eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaGdzie Kupie 60D + szkielko Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM -lub 100-300 ?? › Re: Gdzie Kupie 60D + szkielko Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM -lub 100-300 ??
  • Data: 2011-05-21 11:54:49
    Temat: Re: Gdzie Kupie 60D + szkielko Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM -lub 100-300 ??
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > mysle i mysle
    > rzeczywiscie strzal w
    > Canon 17-55 mm f/2.8 EF-S IS USM
    > to chyba najrozsadniejsza decyzja zwlaszcza ze jest stale swiatlo 2.8 i IS
    > no wlasnie jak on dziala ? jak ostrzy, przyzwyczajony jestem do 17-40L ktore
    > sie gubilo
    > czasem ale to czasem w ciemniejszych zakamrkach, fakt wiele zalezy od body
    > ktore juz jest leciwe
    > 450d :)

    nazywasz obiektywy z gornej polki , pozostanmy przy nich.
    moim zdaniem zestaw : 17-55 2,8 IS i 70-200/4,0 L IS to najlepszy i
    najbardzioej optymalny zestaw dla aps-c.
    zaleta IS dla szerokiego kata - nie tylko mozliwosc robienia zdjec w
    gorszych warunkach oswietleniwych , ale rowniez mozliwosc robienia hdr
    czyli aotobracketingu expozycji z reki na dluzszym koncu ogniskowej .
    to kapitalna wygoda dla pejzazu.

    dla 70-200 /4.0 L IS aletrnatywa bylby 70-200/2.8 IS L II ( w zadnym
    wypadku I ) , ale za ewentualna mozliwosc korzystania od czasu do
    czasu z przyslony 2,8 musisz jednorazowo zapklacic 4000 zl i
    kazdorazowo dzwigac prawie kg wiecej . Moim zdaniem nie warta skora
    wyprawki. Ja juz wole podniesc iso o 1 ev.

    Pytanie o AF - dla 17-55.

    W kazdym AF wystepuja bledy 2 rodzajow-
    blad systematyczny
    blad przypadkowy.
    na drugi nie mamy decydujacego wplywu , blad pierwszy to czesto sprawa
    regulacji najczesciej w obiektywie rzadziej w aparacie. C60d nie ma
    mozliwosci korekty nastawy AF softwarowo .

    To kwestia szczescia na jaki uklad aparat - obiektyw trafisz. w
    70-200 raczej problem nie wystpi , w 17-55 moze ale nie musi.
    Po zakupie rozpoznaj czy dobrze ostrzy , jesli nie to trzeba dac do
    regulacji. Ale to nie musi byc zawsze konieczne.

    Miedzy pracu ukladu AF 60d a 450d nie ma porownania - c60d jest
    znacznie pewniejszy , choc szkoda , ze usunioeto microtunig AF.

    > powiedz mi jak formalnie patrzac na cechy obiektywu by zaspokoic potrzeby
    > danej matrycy ?
    > nie mowie ze nic nie wiem, cos wiem, ale do konca nie jestem pewien czy
    > dobrze mysle
    > na optyczne podaja dla w/w szkla pmm okolo 40 przy f4-5,6 jak to sie ma do
    > 60d ??

    to co podaja optyczni ale i wiekszosc laboratoriow poprzez internet to
    rozdzielczosc wynikowa ukladu matryca - obiektyw.
    Te dane liczbowe sa pomiedzy laboratoriami nieporownywalne. Sa rowniez
    nieprzeliczalne wprost w obrebie tej samej metody pomiarowej ale dla
    roznych matryc. Ten sam obiektyw dajacy jakas rozdzielczosc calkowita
    powiedzmy z matryca 10 mpx , wcale nie musi dac 2 razy wiekszej
    rozdzielczosci z inna matryca np 21 mpx.

    Malo tego , obiektyw A lepszy od obiektywu B moze na matrycy innej
    np innego systemu byc gorszym.
    Mozna mowic o jakiejs tendencj , trendzie lub przyblizonych
    szacunkach. W dodatku rozdzielczoc to tylko jeden z parametrow obraz
    sa inne w niektorych przypadkach fotograficznych b wazne.

    Jako regule goralska mozna przyjac , ze im dany obiektyw osiaga
    najwyzsza rozdzileczosc dla mniejszych przyslon , tym jest lepiej
    skorygowany .

    > dalej nadal uparcie mozolnie mysle nad zakupem do 70-200L f.4 IS
    > Canon Extender EF 1.4x III

    ten extender jest tak drogi ze za te pieniadze mozna znalezc stalke
    400 mm.
    wszysko zalezy co chcesz robic.

    > czy bedzie wspolpacowal ? rozumiem ze strace iles tam dzialki F
    > ale z kolei zamiast 320mm osiagne 448mm prawda?

    tak

    > jak to sie przelozy na jakos obrazu rozdzielczosc ??

    oczywiscie spada , nieznacznie , tragedii nie ma , ale w sklai 100 %
    widac.
    niemniej jednak jakosc jest akceptowalna i to z duzym zapasem.

    > tak juz calkiem poza priorytetem myslalem tez o
    >
    > Canon 85 mm f/1.8 EF USM
    > Canon 60 mm f/2.8 EF-S Macro USM
    > ale to juz calkowicie inny temat

    nie zmienilem zdania od pierwszego postu - zakup drogiego sprzetu to
    wyrzucanie pieniedzy w bloto.