  • Data: 2010-03-09 23:09:05
    Temat: Re: GPS w telefonie
    Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Bernat wrote:

    > No to naviexpert jako pierwszy do testów. Świetna baza fotoradarów,
    > abonamenty dobowe, miesięczne, roczne, grafika bez szaleństw, ale
    > czytelna, świetne algorytmy wyznaczania trasy uwzględniające korki,
    > roboty i inne utrudnienia.

    Dzisiaj sobie z nim pojeździłem, raz wyznaczył dziwną trasę, ale
    generalnie ok. W ogóle dobrze to działa, bardzo szybko znajduje satelity
    i przelicza trasę (ale to pewnie częściowo od telefonu zależy).

    > Z wad: baza adresowa taka sobie - jak powie,
    > że jesteś na miejscu, to znaczy, że jesteś gdzieś niedaleko. AM w
    > podobnych okolicznościach podprowadza pod samiutkie drzwi.

    To dla mnie nie ma dużego znaczenia, bo i tak używam GPS sporadycznie.
    Starczy, żeby mi pokazał foto na nieznanym terenie i powiedział gdzie
    skręcić z głównej drogi.

    > Mapy nie są
    > przechowywane w telefonie, ale na serwerach Naviexperta: do telefonu
    > wysyłana jest tylko aktualnie zaplanowana trasa. Transmisja danych
    > kosztuje jeżeli nie masz iPliusa czy czegoś podobnego w abonamencie

    Mam abonament na internet tak czy inaczej, w dodatku zwykle się marnuje,
    więc to nie problem. Wręcz zaleta, bo dzięki temu nie trzeba pamiętać o
    aktualizacji map.

    > przy okazji przeliczanie tras trwa - szczególnie jak nie ma 3G i cała
    > nowa trasa musi być ściągnięta po EDGE do telefonu.

    No tak, bez 3G może mocno zwolnić...

    > Niby to tak nie
    > przeszkadza, ale jak zobaczyłem jak to robi AM na antycznym Qteku 9090
    > to byłem w szoku: nim skończyła gadać "Zjechałeś z trasy" to już miała
    > nową trasę. W Naviexpercie trwa to kilkanaście sekund, czasem minutę,
    > więc jak źle skręcisz, to najlepiej zatrzymać się i poczekać co NE
    > wymyśli.

    Hm... U mnie przy 3G znajduje nową bardzo szybko...

    --
    cokolwiek