  • 1. Data: 2011-05-19 14:39:41
    Temat: Gdzie Kupie 60D + szkielko Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM -lub 100-300 ??
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    jestem zdecydowany na zakup 60D
    + szkiełko Canon EF 24-70 mm f/2.8L

    długo sie zastanawiałem nad wyborem szkla
    brakuje mi właśnie tegoz zakresu, posiadam 17-40L
    ew. przymierzałem sie do wiekszego tele 100-300 lub jakis Konwerter
    tu tez posiadam 70-200/f4.0 L

    co do szkieł to sadze ze dylemat jest spory
    co byście poradzili, co byście zakupili na swoim miejscu ?
    warto pakować sie w dlugi tel. tele

    ostatecznie gdzie zakupic sprzet 60d???
    ktory sklep daje dobra cene, moze poczekac, cos tanieje drozeje?

  • 2. Data: 2011-05-19 15:09:59
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Kris_Poland napisał(a):
> [...]
    > tu tez posiadam 70-200/f4.0 L
    >
    > co do szkieł to sadze ze dylemat jest spory
    > co byście poradzili, co byście zakupili na swoim miejscu ?

    "Kupiłbym sobie to, a może to i jeszcze tamto".
    Na tym etapie nie warto kupować na raz dwóch szkieł.

    Z jednego powodu.
    Każde szkło wymaga długiego okresu uczenia się go, poznawania jego możliwości,
    pokonywania ograniczeń.
    Owszem, mając za dużo pieniędzy pojawia się pokusa kupię sobie coś, albo dwa cosie.
    Czyli kupię sobie
    poczucie, że mam już komplet. Nooo, teraz to już pofocę bez ograniczeń. Nie tędy
    droga. Trochę pokory i zanim
    zdecydujesz, że potrzebujesz następne szkło, wykorzystaj na prawdę to, co masz do
    samego końca.

    A co do wyboru konkretnych szkieł. Czy jesteś pewny, że zakres 24-70 na cropie jest
    najbardziej odpowiedni do
    tego co chcesz robić? Naprawdę bardzo Ci przeszkadza luka w zakresie 40-70mm? Wg mnie
    znacznie lepszym
    podejściem niż
    - brakuje mi właśnie tegoz zakresu
    jest
    - brakuje mi szkła do fotografowania w sytuacjach a/b/c

    Ja do cropa używam głównie dwóch szkieł:
    - 10-22 do fotografowania miejsc
    - 17-55 do fotografowania ludzi

    I pomimo, że mnie stać na następne, to naprawdę ciężko mi się przekonać, że
    jakiekolwiek inne szkło znacząco
    rozszerzyłoby moje możliwości fotograficzne.

    Jak widać zakresy się mocno pokrywają, ale dzięki temu niewiele ryzykuję mając
    założone "akurat nie to szkło
    co trzeba". Bo zakres eq 28-35mm uznałem za potrzebny "zawsze".

    I właśnie w takich kategoriach powinieneś myśleć:
    - potrzebuję szkła do reportażu
    - potrzebuję szkła do architektury
    - potrzebuję szkła na wycieczki rowerem
    - potrzebuję szkła na koncerty bluesowe w ciemnych klubach
    - potrzebuję szkła na płochliwe ptaki
    - potrzebuję szkła do dzieci w domu
    - potrzebuję szkła do portretu w plenerze
    - potrzebuję szkła do wszystkiego

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2011-05-20 04:47:02
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości
    > Na tym etapie nie warto kupować na raz dwóch szkieł.

    chce dokonac zakupu 1 szkla
    zastanawiam sie nad 24-70 lub cos by powiekszyc tele
    np: pokazy lotnicze posiadam 70-200f4

> [...]
    > - brakuje mi właśnie tegoz zakresu
    > jest
    > - brakuje mi szkła do fotografowania w sytuacjach a/b/c

    24-70 cche zakupic ze wzgladu jasnowsci
    17-40 f4 ktore posiadam jest za ciemne

    > Ja do cropa używam głównie dwóch szkieł:
    > - 10-22 do fotografowania miejsc
    > - 17-55 do fotografowania ludzi

    17-55 to chyba niezbut doskonale optyczne szkielko ???
    10-22 wole zastapic statywem i glowica pano :P
    > I właśnie w takich kategoriach powinieneś myśleć:
    > - potrzebuję szkła do reportażu

    dlatego jasne 2.8 L

    > - potrzebuję szkła do architektury
    > - potrzebuję szkła na wycieczki rowerem

    glupia malpka styknie

    > - potrzebuję szkła na koncerty bluesowe w ciemnych klubach

    dlatego jasne 2.8

    > - potrzebuję szkła na płochliwe ptaki

    muslalem nad wymiana albo dokupieniem czegos do 70-200

  • 4. Data: 2011-05-20 05:47:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > warto pakować sie w dlugi tel. tele
    >
    > ostatecznie gdzie zakupic sprzet 60d???
    > ktory sklep daje dobra cene, moze poczekac, cos tanieje drozeje?

    24-70 to stare szklo do FF i nie sprawdza sie na aps-c . Zwyczajnie ma
    za mala rozdzielczosc , szczegolnine na skrajnych ogniskowych ,
    szczegolnie na przyslonie 2,8.
    To jest obiektyw do FF i tam to poezja , chyba nie ma lepszej
    alternatywy.
    W dodadku na 99% bedziesz mial w aps-c problemy z autofocusem - tutaj
    wymagania co do krazka ropzpropszenia sa wieksze. Bledy ostrzenia ,
    ktore toleruje system FF sa nieakceptowalne w aps-c.

    mozna wydac lepiej pieniadze - tzn mniej i skuteczniej.

    jesli chcesz 24-70 to koniecznie format FF chocby stary C5. Jesli
    chcesz koniecznie aps-c np c60 to nie C24-70L. Ten uklad sie nie
    znosi.
    chyba ze lubisz dzwigac i impononowac czerwonym paskiem , oraz
    wybierac jedno ostre zdjecie z kilkunastu nieostrych.

