eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaGdzie Kupie 60D + szkielko Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM -lub 100-300 ?? › Re: Gdzie Kupie 60D + szkielko Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM -lub 100-300 ??
  • Data: 2011-05-20 10:07:11
    Temat: Re: Gdzie Kupie 60D + szkielko Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM -lub 100-300 ??
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > no chyba niezupelnie
    > tam byla kwestia szerokiego kata... i kadru na brzegach matrycy
    > z ff z cyfrowka pewnie wg tego co piszesz poradziloby sobie szkielko
    > gorzej, ale czy taj jest ???

    nie , to bledne przekonanie ze jesli sie rysuje srodkiem obiektywu to
    na aps-c musi byc lepiej. Tak jest tylko dla matryc o stosunkowo
    nisklej rozdzielczosci i duzym zapasie rozdzielczosci obiektywu

    to obszerny temat i nie bardzo chce sie ropisywac dlaczego jest to zla
    konstelacja.
    jest wiele aspektow , pomijam mechaniczny - co za sens podpinac
    drogi , ciezki , pancerny uszczeloniony obiektyw za co placisz do
    specjlanie odchudzonej konstrukcji aparatu , lekkiej. Tracisz zalete
    c60d - lekkosc , tracisz zalete obiektywu - szczelniosc odpornosc na
    czynniki zewnetrzne calego ukladu.

    OPtycznie w duzym skrocie i w przyblizeniu.
    Dla aps-c ze wzgledu na mniejszy wymiar kadru dopuszczalny krazek
    rozproszenia przy takim samym powiekszeniu obserwacji ( np monitor )
    moze byc 2 razy mniejszy, Oznacza to ze suma bledow optycznych ,
    poruszenia , nieostrosci dla aps-c winna byc 2 razy mniejsza by
    subiektywnie zaobserwowac taki sam wynik. Stad specjalne wymagani dla
    obiektywow dla aps-c , wyzsza rozdzielczosc i telecentrycznosc ( ze
    wzgledu na inna absorbcje swiatla przez pow. matrycy niz filmu dla
    ktorego by konstruowany c24-70 ).

    24-70L ma stosunkowo niewysoka rozdzielczosc - nizsza od wielu
    obiektywow dla aps-c .
    Na przyslonie 2,8 dla ogniskowych skrajnych jest to na granicy
    ostrosci.(aps-c)
    Jesli dodasz beldy od AF , to 2,8 da sie wykorzystac tylko w razie
    koniecznosci.

    na ogniskowych posrednich i przyslonie ok 5,6 - 8.0 obiektyw ten
    osiaga w srodku pola jakosc stalek

    tak wiec atut jasnego obiektywu jest marny gdyz dla aps-c na tej
    przyslonie odwzorowanie jest slabiutkie.

    Mam moznaby powiedziec referncyjny zeiss 35/2,0 i jaki e jest
    porownanie 24-70 na 35 mm do tego zeissa ?

    zaskakujace :
    w srodku pola zeiss rysuje dla 2,8 wyraznie ostrzej , na brzegu kadru
    wyraznie ostrzej rysuje zoom ( dla FF) ( w centrum zeiss na 2,0 rysuje
    jak L na 2,8 w FF w aps-c nie sprawdzalem )

    dla przyslony 8.0 zeiss rysuje w srodku pola minimalnie lepiej ,
    praktycznie tak samo , na zewntrz pola minimalnie lepiej praktycznie
    tak samo rysuje zoom. A wiec cecha czczegolna tego obiektywu jest
    stosunkowo niewielki spadek rozdzielczosci ku brzegom pola.

    ( kto nie wierzy to moze sprawdzic , z pewnoscia sa testy w sieci ,
    nie chce mi sie szukac)

    A wiec podpinajac taki obiektyw pod aps-c wlasciwie tracisz te ceche
    obiektywu , ktora moglaby decydowac o jego wyborze - lepszy rysunek
    na brzegach niz innych obiektywow . w srodku i tak wiele obiektyow
    rysuje lepiej.

    i wreszcze ostatni juz argumnet.
    gestosc upakowania pixeli matrycy 18 mpx jest oczywiscie wieksza niz
    gestosc upakowania pixeli matryc FF nawet 21 mpx . Nieostrosc aby
    byla zerejestrowana musi osiagnac wielkosc 2 pixelpitch ( odleglosci 2
    pixeli . POniewaz ta odleglosc dla matryc gesciceszych jest mniejsza
    tak wiec zostanie latwiej zarejestrowana nieostzrosc , rowniez
    aberacja chromatyczna , ktora jak dla wszystkich obiektywow z tamtego
    czasu jest widoczna - bardziej lub mniej w zaleznosci od gestosci
    matrycy.

    to w duzym skrocie i tak za dlugo.
    slowem para pojdzie w gwizdek jesli kupisz ten obiektyw do c60d.
    Natomiast jest znakomity dla FF , wlasciwie nie wiem czy jest
    aktualnie lepszy.