  • Data: 2011-05-26 10:50:38
    Temat: Re: Gaz łupkowy
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On May 25, 5:28 pm, Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>
    wrote:

    >         Alternatywą dla gazu jest np. nowa odkrywkowa kopalnia węgla
    > brunatnego. W porównaniu z kolejną gigantyczną dziurą w ziemi, z
    > gigantycznymi zwałowiskami (swoją drogą podobnie wygląda kopalnia
    > uranu), z wysuszeniem wszystkich wód powierzchniowych w promieniu bywa
    > że i kilkunastu kilometrów, to te wszystkie gazowe odwierty razem wzięte
    > nie będą nawet w setnej części tak szkodliwe dla środowiska.
    >         Nie chcę się za bardzo wypowiadać, bo moje źródło wiedzy czyli rodzinny
    > nafciarz gdzieś juz jakiś czas temu wyjechał doić naftę Arabom, ale z
> [...]

    Może i racja, może to tylko ruska proaganda :-)
    Konrad
    PS siedzę od tygodnia w stoczni która buduje topsides do NR2.
    Imponująco to wygląda na nabrzeżu. Zastanawiałem się nad jedną rzeczą.
    Entuzjaści elektrowni atomowych twierdzą że jeśli w ciągu 10 lat nie
    zaczniemy ostro budować elektrowni atomowych, to zabraknie nam prądu
    na budowę nowych elektrowni atomowych. Dzisiaj właśnie myślałem ile
    prądu zżera taka stocznia (prejeżdzają nade mną dwie suwnice 1600t
    kilkanaście razy dziennie) na zbudowanie tego całego żelastwa które
    siedzi na platformie. A wcześniej huta musiała to przetopić,
    przewalcować, potem pokroić i przywieźć. Dziedziczny carbon
    footprint...