    Co kupic ?
    gdybym mial powiedziec powaznie , to skladaj pieniadze na zakup
    mieszkania lub gruntow. Pieniadze wydane na zakup drogiego sprzetu
    fotogtraficznego , to pieniadze wyrzucone w bloto. I tak Twoje ( moje
    rowniez ) zdjecia nikogo nie intereusja , wszystko juz
    sfotografowano , i to znacznie lepiej . Pare zdjec pamiatowych ,
    rodzinnych , ktore byc moze moga miec jakies znacznie dla najblizszych
    mozna zrobic kazdym aparatem rowniez tanszym.

  • 5. Data: 2011-05-20 06:03:48
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    Użytkownik "XX YY" napisał w wiadomości grup
    3g2000yqc.googlegroups.com...

> [...]
    >ktore toleruje system FF sa nieakceptowalne w aps-c.

    >mozna wydac lepiej pieniadze - tzn mniej i skuteczniej.

    heh zawsze mozna
    wydac np na motor ! :)

> [...]
    >rodzinnych , ktore byc moze moga miec jakies znacznie dla najblizszych
    >mozna zrobic kazdym aparatem rowniez tanszym.

    sek w tym ze ja bardzo lubie to robic, to moja pasja
    widzisz inni jezdza na quadach, serfingu, motolotni itp
    kazdy ma jakiegos swira, ale nie jestem gadzeciarzem

  • 6. Data: 2011-05-20 06:46:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > sek w tym ze ja bardzo lubie to robic, to moja pasja

    jeszcze raz tylko moge powiedziec ze c60d i 24-70L to nieodpowiednia
    konstelacja.

    W ogole obiektywy L sa przeznaczone dla FF. bez zastrzezen mozna
    stosowac te o dluzszych ogniskowych dla formatu aps-c .
    Obiektywy krotkoogniskowe , zoomy szerokokatne ( szczegolnie starszej
    konstrukcji) daja optycznie wynik na aps-c raczej marny - gorszy niz
    obiektywy dedykowane pod aps-c i w dodatku najczesciej tansze. Gdyby
    tak nie bylo , nie wprowadzono by obiektywow ef-s ( o krotkich
    ogniskowych i stosunkowo drogich)

  • 7. Data: 2011-05-20 07:43:54
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Kris napisał(a):
    > 24-70 cche zakupic ze wzgladu jasnowsci
    > 17-40 f4 ktore posiadam jest za ciemne

    Zamień go na 17-55/2.8 IS

    > 17-55 to chyba niezbut doskonale optyczne szkielko ???

    Wręcz przeciwnie.
    To chyba najlepszy standardowy zoom do cropa.

    > 10-22 wole zastapic statywem i glowica pano :P

    Nie namawiam Ci do 10-22 jeśli nie potrzebujesz.
    Napisałem, że u mnie sprawdza się taki zestaw dwóch szkieł.
    U Ciebie może się sprawdzić zupełnie inny.

    > dlatego jasne 2.8 L

    I nie będzie Ci w reportażu przeszkadzał ani ciężar tego szkła, ani bardziej
    rzucające się w oczy wymiary, ani
    brak szerokiego kąta na cropie?

    > dlatego jasne 2.8

    OK, tutaj może się sprawdzi L-ka, choć ja bym wolał 17-55 + 85/1.8

    > muslalem nad wymiana albo dokupieniem czegos do 70-200

    To zadawaj pytania bardziej precyzyjnie, np:
    - potrzebuję coś na ptaki, mam 70-200, czy konwerter da radę i jaki?

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 8. Data: 2011-05-20 08:27:08
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On May 20, 2:46 am, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > jeszcze raz tylko moge powiedziec ze c60d i 24-70L to nieodpowiednia
    > konstelacja.

    Nie uzywaj slow, ktorych znaczenia nie znasz, bo sie osmieszasz.

    --
    Ziggy Photo - Professional photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 9. Data: 2011-05-20 08:58:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 20 Mai, 10:27, Zygmunt Dariusz <z...@g...com> wrote:

    > Nie uzywaj slow, ktorych znaczenia nie znasz, bo sie osmieszasz.
    >
    > --
    > Ziggy Photo - Professional photographerhttp://www.ziggyphotoonline.com/

    wybacz , ale ja o porade nie prosilem.
    Jesli chcesz to odpowiedz wprost pytajacemu.
    Daj konkretna i rzeczowa odpowiedz Krisowi.

    Gdyby ktos mnie zapytal co mnie najbardziej dzisiaj rozsmieszylo i
    jesli nie chcialbym sklamac to musialbym zgodnie z prawda
    odpowiedziec:
    posiadacz apartatu fotograficzbnego piszacy na polska grupe dyskusyjna
    podpisujacy sie "Professional photographer".
    W j.polskim onacza to , ze "klepie bide"

  • 10. Data: 2011-05-20 09:10:48
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On May 20, 4:58 am, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > podpisujacy sie "Professional photographer".
    > W j.polskim onacza to , ze "klepie bide"

    Nie zawiodles mnie.
    W odroznieniu odemnie, swietnie zauwazyles, ze wlasnie prosilem o to,
    abys napisal, co cie dzisiaj najbardziej rozsmieszylo.
    Dodam, ze ta bide klepie juz trzydziesty osmy rok i bardzo sobie
    chwale.