  • Data: 2011-05-25 16:28:12
    Temat: Re: Gaz łupkowy
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-25 12:47, Konrad Anikiel pisze:

    > Wiadomo o co chodzi. Argumenty ekologów są znane powszechnie. Ja nie
    > należę do tych którzy wierzą że rząd dając koncesje na prawo i lewo
    > jest w stanie przypilnować kto, co i w jakiej ilości potem wlewa do
    > okolicznej rzeczki i co po sobie zostawia w wodach gruntowych.

    Alternatywą dla gazu jest np. nowa odkrywkowa kopalnia węgla
    brunatnego. W porównaniu z kolejną gigantyczną dziurą w ziemi, z
    gigantycznymi zwałowiskami (swoją drogą podobnie wygląda kopalnia
    uranu), z wysuszeniem wszystkich wód powierzchniowych w promieniu bywa
    że i kilkunastu kilometrów, to te wszystkie gazowe odwierty razem wzięte
    nie będą nawet w setnej części tak szkodliwe dla środowiska.
    Nie chcę się za bardzo wypowiadać, bo moje źródło wiedzy czyli rodzinny
    nafciarz gdzieś juz jakiś czas temu wyjechał doić naftę Arabom, ale z
    tego co jako inzynier sam mogę odczytać, to praktyczie rzecz biorąc
    zagrożenia nie ma żadnego. Chemikalia wpuszczane do ziemi to np kwasek
    cytrynowy, albo detergenty. W wodze która wypływa razem z gazem można
    sie doszukać śladów szkodliwych węglowodorów aromatycznych. Dokładnie
    tak samo jak w każdej wodzie pokopalnianej, która jak łatwo zauwazyć w
    Polsce od dziesiątek lat jest zrzucana do Wisły. Skoro Warszawiakom od
    tego rogi nie urosły, to nie ma co pękać.

    Adam