eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFrancuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
    Date: Tue, 21 Mar 2017 11:27:12 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 123
    Message-ID: <oaqv66$6ar$1@node1.news.atman.pl>
    References: <58c66a8a$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <oa83jv$64k$1@node1.news.atman.pl>
    <1ofqtxdfi9rce$.18x550iv3tjhy$.dlg@40tude.net>
    <oao1ct$5hs$1@node1.news.atman.pl>
    <xbmsbl3t7j18.pkftljd03vbt$.dlg@40tude.net>
    <oapmv6$p6l$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <oaq26r$a75$1@node1.news.atman.pl>
    <qh50ezmcd7q3.9qe5frq2ji5f$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1490092038 6491 46.21.210.209 (21 Mar 2017 10:27:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Mar 2017 10:27:18 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    In-Reply-To: <qh50ezmcd7q3.9qe5frq2ji5f$.dlg@40tude.net>
    X-Antivirus: Avast (VPS 170320-1, 2017-03-20), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2602333
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-03-21 o 10:02, Tomasz Pyra pisze:

    >>> pewnie nie panikujesz za każdym razem wiedząc że Twoje życie
    >>> wisi na kawałku gumowego wężyka.
    >>
    >> Raczej "życie" zderzaka w moim aucie.
    >
    > Nie jeśli się nie zatrzymasz na czerwonym w wjedziesz pod nadjeżdżającego z
    > boku.

    Przy 50km/h ? bo tyle obowiązuje w mieście.

    >>> Tak naprawdę istotna jest pewna akceptowalna awaryjność i tyle.
    >>
    >> Błąd "kierowcy" nie jest awarią.
    >
    > W samochodzie autonomicznym jest.

    Nie koniecznie.
    Jeśli ten błąd nie wynika z awarii a z niedoskonałości oprogramowania
    to jest błędem "kierowcy" a nie awarią.

    >>> Do tego jeszcze niegotowe na autnomiczne samochody prawo no i po prostu
    >>> nikomu się nie spieszy do bycia pionierem. Natomiast wszyscy nad tym
    >>> pracują, bo równie jasne jak to że dziś nie opłaca się pchać się z tym na
    >>> rynek jest to, że za 20 lat będzie to funkcjonalność pojazdu taka jak dziś
    >>> klimatyzacja albo automatyczna skrzynia biegów - może nadal nie w każdym
    >>> samochodzie, ale brak tego w ofercie będzie poważnym mankamentem dla wielu
    >>> klientów.
    >>
    >> Za dwadzieścia lat to raczej będziemy rowerami jeździć niż samochodami.
    >> Pseudo ochrona środowiska wszak najważniejsza.
    >
    > Jakoś się nie boję
    > Temat że za 20 lat tylko rowerami jest cały czas znany i aktualny - od
    > jakiś 100 lat ;)
    > Ciągle się ma "za 20 lat ropa skończyć" i póki co jakoś się nie kończy.
    >
    > Tyle że dziś faktycznie napęd spalinowy zaczyna tracić ostatnie zalety
    > przed napędem elektrycznym.

    Jeszcze nie traci. Tylko eko oszołomy taką wizję propagują.

    >>> Pamiętaj że mówisz o branży elektroniki-informatyki. Ta branża każdego roku
    >>> dokonuje postęp porównywalny ze 50 latami rozwoju motoryzacji ;)
    >>
    >> Już nie.
    >> Postęp w komputerach skończył się kiedy weszli w procesy wielojądrowe.
    >> Bo marketingowo procesor z czterema jądrami jest cztery razy szybszy
    >> od takiego z jednym. Ale tylko marketingowo.
    >
    > Mhm :)
    > BTW to co mylisz z tym co nie rozumiesz jak działa nazywa się "rdzeń".

    Jak wprowadzali określało się to również jako jądro.

    > Istotnie być może w zastosowaniach typu Word+Internet Explorer nie
    > zauważysz zalet posiadania wielordzeniowego procesora - zwłaszcza że wraz z
    > postępem w procesorach rośnie postęp w marnowaniu mocy obliczeniowej przez
    > jeden z systemów operacyjnych z którego pewnie korzystasz.
    > Stąd takie powiedzonko że komputery coraz szybsze, ale uruchamiają się
    > coraz dłużej ;)
    >
    > Ale jeśli mowa o zastosowaniach czysto obliczeniowych, czyli m.in. o
    > samochodach autnomicznych to tu już te kwestie mają się zupełnie inaczej.
    >
    > W każdym razie warto pamiętać że plotki o tym jakoby "już wszystko zostało
    > wynalezione" są zazwyczaj znacznie przesadzone ;)

    Nie twierdzę że wszystko zostało wynalezione.

    >>> Uruchomić nagle miliony pojazdów na atakowany terenie i
    >>> użyć ich do ataków na wybrane cele, albo chociaż do paraliżu transportu.
    >>
    >> Prościej będzie unieruchomić i nie dojada na czas.
    >> A skoro zabraknie tam człowieka to zatrzymasz taki pojazd kładąc na
    >> drodze kilka pustych tekturowych opakowań.
    >
    > Właśnie dlatego wróg może chcieć zaprogramować te pojazdy po swojemu. I
    > niekoniecznie musi to robić przełamując zabezpieczenia elektroniczne, a
    > może np. umieścić agentów tam gdzie się je legalnie programuje, albo zrobić
    > tam desant.
    >
    >
    >>> I o ile dziś robi się jakieś wydumane i raczej bezsensowne rozkminy kogo
    >>> samochód autonomiczny ma wybrać do zabicia gdyby miał "wybierać", to warto
    >>> by było raczej opracować skuteczne standardy przeciwdziałania takim atakom
    >>> wroga na infrastrukturę samochodów autonomicznych.
    >>> Bo chyba pod tym względem mało kto na to patrzy.
    >>>
    >> Na razie wszyscy patrzą jak ułatwić przejęcie samochodu przez osobę
    >> nieuprawnioną. Taka moda.
    >
    > No moda i oczekiwanie rynku na to żeby nie trzeba było kluczyka z kieszeni
    > wyciągać
    > Producentom łatwiej samochody diagnozować i serwisować mając zdalny dostęp
    > do samochodu, natomiast mizeria implementacji powoduje że staje się to
    > podatne na atak ze strony złych, ale mądrzejszych którzy budują urządzenia
    > do przejmowania kontroli.
    >
    > I dokładnie te przykłady pokazują że branża sama nie narzuci sobie
    > rozwiązań mających na celu zabezpieczenie elektroniki strującej przed
    > penetracją.
    > Bo oni to projektują nie tak żeby było dobrze, a żeby nie oni byli winni.
    > W przypadku wrogego przejęcia samochodu czy kradzieży, winny nie jest
    > producent samochodu, a "wróg", więc oni formalnie są czyści.

    A branża dba marketingowo żeby wszyscy uważali że tak musi być.
    Przykładem jest forsowanie mody na internet rzeczy.

    > Natomiast liczę nadal że rynek to zweryfikuje nagłaśniając takie przypadki
    > i samemu testując takiego możliwości.
    > A ludzie zagłosują portfelem nie kupując aut które każdy może otworzyć albo
    > zdalnie wyłączyć w nich hamulce.
    > Póki co ciężko głosować portfelem, bo problemy dotyczą wszystkich.
    >
    Nie zagłosują. Nie mają lub lada moment nie będą mieli wyboru.
    No chyba że ktoś mający dzisiaj dwieście czy trzysta tysięcy na
    samochód kupi Dacie na piećdziesiąt tysięcy. Bo jeszcze nie ma
    kompa wpiętego w internet.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: