  • Data: 2011-07-07 09:52:31
    Temat: Re: Gaz łupkowy
    Od: Jura <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-05 18:46, Adam Moczulski pisze:

    > Jakochemiku dlaczego nie przetłumaczyłeś tych nazw na polski ? Bo Acetic
    > acid brzmi straszniej niż ocet ?

    Oj! proszę! bez populizmu! zwyczajnie mi się nie chciało.
    Uwierz mi, że nawet nasza niepijalna "kranówa" nie zawiera większości
    tych cudów.

    Pytałem czy chciałbyś by woda zawierała te cudowne zdrowotne związki?

    > A w ogóle to wypada podac źródło
    > informacji. Ale wtedy też juz nie będzie strasznie ?

    Mea culpa.

    > Okaże się że częśc
    > tych strasznych chemikaliów to typowe środki bakteriobójcze (które
    > Amerykanie leją litrami do wszystkiego i prędzej dostaną się do studni z
    > umytego samochodu niż z 3km pod ziemią) lub środki antykorozyjne w
    > ilosciach aptekarskich wręcz :
    > http://www.dec.ny.gov/docs/materials_minerals_pdf/og
    dsgeischap5.pdf

    hm.. chcesz listę związków, które zabijają w ilościach mniej niźli
    aptekarskich? :->

    Dzięki za dokument. Zgłębiam.

    Nie podoba mi się już choćby ten tekst:
    "...........health effects information is lacking for many of these
    constituents, but two that are relatively well
    studied are discussed here. In the event of environmental contamination
    involving chemicals lacking readily available health effects
    information, the toxicology literature would have to be
    researched for chemical-specific toxicity data. "

    Uważam, że poprawianie natury to błąd, który zawsze mści się na człowieku.
    Gdyby natura chciała, żebyś pił wodę choćby z owym octem, to by woda
    była kwaśna.
    Szkoda mi ludzi którzy stracili ujęcia wody.

    Pooglądaj trochę filmów na ten temat, bo rzeczywistość to nie
    papierologia, której wyniki sponsorowane są przez koncerny
    zainteresowane otrzymaniem "jedynie słusznych wyników".

    Niedawno przecież DDT też było nieszkodliwym związkiem.
    "Nie ma związków nieszkodliwych - są tylko nieprzebadane."

    Wkrótce na tej planecie najcenniejszym związkiem będzie H2O nadające się
    do spożycia.

    A gaz to możemy sami produkować na własne potrzeby.
    Trzeba tylko chcieć zainwestować w biogazownie.
    Ale poco? lepiej zatruć to co mamy!
    Niechaj się przyszłe pokolenia martwią skąd brać żywność i wodę.

    --
    Jura