eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaGdzie Kupie 60D + szkielko Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM -lub 100-300 ?? › Re: Gdzie Kupie 60D + szkielko Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM -lub 100-300 ??
  • Data: 2011-05-21 07:12:46
    Temat: Re: Gdzie Kupie 60D + szkielko Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM -lub 100-300 ??
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > moment moment
    > bo sie pogubie 24-70 2.8 nie wyrabia ??
    >
    > to co polecisz w moim przypadku
    > specyfikacje podalem w tym watku dzis o godz 15:57

    jeszcze raz powtorze to jest szklo konstruowane w koncu lat 80 do FF.
    wowczas nie snily sie jeszcze matryce o rozdzielczosci 18 mpx.
    ten obiektyw ma wystrczajaca rozdzuielczosc dla formatu FF , niestety
    za niska szczegolnie na przyslonie 2,8.
    bedziesz rozczarowany , wylozysz sporo kasy za obiektyw o jasnosci
    2,8 , ktory wlasnie na tej przyslonie pracuje marnie w aps-c

    moze jeszcze w skrocie o tej rozdzielczosci.

    Podaje sie ja w liniach ew parach lini na mm - to jest rozdzielczosc
    wzgledna. To jest anachronizmem dzisiaj , ale niektorzy jeszcze tak
    robia , n.p. optyczni.
    pozostanmy przy tym. To jest rozdzielczosc wzgledna - sluzy ona
    jedynie do porownania obiektywowo , nic nie mowi o jakosci obrazu.
    powiedzmy ze ten obiektyw ma rozdzielczosc jakos tam pomierzona
    srednio 100 lini /mm

    na matrycy aps-c uzyskasz obraz skladajacy sie na wysokosci z 18*100=
    1800 lini.na szerokosci uzyskasz obraz o rozdzilczosci 24*100=2400
    lini
    Obraz bedzie sie skladal calkowicie z 1800*2400=4,3 mpx

    ten sam obiektyw dla takiej samej matrycy ale wiekszej FF da :
    24*100*36*100 = 8,6 mpx

    ( liczby przykladowe)
    Ten sam obiektyw daje obrazy o calkowicie roznej rozdzielczosci
    BEZWZGLEDNEJ z takimi samymi matrycami roznicymi sie wielkoscia
    powierzchni.

    w przypadku FF bedzie to obraz o znakomitej jakosci , w przypadku aps-
    c - marny.

    Albo mowiac inaczej , aby uzyskac obraz tej samej jakosci
    ( rozdzielczosci ) z aps-c jak z ff obiektyw do aps-c musialby miec
    1,4 razy wieksza rozdzielczosc wzgledna.
    Widzisz wiec , ze wymagania dla obiektywow aps-c sa wieksze.
    24-70L byl liczony jeszcze dla FF i to w dodatku filmu nie matrycy -
    zupelnie inna powierzchnia , inna absorbcja swiatla.

    NIe chce nazywac konkretnie obiektywu jaki mialbys kupic. Zaraz
    znajdzie sie ktos i powie ze ma inny lepszy , a ten co wymienilem jest
    d.d.

    W kazdym razie 24-70 L nie jest dobrym pomyslem pod aps-c .

    Moze jesli sam poszukasz w sieci i wymienisz co cie interesuje to bede
    mogl jakos pomoc w wyborze.

    Pisze to rowniez w oparciu o doswiadczenie praktyczne , to nie sa
    jakies rozwazania teoretyczne na podstawie informacji wyczytanych w
    sieci.