-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagx75.neoplus
.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska -
BS3S
Date: Mon, 9 Sep 2024 14:24:26 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <2iwebt2ptm7g.8kwd92o0rso2$.dlg@40tude.net>
References: <va589q$ta5$5@news.chmurka.net> <va76i3$5f8$1@news.chmurka.net>
<e...@m...org> <vamvdm$im6$1@news.chmurka.net>
<1...@m...org> <vb0f13$ctu$1@news.chmurka.net>
<3kdve5s32d6z$.dlg@myjk.org> <vba230$emi$1@news.chmurka.net>
<1...@m...org>
<12s852enkr9f4$.1c475t79xk5rr.dlg@40tude.net>
<vbbs6j$ovh$1@news.chmurka.net>
<w...@4...net>
<vbcbsi$tg4$4@news.chmurka.net>
<9...@4...net>
<vbcg1s$891$1@news.chmurka.net>
<1i6curui1vh26$.1jtqzw0869eq1$.dlg@40tude.net>
<vbe8e6$k0s$1@news.chmurka.net>
<y0jrblk9jv8p$.dcoaz26bxqq4$.dlg@40tude.net>
<vbf2de$c74$1@news.chmurka.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aagx75.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.179.75";
logging-data="5296"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:sSDl3X4WCNBK0H3Izv0ba0gmZ3E=
sha256:znGwfkT3CKwa81lcUZo+04z3fUmcNMEy5PR9gaW0LBk=
sha1:Oqz2G3yFzwhNND9WPdoHSbWcOAg=
sha256:a6hONiiUwxSrEI0u4CjRAlvrEJsdlGqwcH0rsjMRcG0=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2724291
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 6 Sep 2024 16:08:48 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 06-09-2024 o 11:12, J.F pisze:
>>>>> A czemu miałoby się kupować auto niedostosowane do własnych potrzeb?
>>>>
>>>> Bo nie robią, bo za drogie, bo kłamią ...
>>>
>>> Nic tych rzeczy, auta z 800V instalacją są obecnie tańsze niż Tesla,
>>
>> 800V nie wyznacza predkości ładowania. Wszystko zależy od baterii -
>> czy ogniwa są w stanie przyjąć taką moc, czy sie nie zdegradują,
>> czy sie nie zapalą.
>
> No to poszukaj sobie auta z polskiego rynku z taką instalacją i sprawdź
> jak się ładują w necie, zamiast negować coś o czym nie masz zielonego
> pojęcia.
Może, ale pamiętaj, że ja się trochę na elektronice znam.
>>> mimo że lepsze, ładują się szybko i mają świetną krzywą ładowania.
>>> Potwierdzone w każdym teście.
>>
>> Fakt, na youtube Kia widziałem jak się ładuje w 15 minut na 300km.
>
> I o nią chodzi.
> W wyprzedaży poniżej 200 tys.
EV9 czy jakie inne, tańsze?
>> Czyli znów trzeba sie najpierw doktoryzować w temacie, jakie auto sie
>> potrafi tak szybko ładować, na jakiej ładowarce, gdzie one są, i po
>> ile tam prąd ? :-)
>
> Nie trzeba.
> Wystarczy wiedzieć.
> A że Ty nie wiesz nic i za mało czytasz, a za dużo piszesz, to już Twój
> problem.
To jakie auto, i gdzie na Dolnym Śląsku można tak szybko naładować?
>>> Pokazuje wystarczająco, zwłaszcza w Austrii co chwila.
>> W pewnych regionach. W innych rzadko.
>
> Cała Austria ma mniej niż do przejechania 300 km, więc o czym bredzisz,
> o jakich regionach?
> Z USA Ci się pomyliło?
Jak sobie na plugshare właczyłem filtr "od 200kW", to wyraźnie widać,
że w Austrii one są ciekawie zgrupowane.
>>> 800V ładuje się szybko bardzo długo, więc nie ma potrzeby.
>> A nie ma tak, ze powyżej 50 czy 60% naładowania moc spada?
> Spada, ale nadal jest bardzo szybko
Ale juz nie 15 minut.
A im bardziej naładowana, tym bardziej moc spada?
A ja nie lubię na ostatnich kroplach ... ładować co 200km, ale za to
10 minut? Czy pogodzić się, ze nie 15 minut, ale 20 ?
>>>> Szybkich ładowarek nie ma co 300km?
>>> Nie to jest problemem, nic co leży po stronie elektryka sensu stricte.
>>> Jak kupię następnego, to i tak będzie się ładował ze dwa razy szybciej
>>> niż obecny i miał o 50% większy zasięg, więc tym bardziej.
>>>
>>> Ale może się okazać, że po prostu bardziej się opłaca kupić hybrydę.
>>
>> I tak oto ekologia przegrała z portfelem :-)
>
> Zawsze była na pierwszym miejscu.
> Przegrała raczej z hejtem - słabe wartości rezydualne powodują wysokie
> koszty wynajmu.
Nie rozumiem. Leasing czy co?
>> Jak chcesz utrzymac temperaturę, to musisz tę ucieczkę uzupełnić.
>
> Niewątpliwie.
> o tym piszemy przecież.
A samochód z blachy słabo izolowanej, to i mocy trochę trzeba.
Przyjdzie zima, możesz napisać ile trzeba na grzanie w trasie.
Chyba, że pamiętasz z poprzedniej.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.09.24 14:39 Cavallino
- 11.09.24 05:00 ptoki
- 11.09.24 05:06 ptoki
- 11.09.24 07:15 Cavallino
- 11.09.24 08:04 J.F
- 11.09.24 08:13 Cavallino
- 11.09.24 19:32 ptoki
- 11.09.24 19:38 ptoki
- 11.09.24 20:48 io
- 11.09.24 20:51 io
- 11.09.24 20:53 io
- 11.09.24 20:55 io
- 12.09.24 06:56 Cavallino
- 12.09.24 13:18 J.F
- 12.09.24 13:35 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=