  • Data: 2011-05-25 16:54:11
    Temat: Re: Gaz łupkowy
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 25 May 2011 05:04:52 -0600, Alex Sharon napisał(a):

    > Problem polega na zagospodorowaniu oddzeilonej od gazu wody.
    Panowie: ani metody intensyfikacji wydobycia, ani odwierty horyzontalne,
    ani zagospodarowanie wody złożowej nie są nowymi problemami. Nie wiem na
    czym polega nowość problemów jakie tym temacie się porusza. Wodę złożową
    od zawsze się w .pl zatłacza do wyeksploatowanych odwiertów. Żeby
    zwiększyć przepuszczalność złoża w strefie przyodwiertowej, stosuje się
    zabiegi intensyfikacji: szczelinowanie hydrauliczne, trawienie kwasami i
    wtłaczanie materiału podsadzkowego. Nie wiem też co za dodatkowe
    zagrożenie może spowodować zatłoczenie jakiegoś syfu w obszar, gdzie syfu
    i tak jest już pod dostatkiem. Bicie piany i tyle.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski