eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFrancuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
  • Data: 2017-03-22 01:50:26
    Temat: Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-21 o 23:43, Tomasz Pyra pisze:

    > Tego który nadjedzie z boku niestety nie musi to wiele obchodzić.
    > Zatrzymasz się 2m za daleko i przy odrobinie pecha z boku nadjedzie coś
    > dowolnie szybko i dowolnie ciężkiego.

    Dowolnie szybkie i dowolnie ciężkie to jednak przesada.

    > A zdarza się to, jak uszkodzeniu ulegnie byle który z gumowych wężyków
    > zwisających gdzieś przy kołach.
    > Ale na tyle rzadko, że nikt rozsądny nie panikuje że "coś z tymi
    > niedopracowanymi hamulcami trzeba zrobić".

    W samochodzie naszpikowanym elektroniką z uszkodzonym wężykiem
    płynu hamulcowego nie pojedziesz.

    > Czyli że "jądro mózgu elektronowego"?

    Nie. Jądro procesora.

    > No nie wydaje się to być najmądrzejsze.
    > Tyle że telewizory w IoT nas nie pozabijają, gorzej właśnie z samochodami.

    Skoro planujesz zginąć z powodu pękniętego wężyka z płynem hamulcowym
    to powinieneś gardłować za samochodami nowoczesnymi gdzie komputer
    ostrzeże kierowcę że nie ma tego płynu a w ostateczności zatrzyma
    mu maszynę.

    > Nie mam nawet na myśli powrotu do samochodów które nie są podłączone do
    > sieci, ale o to żeby ktoś zadbał o zabezpieczenie tego.

    Bez sensu takie podejście. Najpierw robisz dziurę w ścianie a potem
    chcesz aby zabezpieczyli ją oknem lub drzwiami. Bezpieczniej bez
    tej dziury.

    > Bo to że da się kraść samochody uruchamiane "bez kluczka" prostym
    > urządzeniem, to nie jest konieczna cena którą trzeba płacić za wygodę, a
    > bezmyślność połączona z lenistwem u projektujących system.

    Z tym się zgadzam, ale projektanci nowych maszyn jeszcze nie.