$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl> <hutfa6$dre$1@news.onet.pl>
    <h...@p...onet.pl> <hutlf2$ta3$1@news.onet.pl>
    <h...@p...onet.pl>

    news:hut52i.3fc.0@poczta.onet.pl...

    > To, że zabiegi były dobrze wykonane to jest Twoje myślenie życzeniowe.
    > Nie wiesz co było i z jakiego powodu było malowane. Jesli zakładasz
    > w każdym przypadku że to były parkingowe otarcia to jesteś naiwnym
    > optymistą.

    Dlaczego życzeniowe? Ja obecnie przed wykonaniem jakiegokolwiek malowania -
    robię zdjęcie. Czy to jest odprysk, czy rysa, czy wgniecenie - nieistotne,
    klient widzi jak element wyglądał przed malowaniem. Aut z obtarciami
    parkingowymi mam mnóstwo - praktycznie rzadko który samochód nie ma np.
    poobcieranych zderzaków. Fota i do lakiernika.

    > Miernik wykrywa za grubą farbę i to sugeruje niefabryczność panelu.

    Oj, naprawdę mało widziałeś.

    > :-)) Zabawny jesteś. Malowałeś kiedyś auto ?

    Nie, bo nie mam na tyle wprawy, żeby to zrobić dobrze. Ale widziałem takich
    aut trochę.

    > Potraktuj to jako liczby bez jednostek, bo właściwie nie chodzi tu
    > o bezwzględną grubość tylko o różnice grubości między panelami.

    Jeśli lakiernik i dobieracz kolorów są debilami, to żeby uzyskać odpowiedni
    efekt, będą malować element po 3 razy...

    > Mogli położyć dodatkową warstwę tzw. "clear coat".

    Brawo. To teraz wytłumacz to takiemu "mistrzowi" miernika, który dojdzie do
    wniosku, że skoro ma 2 warstwy na elemencie, to znaczy, że auto było
    rozpieprzone w drzazgi, no bo bez powodu nikt elementów nie maluje. I
    niestety trochę Cię zasmucę - sama warstwa "clear coat", o której piszesz,
    powoduje wzrost grubości lakieru o c.a. 50% grubości bazowej.

    > Im lepiej wykonana naprawa tym trudniej ją wykryć oczywiście, ale to nic
    > nie szkodzi, bo im lepiej wykonana naprawa tym mniej istotne czy ją
    > wykryjesz.

    Chyba, że masz spawane 2 połówki, o czym już pisałem ;)

    > Może.

    Auto kupione nowe w salonie przez księdza. 4 lata eksploatacji, serwis tylko
    ASO.

    > I spawy na słupkach były zamalowane bez malowania dachu?
    > Niedowiary.. I nie widać było śladu??

    Oczywiście. Nie było widać śladu. Auto było robione jako NOWE. Dobierano
    lakier tego samego producenta wg fabrycznych parametrów. Da się? Da.

    > Wyluzuj, dobra?
    > Są różne przyrządy do mierzenie grubości, są też mechaniczne
    > gdzie masz magnesik na sprężynce - myślałem że takiego używałeś.

    To raczej jest miernik szpachli... grubości lakieru tym się zmierzyć nie da.
    Obecność szpachli - owszem.

    > Nie mieszkam w Europie, nie wiem jakie mają grubość i nie jest mi to
    > potrzebne - nie sugeruję też że jestem jakimś mistrzem... wyluzuj, please.

    To Ty wyluzuj. Masz jakąś tam wiedzę - i dobrze. Trochę ją uporządkujesz - i
    będzie bardzo dobrze. Nie rozmawiasz tutaj z ludźmi, którzy auto widzieli
    tylko na obrazku i ślinią się na widok Audi A4.
    Generalnie zasada przy samochodach używanych jest taka:
    - im droższe i wyższej klasy auto - tym bardziej klient "przymyka oko" na
    poprawki lakiernicze, jeśli są dobrze udokumentowane, z jakiego powodu
    zostały wykonane - tutaj bowiem liczy się przede wszystkim wrażenie wizualne
    - rozbite auta były, są i będą - KAŻDE auto można naprawić tak, że śladu po
    naprawie nie będzie - kwestia kosztów. Z reguły jednak mało kto naprawia
    samochody wg procedur naprawczych zalecanych przez producenta pojazdu.
    - dyskwalifikowanie aut po poprawkach lakierniczych jest w dzisiejszych
    czasach kretynizmem - mając bowiem odpowiednie urządzenia jesteś w stanie w
    90% trafnie określić, jaki zakres miała naprawa lakiernicza i czy będzie
    źródłem problemów
    - im mniej ma ktoś pieniędzy na samochód - tym bardziej wydziwia - tutaj też
    jest to poniekąd logiczne - mam mało pieniędzy na samochód, tzn. nie mam
    prawie wcale pieniędzy na jego naprawę - powinien być więc w jak najlepszym
    stanie - wręcz nie odbiegającym od salonowego

    > Nie, były nowe drzwi. A widać było grubość większą nie dlatego że klepali
    > i była szpachla, tylko było kilka warstw ręcznego malowania. Nie dobraliby
    > identycznie lakieru do tylnego błotnika - nawet gdyby mieli fabryczne
    > drzwi
    > to przejechaliby sąsiednie panele dla zamazania różnicy odcieni.

    Spieprzyli robotę i tyle. Mogli dobrać lakier maksymalnie zbliżony do
    tylnego błotnika, pomalować RAZ nowe drzwi i przycieniować sąsiednie
    elementy. I masz jedną warstwę lakieru na drzwiach i delikatnie przepylone
    fragmenty elementów sąsiednich.

    Jurand.